Highland Supermoto Cup- PUBLIK

Att det var dåligt med folk på senaste deltävlingen hade nog väldigt mycket att göra med att det var dagen innan midsommar. Inte ens förarna verkade dyka upp, halvfulla startfält och väldigt tomt i depån jämfört med tidigare.

Så jag tror att allt blir bra igen till sista deltävlingen. :tummenupp

Haha, så märkligt...
Jag som tyckte att det ver helt genitaliskt att lägga ett rejs dagen före helg eftersom fler då borde kunna komma och både glo och köra :3freak :lol

Kanske hade fel.

Wheeliegirl skrev:
2269978...och fribiljetter går att ordna om någon vill ha. (begränsat antal)

Det blir garanterat roligare för förarna om vi lyckas få dit mycket publik till finalen. :banana

Hur många är begränsat antal kanske kan få dit lite folk.. Datum?

Wheeliegirl skrev:
2269978 Jo, speaker har vi haft varenda gång i år.... :tummenupp Han står i båset ovanför tidtagningen. (det finns ingen plats han kan stå på för att se hela banan tyvärr.)
Som du säger, så har jag tjatat massor här på SH om denna tävling, kan knappats ha undgåtts av nån...;)

Vi ska dela ut en massa fribiljetter igen så får vi se om vi kan få dit mer publik...

Det blir garanterat roligare för förarna om vi lyckas få dit mycket publik till finalen. :banana

Jo jag vill ha 3 biljetter med om det finns. Gärna tillsammans med datum och tid för tävlingen om ingen tar illa upp :)

RookieSM skrev:
2271715 Att det var dåligt med folk på senaste deltävlingen hade nog väldigt mycket att göra med att det var dagen innan midsommar. Inte ens förarna verkade dyka upp, halvfulla startfält och väldigt tomt i depån jämfört med tidigare.

Så jag tror att allt blir bra igen till sista deltävlingen. :tummenupp

Det var nog ganska många förare ändå, men eftersom några stora namn uteblev försvann också ett antal 12-metersbussar vilket gör att depån upplevs som tom... :D

Vi rookiesar hade väl så gott som fullt startfält? Vi var väl 28 av max 30 har jag för mig.

erik skrev:
2272736 Det var nog ganska många förare ändå, men eftersom några stora namn uteblev försvann också ett antal 12-metersbussar vilket gör att depån upplevs som tom... :D

Vi rookiesar hade väl så gott som fullt startfält? Vi var väl 28 av max 30 har jag för mig.

Stämmer bra, 28 startande i Rookie. Docka bara 17 respektive 16 i Open/450.

Nu tror jag inte bara det faktum att det va dagen innan midsommar va orsak till det stora bortfallet bland förare. Det har varit en väldigt intensiv vår för dom flesta med tävlingar mer eller mindre varje vecka sen premiären i Anderstorp sista helgen i April med allt vad det innebär; tid, pengar osv.
Dessutom låg första deltävlingen innan SM:et vilket gjorde den mer attraktiv för alla elitförare än kommande deltävlingar.

Är det samma rutt som på SM'et? Jag tycker att Supermoto ska tas del av NÄRA banan, inte så man behöver stå med kikare för att se hojarna. Fast nu är ju frågan hur man kan få folk just till Linköping ändå, och det enda sättet tror jag är enormt massutskick med lappar på stan om att det är gratis att komma och se motard köra på banan. berätta vad som erbjuds...

Swedie skrev:
2273789 Är det samma rutt som på SM'et? Jag tycker att Supermoto ska tas del av NÄRA banan, inte så man behöver stå med kikare för att se hojarna. Fast nu är ju frågan hur man kan få folk just till Linköping ändå, och det enda sättet tror jag är enormt massutskick med lappar på stan om att det är gratis att komma och se motard köra på banan. berätta vad som erbjuds...

Enda skillnaden är att vi svänger höger i rondellen & sen vänster innan waiting zon. Tycker det gör banan betydligt roligare för mig som förare, men för publikens del är det väl en marginell skillnad.

*/ ?>
Back