Kodden
Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Tjena,
beställde en Hotbodies undertail till min zx6r i början av maj. Företaget heter 1tail.com och ligger i USA, hade hört att de skulle vara bra att göra med och tailen skulle kosta cirka 1400:- +frakt istället för de 2700:- som den skulle kosta här i Sverige, så jag beslöt mig för att ta en rövare.
Tillverkningen och lackningen (ville ju självklart ha den kawagrön
) skulle ta några veckor till en månad, så det var bara att ha tålamod. Jag räknade med att kanske, kanske få den i juli men det var lugnt, ändå en hel del kvar av sommaren tänkte jag.
Så långt allt bra. Fick bekräftelse på att de skickat den i slutet av juni. Efter ett par veckor hörde jag av mig till dom bara för att dubbelkolla, och enligt kunde frakten ta uppemot en månad (eftersom jag själv valt att skicka den så billigt som möjligt).
Ok, mer tålamod helt enkelt.
Efter ytterligare ett par veckor utan undertail hörde jag av mig igen, och sedan var karusellen igång. Under senare delen av juli, hela augusti och i september så mailades det fram och tillbaka med jämna mellanrum. Undertailen var helt enkelt försvunnen, ingen visste var paketet befann sig, och de gjorde väl så mycket de kunde från sin sida. Till slut tröttnade de på mig och gav mig kollinumret och menade att jag skulle kolla upp det själv (ung. "dra åt skogen, vi orkar inte med dig längre"). Först blev jag grinig men sen beslutsam.
Visst, jag gjorde så. Checkade kollinumret på svenska posten samt på US Postal Service, och visst existerade det. Svenska posten hade inte mycket info men hos US postal kunde man följa hela kedjan från inlämning, till tull här i sverige och sedan även att det anlänt till något sorts serviceställe av ngt slag. Jag mailade postens kundtjänst som menade att mitt paket låg på ett ställe här i Gbg. Jag åkte dit - inget paket. Blev förbannad , åkte hem, reklamerade. Efter ett par dagar fick jag brev igen av posten, där det stod att paketet låg på ett helt annat serviceställe, och jag fick nu även ett annat kollinummer. Så, dags för en tur till och visst - där fanns äntligen mitt paket!
Fick betala tull (600
men det var det värt. Totalkostnaden för undertailen blev nu omkring 2200:- vilket är helt okej.
Nu kan man fråga sig var det gick fel någonstans? Vid närmare kontroll av paketet så visar det sig att allt stämmer perfekt fram tills dess paketet kommer till posten. Där är det någon tjomme som adresserar det fel, alltså felstavar mitt namn, så jag får aldrig någon avi. Troligtvis har paketet hamnat på rätt serviceställe men jag har aldrig fått veta någonting om det, sen har det bollats fram och tillbaka. Tur att jag var lite om och kring mig, annars hade jag nog aldrig fått det.
Senmoralen här: www.1tail.com = BRA, US Postal Service = BRA; svenska Posten = ANUS.
Nu kan jag äntligen slänga på tailen och mina snygga ledblinkers.
Tjing,
Marcus
beställde en Hotbodies undertail till min zx6r i början av maj. Företaget heter 1tail.com och ligger i USA, hade hört att de skulle vara bra att göra med och tailen skulle kosta cirka 1400:- +frakt istället för de 2700:- som den skulle kosta här i Sverige, så jag beslöt mig för att ta en rövare.
Tillverkningen och lackningen (ville ju självklart ha den kawagrön

Så långt allt bra. Fick bekräftelse på att de skickat den i slutet av juni. Efter ett par veckor hörde jag av mig till dom bara för att dubbelkolla, och enligt kunde frakten ta uppemot en månad (eftersom jag själv valt att skicka den så billigt som möjligt).
Ok, mer tålamod helt enkelt.
Efter ytterligare ett par veckor utan undertail hörde jag av mig igen, och sedan var karusellen igång. Under senare delen av juli, hela augusti och i september så mailades det fram och tillbaka med jämna mellanrum. Undertailen var helt enkelt försvunnen, ingen visste var paketet befann sig, och de gjorde väl så mycket de kunde från sin sida. Till slut tröttnade de på mig och gav mig kollinumret och menade att jag skulle kolla upp det själv (ung. "dra åt skogen, vi orkar inte med dig längre"). Först blev jag grinig men sen beslutsam.
Visst, jag gjorde så. Checkade kollinumret på svenska posten samt på US Postal Service, och visst existerade det. Svenska posten hade inte mycket info men hos US postal kunde man följa hela kedjan från inlämning, till tull här i sverige och sedan även att det anlänt till något sorts serviceställe av ngt slag. Jag mailade postens kundtjänst som menade att mitt paket låg på ett ställe här i Gbg. Jag åkte dit - inget paket. Blev förbannad , åkte hem, reklamerade. Efter ett par dagar fick jag brev igen av posten, där det stod att paketet låg på ett helt annat serviceställe, och jag fick nu även ett annat kollinummer. Så, dags för en tur till och visst - där fanns äntligen mitt paket!

Fick betala tull (600

Nu kan man fråga sig var det gick fel någonstans? Vid närmare kontroll av paketet så visar det sig att allt stämmer perfekt fram tills dess paketet kommer till posten. Där är det någon tjomme som adresserar det fel, alltså felstavar mitt namn, så jag får aldrig någon avi. Troligtvis har paketet hamnat på rätt serviceställe men jag har aldrig fått veta någonting om det, sen har det bollats fram och tillbaka. Tur att jag var lite om och kring mig, annars hade jag nog aldrig fått det.
Senmoralen här: www.1tail.com = BRA, US Postal Service = BRA; svenska Posten = ANUS.

Nu kan jag äntligen slänga på tailen och mina snygga ledblinkers.

Tjing,
Marcus