Himmelska Bikers

Jag gjorde ett ärligt försök, men stängde av några minuter in när den forna ateisten berättade att han ju faktiskt blivit ledd av herren hela tiden.

Jävla stollar.

Jag tror jag somnade en stund på slutet, men var det någon som var med som var under 55 år gammal? :va

Jag gjorde ett ärligt försök, men stängde av några minuter in när den forna ateisten berättade att han ju faktiskt blivit ledd av herren hela tiden.

Jävla stollar.

Jag kollade en stund, tröttnade efter 5 min men kollade ändå en kvart till då det ändå var hojar med:D
Folk får tro/göra precis vad de vill så länge de inte är jobbiga och det verkar ju inte dessa människor vara. Det verkar ju som att de mer låter folk komma till sig.

Kan förstå att vissa människor vill förenkla och ha något att tro på. Att tro att det finns någon som styr och ställer där uppe.

Själv är jag ateist och är lite hälsosamt misstänksam mot religösa, men vill ändå understryka att folk gärna får tro på vad de vill så länge jag inte prackas på något och att de tycker att det är ok att jag tycker att de är ko-ko:tummenupp;);)

Edit: Ändrade "du" till de i slutet då det blev fel=)

Last edited:
Jag fick för många år sen en Biker-bibel av en frälst vän. Jag ögnade igenom den och det var alltid samma historia dessa bikers berättade: "Jag var elak och dum, sen gjorde jag nåt dumt som fick mig att börja fundera över livet och då hittade jag gud" Ok, tänker jag, det är väl bra men kunde du inte hittat nåt verkligt istället?
Och jag har heller aldrig förstått varför man måste hitta gud för att vara en god person. Kan man inte bara vara en god person ändå? Det är ju inte så svårt. Säg nåt snällt åt folk du träffar, hata inte andra människor bara för att de är annorlunda än dig själv och hjälp de som ber dig om hjälp. Inte svårt.

Jag fick för många år sen en Biker-bibel av en frälst vän. Jag ögnade igenom den och det var alltid samma historia dessa bikers berättade: "Jag var elak och dum, sen gjorde jag nåt dumt som fick mig att börja fundera över livet och då hittade jag gud" Ok, tänker jag, det är väl bra men kunde du inte hittat nåt verkligt istället?
Och jag har heller aldrig förstått varför man måste hitta gud för att vara en god person. Kan man inte bara vara en god person ändå? Det är ju inte så svårt. Säg nåt snällt åt folk du träffar, hata inte andra människor bara för att de är annorlunda än dig själv och hjälp de som ber dig om hjälp. Inte svårt.

Roligt inlägg med tanke på ditt alias, Kill a Wife!:lol

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...