Hitta nippel till R1 förgasare?

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1:a -00
Jag hade tänk att ge mig på att synka förgasarna på r1an, behöver därför få tag på en nippel som passar in gängan där manometrarna ska anslutas.

Tror det är en m6 gänga på pluggen som sitter i, så en slangnippel med utvändig m6 gänga är vad jag söker. Yamaha säljer inte dessa, inte heller de
hydraul/pneumatik-butiker som jag besökt. Någon som har ett förslag på vart jag kan vända mig i stockholmsområdet?

/Tack!

Om slangen bara ska tryckas fast på nippeln (vilket är den enda lösning jag sett för synkmätare) är det ju inte svårare än att kapa skallen från en M6-skruv av lämplig längd och borra upp den, sedan slipa bort gängan en bit i ena änden så att slangen sitter bra utan läckage. För extra tätning mot insuget sätt en mutter en bit in på gängan och en o-ring som tätar mot godset.

Helt sant, det är ju en lösning. Tyvärr blev jag ju av med både garage och verktyg när jag flyttade hemifrån:näsblod så jag tänkte gå en enkla vägen och
köpa mig ur problemet. Men det blir väl till att besöka farsan och ställa mig vid svarven.

Kan vara M5, men killen i Hiflex butiken mätte upp den till M6, kanske inget att
lite på :confused:

Om slangen bara ska tryckas fast på nippeln (vilket är den enda lösning jag sett för synkmätare) är det ju inte svårare än att kapa skallen från en M6-skruv av lämplig längd och borra upp den, sedan slipa bort gängan en bit i ena änden så att slangen sitter bra utan läckage. För extra tätning mot insuget sätt en mutter en bit in på gängan och en o-ring som tätar mot godset.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back