Min FZR -87 håller på att återställas till gatbruk igen efter att ha gått på bana. Kompisar som åker bakom klagar på att den ryker och luktar illa. Soppa förbrukningen är inte så trevlig heller. Men den svarar bra på gas när det är lite varv på den.
Nu ska den gå som vanligt istället.
Orginal sitter det 17 i lågfartsmunstycke, men det är 25 i nu. Jag har skruvat igen pilotskruvarna ordentligt, bara öppna 1/2 varv. Då går den perfekt på tomgång, startar bra. Men vid ytterst lite gaspådrag tvekar den otrevligt mycket. 25 är brutalt stor skillnad från 17 så 20 borde vara rimligt eftersom att det sitter öppna filter på.
Frågan är dock, blir det samma sak att ha mindre pilotmunstycke och mycket öppna pilotskruvar, som att ha stora munstycken och väldigt stängda skruvar?
Eller ändras "lutningen" på bränslekurvan genom att ändra munstycke och skruv?
Över 3500 varv går den klockrent
Nu ska den gå som vanligt istället.
Orginal sitter det 17 i lågfartsmunstycke, men det är 25 i nu. Jag har skruvat igen pilotskruvarna ordentligt, bara öppna 1/2 varv. Då går den perfekt på tomgång, startar bra. Men vid ytterst lite gaspådrag tvekar den otrevligt mycket. 25 är brutalt stor skillnad från 17 så 20 borde vara rimligt eftersom att det sitter öppna filter på.
Frågan är dock, blir det samma sak att ha mindre pilotmunstycke och mycket öppna pilotskruvar, som att ha stora munstycken och väldigt stängda skruvar?
Eller ändras "lutningen" på bränslekurvan genom att ändra munstycke och skruv?
Över 3500 varv går den klockrent