hett om rumpan

Jag störde mig iochförsig på att jag blev sketvarm om röven när jag körde en 999 för länge sedan.

Kanske är en vanesak det där med seatpipes?1 :va

Har din hoj katalysator? I så fall sitter den antagligen i ljuddämparen. Katalysatorer blir varma till tusen. Du kan antagligen kyla ner ljuddämparen genom att byta ut den mot ett s.k. slip on. Dessa brukar sakna katalysator.
Din rumpa eller miljön? Det är frågan.:rolleyes:

Som Jörgen så käckt påpekade om min hoj,:hihi I bland sitter laddningsregulatorn på bakramen, d.v.s under sadeln. Den kan bli varm. Att förlänga kablarna och montera regulatorn någon annanstans mår både regulatorn och din rumpa bra av.

Jag tror det är för att du burnar hela tiden! Släpp frambromsen så går det dessutom lättare.

Tack för rejset Majvor... Ninjan gick ju fint som attan.. Kul att du valde att dra på så fort vägen öppnades lite och trafiken blev lugnare...

Mvh

Mike i den blå 9-3an påväg ut mot Rottne... =)

Mitt tips...

Gå till en välrenommérad skomakare och låt honom ta ur 2st hål i skinnstället, 1 fram och ett bak... Viktigt att det blir riktigt gjort så att säkerheten inte äventyras vid ev marksyning... I det främre hålet fäster du en slang. (Företrädesvis en dammsugarslang på äkta Kawamanér). Andra änden på slangen drages fram på hojen och kommer fungera som ditt alldeles egna RAM-AIR... Viktigt är att inte utgångshålet täpps till när du intar körposition... Om allt är korrekt utfört kommer din hojåkning att stiga till en ny dimension... -Rejält fladder utlovas! Ett varningens finger bör dock höjas för att köra i alltför kall väderlek då "is i skägget" inte är att leka med...:gnissla

PS. Hålen kan även användas till annat...

Tack för mig & fortsätt kramas i trafiken!

Back