Hilfe! passagerar-kuts...

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Hej Sporthoj!
Jag har ett problem...

Det hela började egentligen för fyra månader sen
med en beställning av en singelkuts till min R6a.
Allt väl så långt... Trallar hem från posten med kartongen under armen ivrig att slita upp o montera.
10 min senare står jag bland kartongspillrorna o kliar mig i håret då insikten slår mig hårt i pannan...kutsen är ju tänkt att vara permanent monterad.
Nåväl, lite besviken men fast besluten att inte ge upp börjar jag fundera. Bagageutrymmet, minimallt som det nu må vara, är det enda stället att förvara lås o dylikt på o alltså rätt viktigt för mig som gatu-åkare.
Finns bara en lösning, plocka bort klädseln från min befintliga passagerar-kuts, såga till kanterna o passa in solo-kutsen över...
Då var jag dock inte villig att offra passagerardynan utan började istället söka bland annonser o på bilskrotar efter ett lämpligt modifieringsexemplar..
Ingen lycka där, utan solo-kutsen hamnade på hyllan....tills i förra veckan.
Tröttnade på att se den där o i ett spontant anfall av kreativitet sågade jag sönder min enda passagerar-kuts.... OCH självklart frågar idag den söta tjejen med :tuttar på jobbet om hon får åka bakpå:huvet

Har återigen sökt land o rike runt utan lycka o vänder mig därför till er, kära sporthojsvänner, i hopp om att snabbt kunna få fram en passagerar-sadel till en R6´99. Hilfehilfe, isch bin eine grose klantenkopf!

MVH klantskallen Henrik

Kan inte låta bli att smådra på smilet.:p Jag måste ju säga att det där var udden av otur. Men hon hänger säkert på någon annan, du får bara hoppas på att det är någon med kromsläde, för då var hon inte din typ iaf.

FLAGEL skrev:
2358199 Kan inte låta bli att smådra på smilet.:p Jag måste ju säga att det där var udden av otur. Men hon hänger säkert på någon annan, du får bara hoppas på att det är någon med kromsläde, för då var hon inte din typ iaf.

Shhh!! inget såntdär tack! det här är inte förlorat ännu!:yoparty

vad sågade du sönder på kutsen då? går det inte att laga tillbaka på nåt sätt, lite fult kanske, men nåt måste du göra för att kunna skjutsa henne :)

raiderpatz skrev:
2358799 vad sågade du sönder på kutsen då? går det inte att laga tillbaka på nåt sätt, lite fult kanske, men nåt måste du göra för att kunna skjutsa henne :)

Utan att säga för mycket så löste det sig ändå...:fyllisar :tuttar :tummenupp

kiwimaddog skrev:
2370953 Utan att säga för mycket så löste det sig ändå...:fyllisar :tuttar :tummenupp
Vaddå, fick du nuppa utan att bjussa på en åktur?
FYY fan vad lågt! Så jävla sexistiskt! Jag som trodde att du ville förhöja mc-upplevelsen både för dig o för henne genom att glida genom landskapen med trevligt sällskap och dela alla fina upplevelser.
Så ville du bara nuppa... :ajjabajja

:slicka

Jag vet... är falsk rakt igenom. men kan man inte få det ena är det väl inget som hindrar det andra?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back