High pipe

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har en leo vince som ar monterat på vanlig plats, nu kommer min fråga:
finns det løsa rør att kjøpa for att montera den uppe vid sadelen?? mao high pipe eller ar det en helt annan ljud dampare då? och kan passagerar fotstegen vara monterat med high pipe?.

Arctic#1 skrev:
Har en leo vince som ar monterat på vanlig plats, nu kommer min fråga:
finns det løsa rør att kjøpa for att montera den uppe vid sadelen?? mao high pipe eller ar det en helt annan ljud dampare då? och kan passagerar fotstegen vara monterat med high pipe?.
Burde vel ikke svare siden jeg ikke vet om akkurat det du spør om...meeen jeg har et forslag: Kjenner du noen rørleggere(rörmokare på svensk?) som har tilgang på 2"-3" tynnvegga rustfritt rør samt et TIG-apparat så burde det gå an å få sveiset et mellomrør som passer til den høye monteringen.

Du må jo lagd deg ny festebrakett til potta og i samme slengen. Vet ikke eksakt hvordan fothvilerene er festet på -00 modellen men er de skrudd rett i ramma som på min er det bare å få fatt i nye lengre bolter samt noen avstandsforinger til den høyre fothvileren. Personlig har jeg bare demontert fothvilerene og montert seat-cowl istedenfor passasjersalen. Bare plagsomt med passasjer uansett.

Husk på at det kan bli konflikt med blinklysene også...

Se her hvor tøft det blir bilde :rock

Last edited:
Jag vet att det finns lösa rör att köpa för att göra om mina låga dämpare till höga dämpare. (Jag har leovince). Så det skulle inte förvåna mig om det finns till din oxå.

http://www.akmotor.se/
är återförsäljare av Leovince och ganska billiga. Ring dom och fråga (om du nu bor i Sverige).

lycka till!

Nej jag bor inte i sverige men jag ska ringa dom andå, har kompisar i sverige så det ordnar sig nog...det jag vill ha er en komplett ombyggnings sats med alla delar som behøvs. om blinkersarna kommer i konflikt med ljudamparen gjør inte det så mycket eftersom jag har tenkt att montera undertail på den..då måste jag jo gjøra nya fasten for dom uansett..men jag vill ha fot pinnar for passagerare så om dom måste monteras bort så gjør jag det inte.

Ringte dom i dag och han sa at det finns inte nogot high pipe tills min motorcykel :-( jag bygger inte om nogot så då får det vara...

Det var ju skit. Men det var ju värt ett försök i alla fall.
Iofs så borde du ju kunna köpa rör från nån annan tillverkare.
Det borde ju passa så länge det e samma diameter :va

Jo du har val ratt i det, men det e ju en fals pressad i røret som jag alldrig kan få til att gjøra..

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats