Hitta kontakt

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
TJENA!

Någon som vet vart jag kan få tag på sådana kontakter (se bild).
Det är kontakter som bla ska koppla in regskyltbelysning på minZX9r från 95.

Det är tyvärr lite dåliga bilder men det ska vara kontakter med 2 st platta stift.

Bifogat

• DSC00236.JPG
    DSC00236.JPG
    46.3 KB · Visningar: 60
  • DSC00234.JPG
    DSC00234.JPG
    43.3 KB · Visningar: 64
Klippa sladden och sätta på ny kontakt som du har både hona och hane av låter väldigt mycket lättare än att jaga rätt på en identisk.

Elfa kan du stryka. Mc skrot låter som en bra ide.

Brukar vara helt omöjligt att få tag på modellspecifika kontaktdon som reservdel:gnissla

Dessa e najs, man kan koppla på och av utan att klippa bort orginalkontakten. Har använt mkt. på mc.
44-038_l.jpg

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=464&iItemId=78436

Klippa sladden och sätta på ny kontakt som du har både hona och hane av låter väldigt mycket lättare än att jaga rätt på en identisk.

Låter som den enklaste och smidigaste idén :tummenupp

Passar även på att fråga om någon har erfarenhet av denna eller liknande nummerplåtsbelysning.

(149:- på Lockners Bil och Mc)

Bifogat

• 15-751.jpg
    15-751.jpg
    17.3 KB · Visningar: 73
Jag har ägt 2 st zzr 1100, ser ut som exakt samma. avvakta så ska jag hitta kontakter/en, jag vet att jag har en liggande med lampa o allt. for free. har ingen användning för den.

Annars finns det kabelskor (hylsor) som passar de smala flatstiften i kontakten om man inte vill klippa i originalkablaget.

leta på närmsta bilskrot efter en japansk bil , trodde inte heller att kontakterna skulle passa . Men det är tydligen samma till bil o hoj

Håller med. Är klart det mest tidsbesparande tipset.

Dessa e najs, man kan koppla på och av utan att klippa bort orginalkontakten. Har använt mkt. på mc.
44-038_l.jpg

Dessa kallar vi för strömtjuvar, vi använder dom inte då dom kapar kardelerna i ledaren och drar åt sig fukt, fungerar kortvarigt på utsatta ställen.
Rekommenderas inte på en MC.

SkyltLyse

Jag har ett liknande problem. Fast ändå inte. Jag har ingen kabel som går till skyltbelysningen - då denna plockats bort av förra ägaren. Nu har jag en ny belysning och skylthållare hemma på köksbordet - men vet inte hur kablarna skall anslutas. Någon som kan komma med lite input i denna problematik. :va

använd kablarna till bakljuset..... men se till att du inte använder bromsljuskabeln.... kan bli lite blinkande nummerskylt då.... hehe....:D

Låter som den enklaste och smidigaste idén :tummenupp

Passar även på att fråga om någon har erfarenhet av denna eller liknande nummerplåtsbelysning.

(149:- på Lockners Bil och Mc)

Erfarenhet är kanske ett lite starkt ord, men jag har något liknande på min fast i svart. Fick bli så efter byte av bakskärm då jag inte längre har plats till skyltbelysning. Eftersom det ännu är vinter så har jag bara snabbtestat i garaget, men verkar funka okej.
Nu återstår det bara att hitta lämplig reflex och plats att montera den på.

Jag skulle ha satt dit 2 lösa flatstift (honor) och sen fylla på med smält lim.Då har du en kontakt som jag är 99% säker på att du kan dra ur om du skulle vilja det.

Jag kör med vattentäta skarvhylsor med smältlim i och klipper bort alla kontaktstycken jag hittar.
Man värmer dom med varmluftspistol/cigggtändare så smälter limmet inuti och plasten krymper fast mot isoleringen.

Vill man koppla isär ofta finns det vattentäta flatstiftskontakter också.

Biltema har, jag tror även att Kjell&Co har.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back