Hilfe!!

Robbi

Hellre ute o kör än sjunger i en kör...
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Ska besiktiga hojen, men tror inte den går genom med mitt slip-on.
O jag har min orginal-ljuddämpare i Uppsala...
Är det någon vänlig själ som kan tänkas låna ut en orginal-dämpare till en Aprilia Mille -02? Eller nån annan dämpare som har godkänt ljud.

vad är det för typ av fäste till dämparen? Slip on? Bolt on? Rördiameter? Bultmönster? Foto?

Det kan ju funka med en annan dämpare tillfälligt

AleX skrev:
2227271 släng i lite stålull innan besiktningen
Ja eller hur! ..Och passa på samtidigt att be besiktningsmannen att hålla sig vid hojens främre del, för när han börjar vrida i rullen kommer han annars att stå mitt i svinto-krig... :lol

Robbi skrev:
2227054 Ska besiktiga hojen, men tror inte den går genom med mitt slip-on.
O jag har min orginal-ljuddämpare i Uppsala...
Är det någon vänlig själ som kan tänkas låna ut en orginal-dämpare till en Aprilia Mille -02? Eller nån annan dämpare som har godkänt ljud.
Chansa Robbi.
Pratade med besiktningsgubbarna senast och dom flesta stationer har ingen mätutrustning. Dessutom sa dom ordagrant "så länge inte rutorna trillar ur så mäter vi inte." Tro den går igenom med ett slip- on. I värsta fall så kan du köpa "diskbollar" av stål, alltså inte svinto utan den grövre sorten stålboll.

:tummenupp

diskbollar är rätta melodin..

tryckte i 2 i min o det sänkte med 3 Db

klart värt att göra innan du kör in..så är det mindre risk att dom börjar glutta.

tror jag gav 9kr på ÖB för diskbollarna.. :yoparty

Maverick_ou812 skrev:
2227306 Chansa Robbi.
Pratade med besiktningsgubbarna senast och dom flesta stationer har ingen mätutrustning. Dessutom sa dom ordagrant "så länge inte rutorna trillar ur så mäter vi inte." Tro den går igenom med ett slip- on. I värsta fall så kan du köpa "diskbollar" av stål, alltså inte svinto utan den grövre sorten stålboll.

Tyvärr behöver de inte ha besiktning för att underkänna. Själv blev jag utdömd utan ens att besiktningsmannen påbörjade sin registreringsbesiktning, dock åkte jag på 1600:-. Ringde o kollade med den tekniska chefen om man bara kan göra den bedömningen utan att använda mätinstument, svaret var att det räcker att besiktningsmannen bedömmer det vara över gällande nivå så kan han underkänna.....

Så chansa inte, kör diskbolltrixet...

Utan att känna Robz så kan jag föreslå att kanske det kan vara en idé att fråga honom?
Han är den jag på rak arm vet har en Mille rätt typ :)

Och förresten, det var ju evigheter sen man såg dig ute på nån körning Robbi :)

Cat skrev:
2227281 Ja eller hur! ..Och passa på samtidigt att be besiktningsmannen att hålla sig vid hojens främre del, för när han börjar vrida i rullen kommer han annars att stå mitt i svinto-krig... :lol

Ett kryss av ståltråd bak i ljuddämparen så kan gubben gasa satan utan att bollarna flyger ut :brinnerup

xyx skrev:
2228827 Utan att känna Robz så kan jag föreslå att kanske det kan vara en idé att fråga honom?
Han är den jag på rak arm vet har en Mille rätt typ :)

Och förresten, det var ju evigheter sen man såg dig ute på nån körning Robbi :)
Även #57 Thundrace, Red Arrow och _basse_ har Millar (vet dock inte årsmodeller)
_basses_ står dessutom parkerad i väntan på reservdelar.

Cat skrev:
2227281 Ja eller hur! ..Och passa på samtidigt att be besiktningsmannen att hålla sig vid hojens främre del, för när han börjar vrida i rullen kommer han annars att stå mitt i svinto-krig... :lol
Ja om man e så korkad att men inte säkrar stålullen med ståltråd så...

Last edited:
Jag har originaldämparen till min -00:a liggande, vill du låna är det bara att komma och hämta. Jobbar eftermiddag i veckan så jag är hemma fram till två på dagen ungefär - och hemma igen efter 00.00.

Jag har också en liggande om du behöver låna! bor i Klågerup, jobbar i Fosie.....

Last edited:
Takcar ödmjukast för hjälpen me ljuddämpare! Gick igenom me en anmärkning att det läcker lite från främre, högra stötdämparen. Så nu e de bara att ut o köra!! :tummenupp Ska kika lite på packningen först dock...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park