Highland

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag skulle i fredags ut på en MC-tur som en leveratör till firman jag jobbar på hade ordnat. Vad som skulle hända underdagen visste vi inte, mer än att ett par överraskningar var att vänta. Tyvärr fick jag en mer oväntad överraskning när jag kom till mötesplatsen i Värnamo. Min motor låter INTE bra :huvet Jaha, bara att ringa efter skjuts hem.

Killen som arragerat alltihop avslöjade för mig att vi senare skulle till Highland och kolla på deras tillverkning & få provköra deras cyklar. Inget jag ville missa så när jag dumpat av hojen hemma tar jag bilen mot varberg & highland.

Väl på plats blev vi mottagna av Mats, en riktigt trevlig kille visade det sig! :) Han berättade om deras hoj & tillverkningen av den, vi fick ställa frågor osv. Intressant!
Sen va det provkörning. Riktigt trevlig hoj! Helt fantaskisk motor karaktär, bra vägegenskaper & helt otroligt ljud! :kär (allt med mina mått mätt)

Sen va det dax att avrunda & dra vidare till vårt övernattningsställe. Jaha, bara för mig att sätta mig i bilen & köra efter. Då säger Mats "Du ska inte låna en hoj då?" :) Vad säger man? TACK!!! :Bugar

Han köra ca. 20 mil innan jag lämnade tillbaka hojen på lördag förmiddag. För varje mil jag körde den så blev jag mer & mer övertygad om dess förträfflighet. Grymt bra allround hoj, och inte alls så jobbig i högre hastigheter som man kan tänka sig. Det enda som egentligen talade emot den va det allt för breda tanken & utseendet. Designen ligger ett par år efter.

Enda svensk tillverkade hojen, Highland :tummenupp

Låter som en bra dag... Håller med till fullo om egenskaperna men sa mats något om ev. en mindre/smalare tank och de nya kåpor som i så fall skulle krävas?

Fuffan, jävla fusk....

bara väntar på den dagen dom säger på HalmstadGustav att jag kan låna antingen MV:n som står å ska bli såld eller en 999R, men den dagen lär väl dröja....

:tummenupp

Chris Husky skrev:
Jag skulle i fredags ut på en MC-tur som en leveratör till firman jag jobbar på hade ordnat. Vad som skulle hända underdagen visste vi inte, mer än att ett par överraskningar var att vänta. Tyvärr fick jag en mer oväntad överraskning när jag kom till mötesplatsen i Värnamo. Min motor låter INTE bra :huvet Jaha, bara att ringa efter skjuts hem.

Killen som arragerat alltihop avslöjade för mig att vi senare skulle till Highland och kolla på deras tillverkning & få provköra deras cyklar. Inget jag ville missa så när jag dumpat av hojen hemma tar jag bilen mot varberg & highland.

Väl på plats blev vi mottagna av Mats, en riktigt trevlig kille visade det sig! :) Han berättade om deras hoj & tillverkningen av den, vi fick ställa frågor osv. Intressant!
Sen va det provkörning. Riktigt trevlig hoj! Helt fantaskisk motor karaktär, bra vägegenskaper & helt otroligt ljud! :kär (allt med mina mått mätt)

Sen va det dax att avrunda & dra vidare till vårt övernattningsställe. Jaha, bara för mig att sätta mig i bilen & köra efter. Då säger Mats "Du ska inte låna en hoj då?" :) Vad säger man? TACK!!! :Bugar

Han köra ca. 20 mil innan jag lämnade tillbaka hojen på lördag förmiddag. För varje mil jag körde den så blev jag mer & mer övertygad om dess förträfflighet. Grymt bra allround hoj, och inte alls så jobbig i högre hastigheter som man kan tänka sig. Det enda som egentligen talade emot den va det allt för breda tanken & utseendet. Designen ligger ett par år efter.

Enda svensk tillverkade hojen, Highland :tummenupp

Fick du köra Highland 950cc med motard kit ??
Det sägs ju att rappet på en motard 950 cc skall vara helt otroligt ... :tummenupp

// Figge
Ps:Har du sett den ny filmen vi la upp ? :yoparty

Dom sa ingenting om någon ny landsvägsmodell? När jag pratade med dom på mässan för två år sedan så sas det att dom höll på att utvekla en en hoj i stil med Aprillias mille! Fast med vikt som en sexhundra :crash

Viktigast av allt är väl om du såg eller hörde nåt om den RIKTIGA motarden det viskas om här och där???

Jo det va motarden jag körde. Hur bra klipp i den som helst ...iaf till 180 km/h när man la i 6:an :D

Jag kom inte ihåg vad det va som gjorde att den behövde vara så bred över tanken, men det ska byggas om så den blir smalare. Överhuvudtaget har dom inte brytt sig om designen sen -97 (tror jag det va) och har istället satsat allt krut på att få till motorn så bra som möjligt.

Någon ren landsvägshoj verkade inte ligga i de närmsta planerna. Däremot håller dom för fullt på med att ta fram en stonka. Där va ett projekt på utvecklings avd. med en 530cc KTM motor med insprut. Tyvärr tar det nog ett par år innan dom har någon i produktion

Figge, vilken rulle?

Back