Hirtshalsresan

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Maken o jag tog en försenad bröllopsresa ner till Hirtshals, Danmark. Vi fick reda på av hans morsa att det var 30 mil dit. Inga problem på crossarna, tänkte vi...HAHAHA!!!

När vi kom till Roskilde började Peters hoj att hosta och spruta eldflammor. Sen dog den. Undertecknad körde iväg till en Statoil för att köpa tändstift. Tror ni att den hade det?? Icke!!! Fick leta upp en mc-affär (o jag har aldrig varit i Roskilde tidigare) och sedan roa mig med att leta efter gubben som satt på en liten gata o väntade... Jodå, det var tändstiftet! Resan gick vidare...

När vi kört 30 mil och hade ont överallt(!!!) började vi ana att de där 30 milen var en saga. Efter att ha konsulterat kartan var vi gråtfärdiga. Det var 30 mil kvar.. När vi äntligen kom fram kom vi knappa av hojarna. Men det botades med en 10:a whisky o "lite" öl..

Bifogat

• skaldjur2.jpg
    skaldjur2.jpg
    18.4 KB · Visningar: 188
Dagen därpå fick vi reda på att det var en MC-träff i skagen. 6000 hojar! Skitkul. Kontigt nog fanns det bara ca 20 crosshojar. Det visade sig att en ktm som kostar 70 000 i Sverige kostar 120000 i Danmark! + att man måste hosta upp med 30 000 för regskylten!!!

Bifogat

• mc-träff.jpg
    mc-träff.jpg
    14.6 KB · Visningar: 190
Här e en kille på träffen som ritar upp var han ska sova inatt…. :D

Bifogat

• sovplats.jpg
    sovplats.jpg
    26.4 KB · Visningar: 185
En annan upplevelse var att man får köra på stranden i Danmark. ASHÄFTIGT! :fakta

Bifogat

• stranden.jpg
    stranden.jpg
    13.8 KB · Visningar: 186
Vi bodde på restaurang Italiana (som Peters familj äger) Vi åt o åt o åt. Kan rekommendera deras skaldjurstallrik! Har ätir pizza varenda dag. Inte konstigt att jag har blivit tjock. Fast iofs så äter jag för två nu. Ett litet test visade positivt och nästa år blir det till att köra barnvagn istället för hoj. :fakta
Vilken bröllopsresa!!!

Bifogat

• skaldjur.jpg
    skaldjur.jpg
    22.5 KB · Visningar: 191
Nu blev jag avundsjuk, ni verkar ju ha haft det as mysigt. Grattis till den blivande hojåkar grabben/flickan. Fortsätt att ha det lika bra som ni såg ut att ha på resan.

Var det "träff på toppen" ni var på? läste nått om det för några år sedan.. ska ju tydligen vara en hel del hojar där som sagt :)

Mattiaz skrev:
Var det "träff på toppen" ni var på? läste nått om det för några år sedan.. ska ju tydligen vara en hel del hojar där som sagt :)

Japp, det var det. Vilken upplevelse. Hojar o tält överallt!!! Och alla snackade med alla... Vi fick tom med oss en BikerBibel hem av några glada kristna hojåkare. Coolt att ha i bokhyllan...

exiteme skrev:
Japp, det var det. Vilken upplevelse. Hojar o tält överallt!!! Och alla snackade med alla... Vi fick tom med oss en BikerBibel hem av några glada kristna hojåkare. Coolt att ha i bokhyllan...

Tog en sån på mcmässan, i tron om att den innehöll "hojnyttig" information, men när jag efter att snabbt bläddrat genom den och insett att den innehöll de gamla vanliga, så åkte den i tunnan :D

Grattis till bebben i magen förresten, och jäklar va avundsjuk ja blev på va mycke mat ni fick därnere :rodnar ... måste göra ett besök dit nångång :)

Last edited:
Mattiaz skrev:

Grattis till bebben i magen förresten, och jäklar va avundsjuk ja blev på va mycke mat ni fick därnere :rodnar ... måste göra ett besök dit nångång :)

Du kan tro att vi åt bläckfiskringar, parmaskinka, mozarella, räkor, pasta o ost så det stod härliga till. Pizzorna ska vi inte snacka om!!! Finns inget liknande hemma (tyvärr). Kommer du dit ska du testa Fulvios pizza :tummenupp
Stället ligger centralt i Hirtshalts (på gågatan) och de har en parkering på baksidan där man kan parkera sin MC.. De har dessutom väldigt trevliga o söta servitriser.. :fakta :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back