Hilfe! Bromsoken jävlas..

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
Ducati 800
Hade lite marksyning med hojen igår, och efter det går inte bromsoken (bak) tillbaka.. stannar mot skivan men utan att låsa. så det går knappt att få effekt på bromsen. Var samma fel när ja provkörde hojen på beviks men det fixa nissarna där innan jag hämta ut den. Brydde mej inte om att fråga vad det var då.. :tomten Vad beror det på och vad kan jag göra? det går ju att trycka ut oken 'för hand' men efter ett tryck på pedalen så är dom där igen.. jävlarna :va

Ge mej nåt! tack!

Last edited:
Jone Ass skrev:
2480384 Hade lite marksyning med hojen igår, och efter det går inte bromsoken (bak) tillbaka.. stannar mot skivan men utan att låsa. så det går knappt att få effekt på bromsen. Var samma fel när ja provkörde hojen på beviks men det fixa nissarna där innan jag hämta ut den. Brydde mej inte om att fråga vad det var då.. :tomten Vad beror det på och vad kan jag göra? det går ju att trycka ut oken 'för hand' men efter ett tryck på pedalen så är dom där igen.. jävlarna :va

Ge mej nåt! tack!

Rör sig bromspedalen lätt?

Du säger oken. Menar du oken eller kolvarna? (det finns ju konstruktioner där även oken rör sig så det är bra att veta vad du menar för den skull)

Dr.Bike skrev:
2480479 Rör sig bromspedalen lätt?

Du säger oken. Menar du oken eller kolvarna? (det finns ju konstruktioner där även oken rör sig så det är bra att veta vad du menar för den skull)

Pedalen är stum. Menar beläggen mot skivan..

kan vara "domkraft" problemet, att bromspedalen har fått sig en smäll och inte går ut riktigt, då byggs trycket upp och bromsarna ligger emot.

Jone Ass skrev:
2480522 Pedalen är stum. Menar beläggen mot skivan..

Om pedalen är stum så har du ju problemet där.
Den ska ju kunna röra sig lätt som attan på sin axel.
Annars går den ju inte tillbaka då du släpper upp den.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg