Hitta "billiga" tapeter, färger med mera?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nu ska jag snart börja tapetsera/måla delar i nya huset och var hos den lokala färgmarknaden idag men insåg ganska snart att de har hutlöst höga priser.
Det har väl säkerligen de flesta men jag tänkte kolla här om någon driver en färghandel eller har andra tips på vart jag kan hitta samma utbud fast lite billigare? Det mesta är Midbec-tapeter som gäller, men lite annat också. Inte så kul att köpa rullar för 600:-/st när det går åt ett gäng :snål

Som sagt, andra tips på ställen, kanske på nätet? Att köpa direkt av importören/tillverkaren verkar vara kört utan att bli återförsäljare så den gubben gick inte...

Btw, lister är också intressant. Ingen som äger en fräs med snygg listprofil och vill göra några hundra meter åt mig :näsblod

Det som vi hat tapetserat är K-rautas sortiment. Sen har vi piffat upp med en fondvägg och så.

Hallen har suttit uppe nu i 4 år. Högsta tvättklass på tapeten. 69 spänn rullen!

/ Jens

Det är säkerligen bra grejer men jag misstänker att de inte liknar de tapeter jag ska ha :rolleyes:

Kolla Hornbach, billigare hittar du inte.

Vissa färgbutiker kan ge rabatt på gammal skit. Hör med dom.

:snåljude

Hade du haft 5 millar hade du inte behövt leta efter reatapeter ;)

Jag köper allt i färg o tapetväg hos Janssons Färg i Öörkeldynga.
Bra o billigt o så får du se världen(Skåne):)

ALLT går att köpa på nätet från utlandet. Blir nästan alltid billigare trots frakten.
Väldigt sällan jag köper dyra saker i Sverige numera. Helt meningslöst.

Färg kanske man köper hemma pga vikten, men tapeter och sånt skulle jag köpa nånannanstans.

Hade du haft 5 millar hade du inte behövt leta efter reatapeter ;)

Hade jag haft 5 millar så hade jag tapetserat väggarna i min lyxbungalow på söderhavsön med annat än tapeter...

Starstriker, men VART!? :död Tyskland/England känns ju rätt men hur hittar man Midbec-prylar där?
Jag var in på Runes färger i Västerås idag som sägs vara bra. Det var det inte. Dyrare butik får man fan leta efter, inte konstigt då det sprang omkring lika mycket personal som kunder. En av rullarna som jag ska köpa kostade där 690:-/st och hos min lokala färghandel kostar den 538:-/st och sen har jag minst 10% rabatt på det också.
Så det kanske inte var så dyrt som jag trodde hos den lokala handlaren...

Kolla på Rusta om du har någon sådan i närheten och hittar nå kul, de har hel ok tapeter. Men ska du ha nå special special så får du nog betala eller beställa från utomlandet.

Hade jag haft 5 millar så hade jag tapetserat väggarna i min lyxbungalow på söderhavsön med annat än tapeter...

Starstriker, men VART!? :död Tyskland/England känns ju rätt men hur hittar man Midbec-prylar där?

Tja, kanske svårt att hitta en svensk produkt billigare utomlands, men du kan säkert hitta något liknande. Du kanske inte måste ha just exakt DEN tapeten? Eller får du smäll av tjejen annars?

Tja, kanske svårt att hitta en svensk produkt billigare utomlands, men du kan säkert hitta något liknande. Du kanske inte måste ha just exakt DEN tapeten? Eller får du smäll av tjejen annars?

Haha, nej så är det inte... Det är bara det att det är flera olika tapeter, två till sovrummet, en till vardagsrum, en till matrum, en till kök osv.
Men jag tror inte att dessa tillverkas i Sverige, eller är det så att det finns stor tapettillverkning här?

Bully, Rustas tapeter är inget för mig tyvärr :( Jag önskar att jag kunde nöja mig med några enklare tapeter men tyvärr så fastnar både jag och tjejen endast för de som kostar apmycket :huvet

Bully, Rustas tapeter är inget för mig tyvärr :( Jag önskar att jag kunde nöja mig med några enklare tapeter men tyvärr så fastnar både jag och tjejen endast för de som kostar apmycket :huvet

Då är det väl bara att betala fullpris då?
Annars kostar dom ju inte apmycket och blir således fula?

Däremot avråder jag ändå från rustas sortiment, det är rent av dålig kvalitet på dom.

När jag hade tapetserat om hela kåken utom trappen och köket som faktiskt såg anständiga ut så knäckte rörmokaren botten på den gamla varmvattenberedaren som han skulle byta ut med 200 liter varmt vatten i.

Ångan tog sig ut i köket och tapeterna bubblade ut rejält från underlaget, men vi hoppades att dom skulle "torka fast" igen.

Det gjorde dom dock inte, dagen efter stod jag på rusta med växelpengar i handen och skulle ha kökstapeter, dom hade en modell som faktiskt var snygg och passade, men fy f-n för att hänga dom.

Lät man inte våderna dra in klistret tillräckligt länge så fick man sätta upp dom med häftpistol, lät man klistret dra tre sekunder för länge så smulades tapeten sönder när man hanterade den för att den var genomvåt.

Det slutade med att vi limmade en spillbit, väntade en liten stund, limmade en våd, la den åt sidan, sen stod vi och hanterade spillbiten tills den blev spröd, då kastade vi oss över våden och snabbhängde den på väggen.

Men det var supernoga att den hamnade rätt, den gick inte att justera det minsta sedan den hade nuddat väggen.

Fy fan...

det är därför man köper easyup-tapet :tummenupp De flesta dyra tapeterna är ju av sådan typ som tur är.

Då är det väl bara att betala fullpris då?
Annars kostar dom ju inte apmycket och blir således fula?

Däremot avråder jag ändå från rustas sortiment, det är rent av dålig kvalitet på dom.

När jag hade tapetserat om hela kåken utom trappen och köket som faktiskt såg anständiga ut så knäckte rörmokaren botten på den gamla varmvattenberedaren som han skulle byta ut med 200 liter varmt vatten i.

Ångan tog sig ut i köket och tapeterna bubblade ut rejält från underlaget, men vi hoppades att dom skulle "torka fast" igen.

Det gjorde dom dock inte, dagen efter stod jag på rusta med växelpengar i handen och skulle ha kökstapeter, dom hade en modell som faktiskt var snygg och passade, men fy f-n för att hänga dom.

Lät man inte våderna dra in klistret tillräckligt länge så fick man sätta upp dom med häftpistol, lät man klistret dra tre sekunder för länge så smulades tapeten sönder när man hanterade den för att den var genomvåt.

Det slutade med att vi limmade en spillbit, väntade en liten stund, limmade en våd, la den åt sidan, sen stod vi och hanterade spillbiten tills den blev spröd, då kastade vi oss över våden och snabbhängde den på väggen.

Men det var supernoga att den hamnade rätt, den gick inte att justera det minsta sedan den hade nuddat väggen.

Fy fan...

Jag hade inte några problem med rustas tapeter. Nu har jag 3 rullar som jag ska ge mig på snart så dom better be good :mad:

Fy fan...

Rusta har idag ett ganska stort sortiment med non-woven-tapeter, hålla på att smeta klister på våderna pysslade man med förr :)

Är det en liten fabrikör (svensk tillverkning som du sa) är det kanske inte helt befängt att tro att de dels själva har ganska bra påslag på priset, men även att de säljer till återförsäljare med att de får sälja till kund för ett minsta pris.

Vad för typ av tapeter ska du ha? Mönster då... Folk kan alltid hitta andra märken/försäljningskanaler man missat.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti