Highland 950 SM 05-06

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Har mer eller mindre bestämt mig för en Highland 950 SM 05 eller 06, jag har letat info om dom och jag vet att dom äldre kanske inte va någon höjdare. Hur är det nu? Är det någon som har några tips? Är det ok eller en riktigt dålig affär vad tror ni?

Last edited:
Har mer eller mindre bestämt mig för en Highland 950 SM 05 eller 06, jag har letat info om dom och jag vet att dom äldre kanske inte va någon höjdare. Hur är det nu? Är det någon som har några tips? Är det ok eller en riktigt dålig affär vad tror ni?
Kolla in: www.clubhighland.nu

Kortfattat kan man säga att felet förut (1999) var att Highland hade fått för stora kolvar och därav skar en del motorer sen var det en hel del prototypkänsla i dem hojarna generellt, mycket småbuggar. Dock har de kanonservice - det är aldrig några problem med att få hem reservdelar eller hjälp i övrigt från dem.

Sen den tiden har hojarna uppdaterats enormt mycket på de flesta områden och håller idag en helt annan standard. En så ny hoj som du frågar efter bör vara lika driftsäker som en KTM 950.

Men ett tips är annars att ringa ner direkt till fabriken och att få be att komma dit och få förändringarna förklarade ordentligt för sig, det är inte omöjligt att de har nån 05/06a ståendes där...

Är också sjukt sugen på Highland 950 sm, finns ju svin snygga på blocket nu med 100 pollar, valet för nästa hojj står mellan Highland eller KTM 950 SMR, hörde att Highland Fabriken ska flytta ner till skåne till sommaren kanske :(

Kolla in: www.clubhighland.nu

Kortfattat kan man säga att felet förut (1999) var att Highland hade fått för stora kolvar och därav skar en del motorer sen var det en hel del prototypkänsla i dem hojarna generellt, mycket småbuggar. Dock har de kanonservice - det är aldrig några problem med att få hem reservdelar eller hjälp i övrigt från dem.

Sen den tiden har hojarna uppdaterats enormt mycket på de flesta områden och håller idag en helt annan standard. En så ny hoj som du frågar efter bör vara lika driftsäker som en KTM 950.

Men ett tips är annars att ringa ner direkt till fabriken och att få be att komma dit och få förändringarna förklarade ordentligt för sig, det är inte omöjligt att de har nån 05/06a ståendes där...

Det forumet verkar det inte hända mycket i...

Ingen annan som har någon info?

Ingen annan som har någon info?
Ett annat mycket bra och trevligt sätt att komma i kontakt med Highland är ju att åka ner till Göteborg kommande helg och titta på SMSM och snacka lite med folket i depån.

Bara ett litet tips så där.....

.

Vad vill du veta...

Jag vill veta om det är ett bra köp och om det är något man bör kolla eller akta sig för, typ det vanliga det finns ju inte så mycket info att hitta tyvär. Jag har prövat ringa till Highland men det är ingen som har tid att prata i telefon...

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026