Hitta billyft?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
tjohej! Vet ni vilka ställen, samt priser, det finns där man kan själv hyra in sig på en billyft? Jag har fått mitt system till bilen och behöver hänga på det. Känns enklast att då höja upp bilen för att få allting gjort på ett bra sätt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ringde närmsta macken här o det var en taliban som svara som endast sa "jag vet inte, jag vet inte"... på mina frågor. Kändes ju bra.

Vet någon här vad det går på per timma?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ringde närmsta macken här o det var en taliban som svara som endast sa "jag vet inte, jag vet inte"... på mina frågor. Kändes ju bra.

Vet någon här vad det går på per timma?
Jag tror OKQ8 har samma GDS-pris i hela Sverige, och senast jag var där kostade det 100kr/h, så det rinner fort iväg om man ska pilla ett tag. Min debitering 30 min dessutom.
 

Dominator-Rocks

Guest
Ringde till OK/Q8

108 :-/tim tar dom och det går inte att få det billigare genom att köpa någon form av långtids billjet.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Då är det upp till mig att prestera... enda problemet vore ju att jag i veckan så här vore troligen ensam att meka.

Hur svårt kan det vara :rolleyes:

Enda grejen är väl att jag egentligen inte kan lämna hallen förrän jag är färdig, o stöter jag på problem... får jag ju lov att se till att fixa direkt. Annars tickar det på.

Verktyg är något man får ta med själv, eller något man får låna på plats?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ringde till OK/Q8

108 :-/tim tar dom och det går inte att få det billigare genom att köpa någon form av långtids billjet.
Nix, men... En polare åkte dit med sin bil, men det sket sig, så bilen blev stående över natten, och det blev bara nån symbolisk summa, förutom dom timmar han verkligen jobbade då. Men det var ju för att den lokale mackföreståndaren var sjysst, just då, just mot honom. Så som vanligt handlar det om när å var vem som snackar med vem :)

Verktyg är något man får ta med själv, eller något man får låna på plats?
I vissa fall kan dom ha lite gammal skrot att låna ut, men officiellt har dom inget. Men jag tror det skiljer lite mellan olika mackar också. Jag skulle ta med eget! :fakta Om inte annat går det fortare att ha med det än att springa fram å tillbaka till disken inne i macken, få köa en stund osv... Dvs billigare :)
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Då är det upp till mig att prestera... enda problemet vore ju att jag i veckan så här vore troligen ensam att meka.

Hur svårt kan det vara :rolleyes:

Enda grejen är väl att jag egentligen inte kan lämna hallen förrän jag är färdig, o stöter jag på problem... får jag ju lov att se till att fixa direkt. Annars tickar det på.

Verktyg är något man får ta med själv, eller något man får låna på plats?

Jag tar med mig egna verktyg, det dom har på våran station är några gamla ringnycklar en sketen pollygrip och en rutten skiftnyckel.


Edit:
Ta med bågfil eller vinkelslip, avgasningssystem kan sitta fast/ihop nått jävulskt.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Appappapp, man får inte använda vinkelslip, öppen eld mm inne i GDS-hallarna! :mattias Jag ringde dock och frågade en gång, å då va de helt ok. Det första jag såg när jag klev in i hallen var en stor skylt där det stog att det var förbjudet! :huvet
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Eller så köper jag ett par sådana där pallar man kan köra upp bilen på. Men de känns ju lite halvt farliga oxå. Men hmm. Sådana pallar bör man väl kunna hitta på Jula? Eller är det biltema som gäller även där? Vill bara att de ska hålla och lyfta lagom högt.

Fast de går visst på 159kr styck... kan man lika gärna vara i OKQ8-verkstad i 3 timmar.
 
Last edited:

sportbike

Guest
Eller så köper jag ett par sådana där pallar man kan köra upp bilen på. Men de känns ju lite halvt farliga oxå. Men hmm. Sådana pallar bör man väl kunna hitta på Jula? Eller är det biltema som gäller även där? Vill bara att de ska hålla och lyfta lagom högt.

Fast de går visst på 159kr styck... kan man lika gärna vara i OKQ8-verkstad i 3 timmar.

Hur lång tid tänker du ta på dig?
pm:a.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
La mig under bilen just och går allting som det ska... med lite hjälp, så bör det inte ta mer än 1-2 timmar som mest.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top