Hitta femman - boxer

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Slipper nu Äntligen skogstv!! Men nu är problemet som så att femman inte vill hittas.

Antagligen är det ngt med antennen, men tänkte ändå prova och knappa in den manuellt. Men vilken kanal/frekvens är det??

Eller om nån har något annat bombsäker sak som gör att man kan kolla på femman ändå

har ingen aning. såg bara att du också e från vallentuna :)

men om du har skogstv. bor du ute i lindholmen då eller :hihi

MikkE skrev:
bor du ute i lindholmen då eller :hihi

Vad är det för fel at bo här ute? (förutom alla j'vla hästar... och att nattbussen inte går hit)

Poacher skrev:
Femman ingår väl inte utan att man har nåt kort, eller gör den?

Har kort och så men den vill inte hittas om man scannar igenom allt. Något tips eller om du har den "riktiga" kanalen, dvs den kanal som man kan (?) programera in själv.

FreddaAbborre skrev:
Har kort och så men den vill inte hittas om man scannar igenom allt. Något tips eller om du har den "riktiga" kanalen, dvs den kanal som man kan (?) programera in själv.

Får du in alla andra kanaler? Prova det här i exakt rätt ordning:

1. Dra ur strömkabeln ur Boxern
2. Dra ur programkortet
3. Stoppa in strömkabeln
4. Stoppa in programkortet

Efter ett tag går boxern igång igen, gör sedan även en "nyinstallation" och därmed en ny kanalsökning. Boxern kan vara lite klurig, varit me om samma problem som dig, dvs man kan se alla kanaler utom en enstaka, i det fallet var det TV3, gjorde ovanstående, så funka det... Kan även vara ett gränsfall vad det gäller mottagningen, prova vrida lite på antennen, eller skaffa en antennförstärkare?

/B

FreddaAbborre skrev:
Vad är det för fel at bo här ute? (förutom alla j'vla hästar... och att nattbussen inte går hit)
just hästar och bussar jag snackar om :tungan

lycka till med boxen

jo jag har just Boxer, min Nokiaburk som jag har till det hittar femman när jag kör en automatiskscannring.
Men sombenkar skriver så händer det att den vill ladda ner ny programvara ibland och det kan ta en stund.

Poacher skrev:
jo jag har just Boxer, min Nokiaburk som jag har till det hittar femman när jag kör en automatiskscannring.
Men sombenkar skriver så händer det att den vill ladda ner ny programvara ibland och det kan ta en stund.

Och ibland kan Boxern totalflippra, kommer då på dom flesta kanaler upp ett felmeddelande: "Ingen åtkomst för video- eller ljudström", och då är det nedanstående (detsamma som jag skrev i mitt inlägg) i exakt rätt ordning som gäller:

1. Dra ur strömkabeln ur Boxern
2. Dra ur programkortet
3. Stoppa in strömkabeln
4. Stoppa in programkortet

Fick just det felet, det där med ljudströmmen, och efter ovanstående åtgärd så började Boxern fungera, och som en extrabonus började då även 3:an fungera... Verkar inte helt stabilt med Boxern... :va

/B

Ska ta och prova med alla tips.

Var kan man hitta en ute annten billigt som klar digitaltv? (gissar att gamla är just gammal...)

Köp en sån kombinerad antenn, det gjorde jag o byt kabeln med så blir signalen starkare.
För mig gjorde det stor skillnad för digitalsändningarna är ju inte som de analoga, uatn i princip så är det så att man ser kanalen eller så ser man inget, det blir inte snöig bild eller nåt.
Ha kabeln så kort som möjligt med.

Men jag bor rätt långt ifrån sändaren o med min gamla antenn o kabel så såg jag inget när det var dåligt väder och blåste, blev skitless på det o bytte prylarna o nu kan jag se det jämt.

Frekvenser för att knappa in manuellt hittar du både på www.boxer.se och på www.teracom.se.

Men som andra här har sagt så tror jag mer på kortfel.
Att signalen skulle vara för dålig tror jag inte på, eftersom dom andra kanalerna går in.
Alla kanaler sänds från samma ställe och ligger så nära varandra i frekvens, så räcker signalen på dom andra kanalerna kan det inte vara det.

Körde om allt igen och koppla in antennförstärkaren Voila

Hitta ytterliga 7 nya kanaler :yoparty
Kan man se Canal + utan att man beställt det? Tror inte vi har det men den går att ses. (C+, C+film1, C+film2)

Tack så mycket!

Du kan nog se C+ i 2 veckor sen stängs dom av. Bara för att du ska få ett behov av dom kanalerna. Ganska smart av dom ändå.

FreddaAbborre skrev:
Körde om allt igen och koppla in antennförstärkaren Voila

Hitta ytterliga 7 nya kanaler :yoparty
Kan man se Canal + utan att man beställt det? Tror inte vi har det men den går att ses. (C+, C+film1, C+film2)

Tack så mycket!

Kul att det funkar! :)

Men, Canal + lär du bli av med, förr eller senare.. om du inte betalat... eller inte, en del har mer tur än andra...... :va

Glöm inte att göra en ny kanalsökning om några veckor, då ska enl. uppgift nya TV400 ingå i Boxerutbudet!

/B

Det lär vara så att alla kort kommer med alla kanaler när de är nya, sedan skickas papper etc in till bolagen och då stänger de av de kanalerna som du inte ska ha. De brukar funka typ två veckor.

- Johan

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...