Highland Supermoto Cup- PUBLIK

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Hur gör vi för att få dit publiken på sista deltävlingen?
Vi har hittils annonserat i dagspress, gjort radioreklam och satt upp ett gäng planscher...men det har ändå inte kommit så mycket publik....(vår bana sväljer en del!)

Någon som har en idé om hur man får dit publiken en torsdagkväll?
Hur får man folket att komma och titta på Supermoto?

Vore kul med mycket pulik på finalen i cupen... :banana

/Sara

Wheeliegirl skrev:
2267650 Hur gör vi för att få dit publiken på sista deltävlingen?
  • Kontakta MC-klubbar i 'närheten' (20 mil eller så). Troligtvis funkar väl sporthojsklubbar bäst men... Be att få annonsera på deras hemsida. Be dom SPAMa sina medlemmar.
  • SMC - lokalt och centralt. Be att få annonsera på motorcyklisterna.org och i MC folket
  • Annonser i mc-press (Bike/Allt om MC/.... + deras hemsidor)
  • Försöka få t.ex. Teknikens Värld/motoravdelningarna i dags- och kvällspressen att skiva om det med vinklingen att det är Highland som sponsrar och att det är en svensk hoj å det å så.
  • Skolorna kanske inte har hunnit börjat till nästa tävling men annars så är ju både högskolan (LiU/LiTH) och gymnasier bra annonsplatser. Speciellt då mer yrkesinriktade linjer (förutfattade meningar kanske men...)

Fritt spånat.......

.

Spider skrev:
2267706
  • Kontakta MC-klubbar i 'närheten' (20 mil eller så). Troligtvis funkar väl sporthojsklubbar bäst men... Be att få annonsera på deras hemsida. Be dom SPAMa sina medlemmar.
  • SMC - lokalt och centralt. Be att få annonsera på motorcyklisterna.org och i MC folket
  • Annonser i mc-press (Bike/Allt om MC/.... + deras hemsidor)
  • Försöka få t.ex. Teknikens Värld/motoravdelningarna i dags- och kvällspressen att skiva om det med vinklingen att det är Highland som sponsrar och att det är en svensk hoj å det å så.
  • Skolorna kanske inte har hunnit börjat till nästa tävling men annars så är ju både högskolan (LiU/LiTH) och gymnasier bra annonsplatser. Speciellt då mer yrkesinriktade linjer (förutfattade meningar kanske men...)

Fritt spånat.......

.

jag tycker fortfarande mitt förslag var bättre :hihi

acura skrev:
2267739 Med gratis öl så blir det nog på sin höjd en ölhävartävling.

Då kommer jag... :D

flytta de ti sundsvall så kommer jag varenda gång :rolleyes:

En bra början kunde ju ha varit att skriva ut information om det hela i tråden till att börja med. :rolleyes: Om man läser här så kanske man blir sugen på att åka och titta, men sedan glöms det bort då man inte orkat leta upp informationen själv.

Har inte läst allt men jag tycker en feting annons i Motala tidning!!! hälften av publiken har ju jag dratt dit, ivrigt fan som jag är =) / puss Motala

acura skrev:
2268949 En bra början kunde ju ha varit att skriva ut information om det hela i tråden till att börja med. :rolleyes: Om man läser här så kanske man blir sugen på att åka och titta, men sedan glöms det bort då man inte orkat leta upp informationen själv.

Finns väl inga rejs det har startats mer trådar om än just dessa, så fler ska väl knappast behövas?

Jag kan inte påminna er om att ni haft ngn speaker. Kanske något att testa? För just publiken kan ju det bli ett rikigt lyft. Speciellt om han/hon kan vara placerad så han har överblick över hela banan (eller så gott som), eftersom man som åskådare i depån inte har detta.

jo det finns speaker..men jag vet inte om jag tycker han är så påläst riktigt, en speaker i våran sport ska inte kalla Supermoto för "den nya flugan inom motorsporten" :mad: :fatta!

Barrett skrev:
2269301 Finns väl inga rejs det har startats mer trådar om än just dessa, så fler ska väl knappast behövas?

Jag kan inte påminna er om att ni haft ngn speaker. Kanske något att testa? För just publiken kan ju det bli ett rikigt lyft. Speciellt om han/hon kan vara placerad så han har överblick över hela banan (eller så gott som), eftersom man som åskådare i depån inte har detta.

