jesseboy
O med veten sär skrivare
Jag har gått utbildning och lyckats göra mig beroende av Photoshop.
Smart drag, då jag har en dator från mitten av förra seklet.
Inser att jag måste ladda upp med RAMminne (jaja, det är inte så svårt)
men även ett nytt grafikkort.
Eftersom mina datakunskaper är rent förjävligt jävla begränsade trodde jag att det grafikkort som min gode vän ville skänka mig skulle passa, men sen visade det sig att jag hade pci-socklar.
Ni vet, sånt som farfar hade på stencileringsapparaten i skolan när även aga var tillåtet.
Ehuru har man numera avskaffat agan, och likaså (tycks det) dessa fördärvade socklar.
Så, efter en jävla massa jiddrande kommer jag alltså fram till den fråga jag tänkte ställa:
Finns det överhuvudtaget nåt grafikkort som är nåt att ha till denna föråldrade variant av datormaskinapparat?
Eller ska jag helt enkelt inse att jag är för dålig för att kasta sten?
Den begynnande flinten blir mer och mer påtagbar.
Smart drag, då jag har en dator från mitten av förra seklet.
Inser att jag måste ladda upp med RAMminne (jaja, det är inte så svårt)
men även ett nytt grafikkort.
Eftersom mina datakunskaper är rent förjävligt jävla begränsade trodde jag att det grafikkort som min gode vän ville skänka mig skulle passa, men sen visade det sig att jag hade pci-socklar.
Ni vet, sånt som farfar hade på stencileringsapparaten i skolan när även aga var tillåtet.
Ehuru har man numera avskaffat agan, och likaså (tycks det) dessa fördärvade socklar.
Så, efter en jävla massa jiddrande kommer jag alltså fram till den fråga jag tänkte ställa:
Finns det överhuvudtaget nåt grafikkort som är nåt att ha till denna föråldrade variant av datormaskinapparat?
Eller ska jag helt enkelt inse att jag är för dålig för att kasta sten?
Den begynnande flinten blir mer och mer påtagbar.