Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lucky9 skrev:Nja... asså... när jag snackade med killarna i highland-montern på mässan i gbg i våras/vintras så sa killen där att man inte ska köpa äldre modeller. Dom är medvetna om att det är en _massa_ problem med de äldre modellerna.
Han sa att man skulle kolla med Highland innan man köpte en äldre modell om den var "fixad" av highland.
Så de äldre modellerna står nog inte så högt i kurs...
Sen så vill ju inget "riktigt" motard-folk ha en highland då den har lite för många kubik för att tävlas eller liknande med.
/Lucky9
Lucky9 skrev:Sen så vill ju inget "riktigt" motard-folk ha en highland då den har lite för många kubik för att tävlas eller liknande med.
/Lucky9
oXydex skrev:Annons
Nån som är smart nog och har stålar så de kan slå till?? =)
Grymt tolig hoj och för det priset så är den en guldklimp
Kostar med SM-kit 137 000 ny så de är nice price =D
(inte jag som annonserar men man tycker ju att fler borde se annonsen)
![]()
/oXydex
Silwer skrev:knappast "nice price"
man måste ju vara halvtokig och ha för mycket pengar för att våga satsta på nåt sånt där udda.
Sen är inte en hoj med 2 cyllar en motard heller imho.
eisbaer skrev:Inte? Vad är defintionen på en motard då?
Enligt stickyn på forumet är det:
-------------------------------------
Vad är och kännetecknar en SuperMotard-motorcykel?
En SuperMotard är oftast en ombyggd motocross- eller enduromotorcyklel med stor cylindervolym. Det finns även flera tillverkare som säljer färdiga SM-hojar. På hojarna är kraftigare bromsar monterade samt asfaltsdäck. En SM-hoj körs på ett underlag bestående av blandat asfalt/grus.
--------------------------------------
Vet inte om man ska tolka "stor cylindervolym" som en cylinder eller stor volym rent allmänt. Dessutom står det "oftast".
johanp skrev:med tanke på att just Highland har vunnit tyska supermotard mästerskapet för några år sen så får man nog kalla den en motard utan att sjämmas, att den sedan fanns långt tidigare än de hojar som många har hakat fast sig på att det just är dem som är motarder bidrar ju bara mer till att highland är just en sådan... tänk längre nästa gång..![]()
Det där med att highland vunnit TM tidigare har ju dykt upp tidigare. Jag ifrågasätter inte att de vunnit såklart men jag undrar över vilket reglemente de körde efter då. I Sverige!/Europa!/Världen? säger reglementet att en ELLER tvåcylindriga maskiner tillåts men "endast" upp till 750cc. Antingen måste alltså det varit ett annat reglemente eller så hade de fodrat ner hojen till 750cc. Kan nån upplysa mig...johanp skrev:med tanke på att just Highland har vunnit tyska supermotard mästerskapet för några år sen så får man nog kalla den en motard utan att sjämmas, att den sedan fanns långt tidigare än de hojar som många har hakat fast sig på att det just är dem som är motarder bidrar ju bara mer till att highland är just en sådan... tänk längre nästa gång..![]()
Supermoto skrev:Det där med att highland vunnit TM tidigare har ju dykt upp tidigare. Jag ifrågasätter inte att de vunnit såklart men jag undrar över vilket reglemente de körde efter då. I Sverige!/Europa!/Världen? säger reglementet att en ELLER tvåcylindriga maskiner tillåts men "endast" upp till 750cc. Antingen måste alltså det varit ett annat reglemente eller så hade de fodrat ner hojen till 750cc. Kan nån upplysa mig...
VAAA??? En BuellTomK skrev:Finns ju för övrigt en lirare i England som kör Buell i supermotomästerskapen...
Sicken dåre johanp skrev:med tanke på att just Highland har vunnit tyska supermotard mästerskapet för några år sen så får man nog kalla den en motard utan att sjämmas, att den sedan fanns långt tidigare än de hojar som många har hakat fast sig på att det just är dem som är motarder bidrar ju bara mer till att highland är just en sådan... tänk längre nästa gång..![]()
japp står i ett uskick som jag har ifrån Highland, var en tysk privatförare som körde, reglerna var (då iaf) inte så att enstånka och 750cc gällde, det var en vanlig highland, har tyvärr ingen aning om trimningsgraden på den.jb skrev:Jag tvivlar. Har du någon mer information om detta?
så sant, 145kg vägde den besiktigad, raceready antar jag att den var ännu lättare..Supermoto skrev:VAAA??? En Buell![]()
![]()
Sicken dåre
![]()
Visst, två cylindrar men han måste tagit ner den några cc eller har de ytterliggare ett reglemente där??
inte alls så jag menade, respekterar att alla inte gillar samma sak, dock så kom highland med en motard före de flesta andra tillverkarna, duke I var ute 96 tror jag sen fanns det väl en del andra små tillverkare ute i europa oxå, annars så kan jag inte komma på nån serietillverkad motard som kom före highlandern... att man kittat hojhar till motarder har ju pågått i decennier tidigare.. jänksen körde ju superbike redan på sjuttiotalet..Silwer skrev:jag ska alltså ändra min personliga åsikt til din som säger att en vinkeljärnshoj på 950cc är den riktigaste motarden.
Att den där skulle funnits före supermotardhojar tror jag inte ett dyft på, det mins man ju att de åkte på 80-talet tom (ofta rr åkare mot crossåkare, det var 2t 500r). Annars räknar jag med nån slags bevis tack.
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|