Jo, speaker har vi haft varenda gång i år.... :tummenupp Han står i båset ovanför tidtagningen. (det finns ingen plats han kan stå på för att se hela banan tyvärr.)
Som du säger, så har jag tjatat massor här på SH om denna tävling, kan knappats ha undgåtts av nån...;)

Vi ska dela ut en massa fribiljetter igen så får vi se om vi kan få dit mer publik...
Som sagt, inga fler annonser blir det då det tagit hårt på vår budget....
Ni får jättegärna hjälpa till att sprida detta, det finns affischer att ladda ner och skriva ut innan tävlingen och fribiljetter går att ordna om någon vill ha. (begränsat antal)

Det blir garanterat roligare för förarna om vi lyckas få dit mycket publik till finalen. :banana

Barrett skrev:
2269301 Finns väl inga rejs det har startats mer trådar om än just dessa, så fler ska väl knappast behövas?

Jag har missat det = 1 person mindre på läktaren. Eller 3

acura skrev:
2270641 Barrett har sett informationen, det räcker. Och kom inte med några förslag för den delen heller.

Om ni har missat att det körs ett hel cup + SM i Supermoto i Linköping kan ni inte vara speciellt intresserade.

En snabb sökning gav över 20 trådar med "highland" i enbart titeln, alla postade i år, som syftade på cupen. Dessutom har det funnits info på första sidan här på SH. Har det trotts allt gått förbi potensiella åskådare här från SH så är det ju högst beklagligt.

acura skrev:
2270641 Barrett har sett informationen, det räcker. Och kom inte med några förslag för den delen heller.

Vad är ditt problem?
Jag kan skicka PM till dig inför varje rejs om du så önskar så du slipper missa ngt i framtiden. Jag om någon vill gärna se mer publik på våra tävlingar (men inte onödigt många trådar som berör samma ämne)

Peace

Barrett skrev:
2271114 En snabb sökning gav över 20 trådar med "highland" i enbart titeln, alla postade i år, som syftade på cupen. Dessutom har det funnits info på första sidan här på SH. Har det trotts allt gått förbi potensiella åskådare här från SH så är det ju högst beklagligt.

Vad är ditt problem?
Jag kan skicka PM till dig inför varje rejs om du så önskar så du slipper missa ngt i framtiden. Jag om någon vill gärna se mer publik på våra tävlingar (men inte onödigt många trådar som berör samma ämne)

Peace
Problem och problem det tycker jag inte, jag själv har hyffsad koll på när rejsen går men det är nog ganska många som inte har. Det var ju trots allt du som hade något problem om att jag tipsade om att man kunde ha information om tid och plats för rejset i tråden där man önskar mer publik.

acura skrev:
2271237 Problem och problem det tycker jag inte, jag själv har hyffsad koll på när rejsen går men det är nog ganska många som inte har. Det var ju trots allt du som hade något problem om att jag tipsade om att man kunde ha information om tid och plats för rejset i tråden där man önskar mer publik.

Jag ifrågasatte bara om mer info här på SH är rätt medicin. Det har ju inte precis hjälpt eller iaf givit det resultat jag tolkar vad väntat, men brist på det har det ju uppenbarligen inte varit.

Det va inte meningen att trampa någon på tårna eller kritisera någon för att dom försökte komma med förslag. Men jag måste väl inte nödvändigtvis tycka alla förslag är bra?
Jag har mao inga problem med att du tipsar om att dom ska sprida info i fler trådar. Men fler trådar om samma ämne i för hög utsträckning urholkar forumet, och det kan bli och till viss mån redan är ett problem.

Pease ...och tillbaka till ämnet.

Ang. senaste deltävlingen så kanske det inte va väldens bästa dag att arrangera en tävling på. Personligen tyckte jag det va bra iom att jag slapp komma hem sent för att sedan gå upp tidigt till jobb och istället kunde sova ut. Men det visade väl sig ganska tydligt i startfälten inte minnst att ganska många hade bättre saker för sig (hur nu det är möjligt?).

Jag försökte vara lite ironisk inlägg #15, men ironi och internet är inte jättelyckat. Jaja.
Jag håller med dig om att köra på torsdagar inte passar jättebra för att locka publik, framförallt när rejsen går ganska precis innan och efter tiden då många har semester. Men sen är det väl så att banan redan är bokad av många andra aktiviteter under helgerna.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla