Highpipe

yzfr6

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R6-00 Fighter, Dr600, Dr800s
Tjo.
Någon som vet vart man kan köpa en highpipe "krök" att använda till befintligt slipon?

Bifogat

• R62test.JPG
    R62test.JPG
    102.2 KB · Visningar: 106
  • R6fronttest.JPG
    R6fronttest.JPG
    79.2 KB · Visningar: 74
  • R65test.JPG
    R65test.JPG
    84.3 KB · Visningar: 70
Last edited:
yzfr6 skrev:
2195076 Tjo.
Någon som vet vart man kan köpa en highpipe "krök" att använda till befintligt slipon?

Lägger upp några bilder på min nybesiktade!! fighter.

känns inte highpipe lite 2003? Tycker du ska köra en lite mer slick konstruktion. Kanske kapa dämparen och låta den mynna ut framför bakhjulet? Det är ju bättre för viktfördelningen också :D

har inget bättre svar...
lycka till!

Highpipekrök :va. Är väl ändå slip-onet som är utformat för att bilda en highpipe? För övrigt vet jag inte vart du kan få tag på detta men lycka till :).

EDIT: Nu fattade jag frågan, hehe. Tror det blir väldigt svårt för dig att hitta en krök som gör att du får upp ljuddämparen som du vill ha den, dessutom lär det vara dyrare än att köpa ett highpipe slip-on.

Last edited:
Pinky skrev:
2195195 Highpipekrök :va. Är väl ändå slip-onet som är utformat för att bilda en highpipe? För övrigt vet jag inte vart du kan få tag på detta men lycka till :).

EDIT: Nu fattade jag frågan, hehe. Tror det blir väldigt svårt för dig att hitta en krök som gör att du får upp ljuddämparen som du vill ha den, dessutom lär det vara dyrare än att köpa ett highpipe slip-on.

Det gick att köpa nånstans för 700:- men vart?

Och lyset är sänkt.

Jag har alltid funderat på såna här mc dämpare som dom säljer till bilar. Dom kostar ju inte mer än närmare 1000kr och sedan få någon bocka till ett rör så man kan få upp pipan. Då borde man kunna ha ett highpipe för 1500-1700? istället för 5000kr som de annars kostar :3freak

Bil (mc dämpare) är ju samma som sitter på motorcykel, en fullflödes dämpare alltså ett genomgående rör med massa hål i och sen ljuddämparstoppning runt röret. eller har jag missat nått?

tror de kan bli svårt med orginal dämpare annars , eller?

Sänk lampan :4skrika

Lycka till :tummenupp

Mr Helmut skrev:
2196580 Jag har alltid funderat på såna här mc dämpare som dom säljer till bilar. Dom kostar ju inte mer än närmare 1000kr och sedan få någon bocka till ett rör så man kan få upp pipan. Då borde man kunna ha ett highpipe för 1500-1700? istället för 5000kr som de annars kostar :3freak

Bil (mc dämpare) är ju samma som sitter på motorcykel, en fullflödes dämpare alltså ett genomgående rör med massa hål i och sen ljuddämparstoppning runt röret. eller har jag missat nått?

tror de kan bli svårt med orginal dämpare annars , eller?

Sänk lampan :4skrika

Lycka till :tummenupp

Det sitter numera ett yoshi slipon på hojen, bilderna är gamla.
Och lykktan är sänkt ca 5 cm.

Tack för tipsen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka