Hets och tjafs inför SM på Ring Knutstorp

Jag väljer att ligga lite lågt och tippar mig själv i topp fem. I torrt. Vid regn pallen.

Hum hum hum.....:) Vad var det jag sa!!!

Om det är någon som har en glad bild på mig på pallen eller efter målgång i största allmänhet så får ni GÄRNA skicka den till mig:
magnus_moss@hotmail.com

VM i långpanorering avgjordes i helgen, en hemlig tävling bland oss fotografer. Vad sägs om 420mm och 1/30dels sekund..

Mozz var offret än en gång.
KL_20080810_369_copyright_bitsize.jpg

Grymt snyggt! Teknik, färg, motiv... Allt är perfekt!

Last edited:
Tack! Det var kul att få stå på en pall ihop med Dobrich och Kilhander! :)

Kul att få ha Oscar som inhyrd gästförare i teamet och att han kom 4:a! :tummenupp

Synd bara att 3 av våra andra förare stod på öronen. Såg lovande ut innan då 2 av dom hade pole till racen.

Nä.. Rebien körde 1.01:9-nånting på racet 2005 (?) i 125r.

Enligt Tidtagningsguden som var på plats i helgens uppgifter var det 1,03.3, Gull 2007 som gällde, men ser nu att 2005 körde Rebien 1,01.9
Kul att man får rätt info från tidtagningen:huvet

Det small till i räcket 3 meter från mig :näsblod

Här ser vi även KO72 #35 R-1000 Tom Kent Racing fulmekandes på Niki Lindfors hoj #82, tanken var att vända bromsbeläggen åt fel håll, detta straffade sig dock på racet eftersom KO72 blev för sugen på att ha en picknick i det gröna gräset.

lite ont irevbenen efter den picnicken men med väldig god underhållning,första parkett till 3 finfina krascher med och utav simon ivancev,johan fälth o hampus lange:Bugar :Bugar :Bugarskämt o sido hoppas ingen skadade sig :yoparty :yoparty

lite ont irevbenen efter den picnicken men med väldig god underhållning,första parkett till 3 finfina krascher med och utav simon ivancev,johan fälth o hampus lange:Bugar :Bugar :Bugarskämt o sido hoppas ingen skadade sig :yoparty :yoparty

Jag fick en gräsplätt helt för mej själv,
va faktiskt lite ensamt:)

Tråkigt att man inte hörde Humlan där man stod
( mitt huvud var helt i sin ordning, hämta bara knäpuck:) :) ).

Vi syns på Mantorp:)

Grattis till Swedie för pallplatsen :yoparty

Själv hade jag framhjulspunka när jag åkte ut i finalen så det var inte så konstigt att man kraschade :mad: :mad: :mad:

Fick iallafall en någorlunda bild ifrån helgen.
Inte i närheten av KetogaNs otroliga bilder.

Tack till JKay för tips och råd.

Jocke_MG_1603.jpg

Kul att träffas Henke! :) Dessutom skönt att det inte bara var min kamera som gav upp.... :hihi Hoppas det lilla jag kunde berätta är till NÅGON nytta.

Cool bild Henke! :tummenupp

Jahaa... då var helgen över. Både ris och ros till mig själv. Stort tack till Micke och alla andra funkisar som gjorde tävlingen möjlig! :tummenupp

Tilägg

Tack så mycket! Ja det bjöds på ett bra race i alla fall. Kul med bilden och texten på HMS sida men du få ändra texten när du vaknar till liv igen.
Precis som bilden visar så var jag förbi herr Mozzzzzberkhhhh och krashade på egen hand från en 2a plats ett par kurvor senare med tre varv från mål... :huvet

Jaja, orkar du kan du ju ändra texten på sidan. (Coolt med bilden föresten!)

Får väl passa på att grattulera Mozzzberhkh för pall platsen oxå. :tummenupp

Last edited:
Tack så mycket! Ja det bjöds på ett bra race i alla fall. Kul med bilden och texten på HMS sida men du få ändra texten när du vaknar till liv igen.
Precis som bilden visar så var jag förbi herr Mozzzzzberkhhhh och krashade på egen hand från en 2a plats ett par kurvor senare med tre varv från mål... :huvet

Jaja, orkar du kan du ju ändra texten på sidan. (Coolt med bilden föresten!)

Får väl passa på att grattulera Mozzzberhkh för pall platsen oxå. :tummenupp
Fixat :tummenupp

Det är lite tråkigt att Tom Kent racing Tekniker inte kunde vara med.
Huvud kontoret med alla inställningar blåste bort i Luffland.:D
Men med flaggan i topp måste jag få skriva.
Vi får Gratulera en TKR adept Eric Lindroth #95 till en 2:a plats I 125R
Vi har tyvär inte fått full race raport av Kent olofsson#35 Rookie 1000
Jag har fått höra i headsetet att #35 hade fel valla på pick nicken :yoparty
Vi inväntar full race rapport av Kent #35
Många som vallade kossorna i gräset i Team Greenland.
Vi får tacka Micke som TKR Media Rocket Marketing group
Och givetvis Humlan Å Skalman.
Nästa helg deltar Tom Kent Racing med CoolRille #88 Pro Superbike på Gelleråsen

MVH TKR

Last edited:
Riktigt kul för alla som gjorde en bra insats i regnet. Nitrous och Bike-Tobias som kom femma respektive sexa. Mossberg och Robert L som kom trea och sexa. Grymt bra kört! Sen självklart var ju Swedie grymmast som tog tredje platsen i Superbike ;) Vi är halvvägs hemma och pokalen står fint i bussen. Tack till alla för en superhelg, trots blötan.

Kan verkligen tänka mig att han gillar den bögiga pokalen! Haha:D :D

Du är bara sur att du inte ens lyckades prestera på en simpel SM-tävling och vurpade 3 gånger. :inyourfacebiatch
Jag får vara nöjd över att vinna kvalet! Dessutom så behövde jag träna på att krasha! FAIL av dig! Jag vurpade 2½ gång! Inte 3 :D
Men grattis till en regnbågsfärgad snapsglas liknande pokal :D

Det blev ju ett riktigt roligt race till slut, lagom blött utan att det spöregnade. Börjar helt klart bli av med hjärnspökena från vurpan i regnet på Alastaro nu men jag måste ju säga att jag föredrar torr asfalt. Grymt bra kört av Sweedie som på allvar fightas med PRO-killarna. Tycker så synd om David "Svensken" som bytte regndäck i sista stund mot ett par helt nya istället för dem han tränat och kört warm-up på och sen visar det sig vara punka fram. jäkla osis. Annars tror jag helt klart han hade gett Mårtensson en match om guldet.

Själv ska jag lära mig att hålla fötterna kvar på fotpinnarna och inte halka av så ska nog nästa race gå bättre!

Tack till Greven för hjälp med bromsarna!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8