Highpipe, hur gör ni med blinkers?

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Hej på er :hej

Hur har ni gort som har monterat highpipe? Jag har ett leovince till min Mille där blinkersen är i vägen. Behöver lite förslag till detta då jag gärna vill ha blinkers till gatåkandet. Vill få bort dunderklumpen som sitter där orginal....

Tack!

Hm mja, jag bytte hela under tailen. Så på den nya tailen är blinkersen integrerade i bak ljusen. Lagligt nja. Snyggt, ja det är det:tummenupp

Hm mja, jag bytte hela under tailen. Så på den nya tailen är blinkersen integrerade i bak ljusen. Lagligt nja. Snyggt, ja det är det:tummenupp

Det har du rätt i! men jag är inte så sugen på att köpa en ny hugger. Tänkte om någon hade ordnat det på något sätt med orginal hugger!
Tack iaf

Mvh

Det har du rätt i! men jag är inte så sugen på att köpa en ny hugger. Tänkte om någon hade ordnat det på något sätt med orginal hugger!
Tack iaf

Mvh

:fakta

Bifogat

• carbonLookRearHugger.jpg
    carbonLookRearHugger.jpg
    49.2 KB · Visningar: 52
  • r1undertail1.jpg
    r1undertail1.jpg
    22.1 KB · Visningar: 60
mad doctors

nårt sånt här fast utan bakljuset (bara blinkers,skylthållare+ skyltbelysning) maila mig på rucknrunracing@telia.com så mailar jag mer detaljerade bilder o förslag.

Bifogat

• mad%20doctor%202.JPG
    mad%20doctor%202.JPG
    14.6 KB · Visningar: 414
Jag gkorde så här. Har visserligen inte highpipe, men ändå. Kanske lite dålig bild, men jag har alltså flyttat in både skylt och blinkare. Ser ganska bra ut, tycker jag.
Olagligt såklart men jag har klarat mig från böter i fyra säsonger, så det är ingen större fara med det.

Bifogat

• DSC00005 - Converted.jpg
    DSC00005 - Converted.jpg
    191.2 KB · Visningar: 154
Så här hade jag.. Gillade det grymt mycket!! :tummenupp

Bifogat

• r6an.jpg
    r6an.jpg
    82.6 KB · Visningar: 104
nårt sånt här fast utan bakljuset (bara blinkers,skylthållare+ skyltbelysning) maila mig på rucknrunracing@telia.com så mailar jag mer detaljerade bilder o förslag.

Kanon! Jag skickar ett email i kväll!

Jag gkorde så här. Har visserligen inte highpipe, men ändå. Kanske lite dålig bild, men jag har alltså flyttat in både skylt och blinkare. Ser ganska bra ut, tycker jag.
Olagligt såklart men jag har klarat mig från böter i fyra säsonger, så det är ingen större fara med det.

Snyggt! Det verkar inte finnas en laglig lösning när man ska flytta blinkersen men bara det blinkar och det syns så är jag nöjd. :)

Så här hade jag.. Gillade det grymt mycket!! :tummenupp

Tack för alla bra tips! Ska bara besiktiga hojen nu i nästa vecka sen ska highpipet på! :tummenupp

Last edited:
Bygger ni ihop egna rör till era high pipes eller finns det färdigt o köpa?

En modell som skulle må bra av det är Yamaha FZ, sett en äldre Fazer med högdraget o det såg mycket bättre ut.

Bygger ni ihop egna rör till era high pipes eller finns det färdigt o köpa?

En modell som skulle må bra av det är Yamaha FZ, sett en äldre Fazer med högdraget o det såg mycket bättre ut.

Köper färdigt! Om man inte känner för att bygga själv dvs, de flesta märken bruka ha highpipes. :tummenupp

Olagligt såklart men jag har klarat mig från böter i fyra säsonger, så det är ingen större fara med det.[/QUO

Det blir en sådan lösning som du har på din. Tack alla för förslagen! Nu ska det mullra! :yoparty

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025