kiwimaddog
Är huvvet dumt får kroppen lida....
Hej Sporthoj!
Jag har ett problem...
Det hela började egentligen för fyra månader sen
med en beställning av en singelkuts till min R6a.
Allt väl så långt... Trallar hem från posten med kartongen under armen ivrig att slita upp o montera.
10 min senare står jag bland kartongspillrorna o kliar mig i håret då insikten slår mig hårt i pannan...kutsen är ju tänkt att vara permanent monterad.
Nåväl, lite besviken men fast besluten att inte ge upp börjar jag fundera. Bagageutrymmet, minimallt som det nu må vara, är det enda stället att förvara lås o dylikt på o alltså rätt viktigt för mig som gatu-åkare.
Finns bara en lösning, plocka bort klädseln från min befintliga passagerar-kuts, såga till kanterna o passa in solo-kutsen över...
Då var jag dock inte villig att offra passagerardynan utan började istället söka bland annonser o på bilskrotar efter ett lämpligt modifieringsexemplar..
Ingen lycka där, utan solo-kutsen hamnade på hyllan....tills i förra veckan.
Tröttnade på att se den där o i ett spontant anfall av kreativitet sågade jag sönder min enda passagerar-kuts.... OCH självklart frågar idag den söta tjejen med
på jobbet om hon får åka bakpå
Har återigen sökt land o rike runt utan lycka o vänder mig därför till er, kära sporthojsvänner, i hopp om att snabbt kunna få fram en passagerar-sadel till en R6´99. Hilfehilfe, isch bin eine grose klantenkopf!
MVH klantskallen Henrik
Jag har ett problem...
Det hela började egentligen för fyra månader sen
med en beställning av en singelkuts till min R6a.
Allt väl så långt... Trallar hem från posten med kartongen under armen ivrig att slita upp o montera.
10 min senare står jag bland kartongspillrorna o kliar mig i håret då insikten slår mig hårt i pannan...kutsen är ju tänkt att vara permanent monterad.
Nåväl, lite besviken men fast besluten att inte ge upp börjar jag fundera. Bagageutrymmet, minimallt som det nu må vara, är det enda stället att förvara lås o dylikt på o alltså rätt viktigt för mig som gatu-åkare.
Finns bara en lösning, plocka bort klädseln från min befintliga passagerar-kuts, såga till kanterna o passa in solo-kutsen över...
Då var jag dock inte villig att offra passagerardynan utan började istället söka bland annonser o på bilskrotar efter ett lämpligt modifieringsexemplar..
Ingen lycka där, utan solo-kutsen hamnade på hyllan....tills i förra veckan.
Tröttnade på att se den där o i ett spontant anfall av kreativitet sågade jag sönder min enda passagerar-kuts.... OCH självklart frågar idag den söta tjejen med
på jobbet om hon får åka bakpå
Har återigen sökt land o rike runt utan lycka o vänder mig därför till er, kära sporthojsvänner, i hopp om att snabbt kunna få fram en passagerar-sadel till en R6´99. Hilfehilfe, isch bin eine grose klantenkopf!
MVH klantskallen Henrik



