Hilfe! Min bror ska köpa hoj!!

Kongo skrev:
Jo , det måste man! Känner flera som köpte 600/750:or och var skitless på dom efter 6 mån. Han är ju som sagt van mc-förare och är gammal och förståndig, tycker absolut att han ska satsa på kubik! :tummenupp

Säg det till killarna som kör supersport... fight the fat!

tassen skrev:
Kolla in HondA VFR 750, 95-97, rått ljud ,100+ hästar, kanon väghållning o bromsar. Smidig hoj ,kan användas till allt utom enduro,,,,,ja någon har provat visserligen....ingen bra ide.....bar aett förslag....kolla på blocket.se, finns massor till salu....bra första hoj.......och det bästa av allt....krashar han den är det ändå bara en Honda.. :lol :rofl :D :tummenupp

hmm R1:orna fungerar rätt bra i skogen åxå :)
Fast då är det dyr försäkring igen..

Tjenis, det var jag som är lillbrorsan ;)

Jag tror rätt hårt på Trajjan, den är skaplig.
Å andra sidan kan man ju köra platåhopp på R1:orna har jag hört...

savage skrev:

Satsa på en Traja, En BMW R1100S är svår att få för 65' de säljs sällan för under 70' oavsett hur långt de gått. Honda VFR är en konkurent till Triumph Sprint ST men då har du inte den billiga Triumph försäkringen. Lycka till med kortet och välkommen in i gänget!!!

Simba skrev:
Satsa på en Traja, En BMW R1100S är svår att få för 65' de säljs sällan för under 70' oavsett hur långt de gått. Honda VFR är en konkurent till Triumph Sprint ST men då har du inte den billiga Triumph försäkringen. Lycka till med kortet och välkommen in i gänget!!!
Hmmm... för runt 65' kan han bli en av de lyckliga få som har en levande hoj med karaktär, karisma och köregenskaper utan att för den skull vara nedlusad med effekt. Tänk dig att köra från grabbarna på R1:or, gixxrar och bladar med en hoj som har hälften så mycket effekt.... Det är coolt. Köp en Ducce!

/D

savage skrev:

Hejpa broder! premiärskrift minsann! jo visst kan man hoppa med dom.. du kan ju alltid PM:a filuren som kallar sig Ktm Davve och fråga om han på något sätt kan tänka sig veta hur det skulle gå till... :rolleyes:

savage skrev:

Kikade på din avantar. Varit och busåkt i Åls grusgrop eller? Tycker mig känna igen vyerna lite.

Taz skrev:
Hmmm... för runt 65' kan han bli en av de lyckliga få som har en levande hoj med karaktär, karisma och köregenskaper utan att för den skull vara nedlusad med effekt. Tänk dig att köra från grabbarna på R1:or, gixxrar och bladar med en hoj som har hälften så mycket effekt.... Det är coolt. Köp en Ducce!

/D

Var det inte den här beskrivningen som figurerade kring en viss Falco förut :confused:
Blåser kappan lätt dessa dagar eller var det bara försäljarsnack :lol

savage skrev:
Se där! Där har vi killen som har örnkoll!
Jag är där och busar lite då och då.

Bor ju i Enköping. Har koll på det mesta i krokarna där.

Ta det lungt när du svänger ut på asfaltsvägen utanför bara för det är vårat bakhjulsåkarrevir du är ute på då :D

Vi har markerat med svarta spår i asfalten lite här och var

Det blev en Sprint ST!
Jag har skrivit på för en fabriksny Triumph Sprint ST -03, det känns ganska rubbat, men ändå förbannat bra :tummenupp

Hämtas nästa fredag.

Tack för tips och råd!

Kongo skrev:
Blir för dyr i försäkringen i allafall... Eftersom de inte räknar med bonussystem utan går på hur länge han har haft sitt kk(som han inte har än) så blir en Blade INTE billig , även om den är äldre... lika jävligt med en R1:a fr 98 ju..
IF räknar på hur länge man haft bilkörkortet så hos dem behöver det inte bli så blodigt (förutsatt att han har haft bilkörkort ett tag). Han får dock inte köra på Rörken... :gnissla

savage skrev:
Det blev en Sprint ST!
Jag har skrivit på för en fabriksny Triumph Sprint ST -03, det känns ganska rubbat, men ändå förbannat bra :tummenupp

Hämtas nästa fredag.

Tack för tips och råd!

Sååå!!! :tummenupp Grattis broder!

Edit:Bild, Ser den ut nått sån't här månne...?

Bifogat

• triumph_sprint_st955i_.jpg
    triumph_sprint_st955i_.jpg
    39.7 KB · Visningar: 41
Last edited:
Härligt! Då får vi alltså se en ny sprint vid pumpen nästa helg? :tummenupp

Sliponet lär nog få vänta till inkörningen är klar, pumpen lär få vänta längre ändå.. Jag har lite jobb att göra innan. (Läs: inget A-kort)

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back