Hitler i sexvideo

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Hur ska unga koppla ihop Hitler, Saddam Hussein och Josef Stalin med AIDS och säker sex:va, de har väl inga direkta associationer kring dessa personer, Saddam kanske de har en vag uppfattning om då han levt under deras tid, Hitler och judar kanske de skulle få ihop något om men Stalin:näsblod de som gjort kampanjen måste vara bra mossiga i huvudet.

En tysk kampanjfilm för att sätta fokus på Aids och oskyddat sex får nu hård kritik. I filmen utspelas suddiga sexscener när mannen plötsligt visar sig vara Adolf Hitler. Strax därefter står budskapet skrivet: "Aids är ett massmord".

Syftet med filmen är att förmå unga människor att använda kondom genom att associera sjukdomen med Hitler. På affischer finns bilder med både Saddam Hussein och Josef Stalin i sexscener med samma budskap.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3471411.svd

:va

EN-A6-Hitler.jpg

EN-A6-Saddam.jpg

EN-A6-Stalin.jpg

Last edited:
KGK: skolan lär faktiskt ut "lite" om andra världskriget, troligen vet unga fortfarande vem Saddam var... däremot är det inte mycket info om Stalin i lilla sosse-sverige...

Jag tycker det är en riktigt bra kampajn, schysst grafisk profil och snyggt kameraarbete samt effekter.

Last edited:
Jag tycker det är en riktigt bra kampajn, schysst grafisk profil och snyggt kameraarbete samt effekter.

Haha, ja det är säkerligen det ungdomarna bryr sig om :brinnerup

Edit/ Istället för tomteskägg så skulle han ha gett henne en hitlermustasch, det där var på tok för snäll film.

däremot är det inte mycket info om Stalin i lilla sosse-sverige...

vad jag minns tjatade de om stalin i skolan, var ganska boring så jag minns inte mycket av det, för att inte säga inget, inte av hitler för den delen heller, finns ju visserligen mer material nu än då men vad använder dom i skolan?.

"Saddam" påminner lite om Bengt Frithiofsson. :hihi

Affischerna ser ut att vara tecknade av samma personer som gör framsidorna till Barbara Cartlands böcker och diverse annat tantsnusk.

Vad kommer nästa affisch bli? Idi Amin som trycker Fabio i tvåan eller?

Var det inte det jag sa :va Hitler och judar:va

Du skrev "Hur ska unga koppla ihop Hitler, Saddam Hussein och Josef Stalin med AIDS och säker sex, de har väl inga direkta associationer kring dessa personer"

"Alla" vet ju vem iallafall någon av dessa tre människor var, och "alla" vet ju vad AIDS är (eller vad det innebär iallafall).
Och dra en koppling mellan massmord och massmord är ju inte så korkat väl!?

Sen kunde inte den lilla 3D/Post-Production-nissen i mig inte låta bli att njuta av hur dom representerar idéen på affischerna och filmen, bra mycket bättre och snyggare än vad man är van att se ifrån sådana här projekt.

p.s Är nog olika från skola till skola, men helt ärligt så hade vi aldrig någon historia om Stalin, visst nämndes Sovjetunionen osv. men aldrig om dom miljoner människor som dödades eller hur ond Stalin va, bara att han existerade... (vilket gjorde mig mäktigt förbannad för jag var ordentligt moderat på den tiden hehe)
Däremot vet jag inte hur många timmar totalt man "tvingats" lyssna till hur förfärlig hitler och hans koncentrationslägren var

"Alla" vet ju vem iallafall någon av dessa tre människor var, och "alla" vet ju vad AIDS är (eller vad det innebär iallafall).
Och dra en koppling mellan massmord och massmord är ju inte så korkat väl!?

Ok, enda jag minns från skolan är något fragment om tjat om 6 miljoner judar, inte hitler direkt, sen att en del drev med judar men det var inte direkt kopplat till hitler, saddam, nja en gubbe som fanns irak och som dom kallade diktator(tror jag), men dessa namn står inte ut mer i minnet än ex.

Idi Amin
Kadaffi
Khomeinin
röda khemerna

så de tre gubbarna verkar inte ha jobbat så hårt :D

sex och massmord verkar smått ologiskt men det kan ju tänkas att de har andra historielektioner i tyskland :D

Ja, fy fan, och jag som lagt mig till med ansiktsbehåring. Jag känner mig kränGkt! Vad är telefonnumret till Aftonpladdret? DO? FN?

Äh, cheyerna var ju snygga, och såg ut att gilla det. Mustasch blir det nya svarta nu :tummenupp

Är det bara jag som blir sugen på en karriär som diktator? De verkar få ligga med fräscha brudar.

Jag tycker de har dålig fantasi. Vill de skrämma 80 och 90-talisterna för aids så är det väl bättre att koppla ihop det med någon typ av arbete, ansvar eller sunt förnuft. Då drar de som en avlöning de små liven. :mattias

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back