Herr eller fru Gårman?

Är detta en bra idé / Skall vi ha fru Gårman?

• Antal röstningar
    0

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Herr Gårman fyller 50 år.
Det vill miljöpartiet fira med att ersätta honom.

Länk: http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,705299,00.html

Jag tycker detta är bland det tramsigare MP hållit på med på länge.

Visst, jämlikhet i all ära, men är det inte fruktansvärt bortkastade pengar att byta ut alla / 50% av alla skyltar lixom "bara för att"?

vad tycker ni?

Last edited:
Biturbo skrev:

Visst, jämlikhet i all ära, men är det inte fruktansvärt bortkastade pengar att byta ut alla / 50% av alla skytar lixom "bara för att"?

vad tycker ni?

Lugna sig lite så kommer en poll oxå ok!

Det är löje utan slut att byta ut skyltar.. att man däremot bestämmer sig för att hädanefter göra hälften av varje skulle jag kunna köpa även om det är rätt tramsigt det med men att börja byta skyltar är ett resursslöseri som i mina ögon bara kan ge en enkel biljett ut ur alla rikstadsrum......

Häromdagen i tidningen klagades det på skyltarna för skötrum på allmänna platser som avbildar en kvinna som byter blöjor på en bebis.

Att dom ens orkar... :brinnerup

korvgubbe skrev:
Det är löje utan slut att byta ut skyltar.. att man däremot bestämmer sig för att hädanefter göra hälften av varje skulle jag kunna köpa även om det är rätt tramsigt det med men att börja byta skyltar är ett resursslöseri som i mina ögon bara kan ge en enkel biljett ut ur alla rikstadsrum......

Mm. Det kan jag också köpa... Å om de vill göra alla skyltar till Fru Gårman hädanefter så skiter jag fullständigt i det..

Men börja, för guds skull, inte byta ut de som redan finns..

Jag tycker att du glömde ta med alternativet "Är du dum på riktigt LR?". :7peta

Ontopic är det klart som fasiken att det är ultratramsigt.. :)

Varför lägga pengar på nya skyltar? Sen så tycker jag "Herr Gårman" låter lite som "Här går man", alltså blir det lättare för kiddsen att fatta det hela.

Itacha75 skrev:
Sen så tycker jag "Herr Gårman" låter lite som "Här går man", alltså blir det lättare för kiddsen att fatta det hela.

Prexis som "En Svensk Tiger"! :mattias
svensktiger290X180.jpg

Byt inte ut de märken som finns, sen kan di ha kärringar på varenda skylt vad mig anbelangar.

Begriper inte hur tid kan ödslas på en sådan här sak, helt 100% ovesäntligt. Fortsätt rösta rött och grönt så man får något att skratta åt varje morgon man läser tidningen (undantaget de som läser arbetaren)

Ta en titt på Herr gåman och se vilken färg han har. Gissa om det har varit uppe om vilken färg han har och om det är rätt eller fell.

Suck liksom, det är en skylt det handlar om, att folk orkar och vill ödsla pengar på sånt här.

Jag skulle inte bry mig om dom så bytte ALLA skyltar till FRU Gårman,
jag förstår inte hur man kan orka bry sig så fruktansvärt mycket.

(Röstade nej eftersom det är en onödig kostnad)

Självklart ska vi börja byta ut herr gårman mot fru gårman genast, dessutom ska fru gårman vara svart och varför ska vi tvinga henne att ha kjol?
En svart fru gårman med byxor, fast varför ska hon ens vara gift, hon kanske ska leva i ett alternativt förhållande med en annan tjej, fast då kan hon inte ha byxor, för det är en fördom att flator inte har kjol och vi kan väl inte generalisera att alla flator är svarta och har kjol heller...

Så därför röstar jag på en vit herr gårman med byxor.!

Biturbo skrev:
Herr Gårman fyller 50 år.
Det vill miljöpartiet fira med att ersätta honom.

Länk: http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,705299,00.html

Visst, jämlikhet i all ära, men är det inte fruktansvärt bortkastade pengar att byta ut alla / 50% av alla skyltar lixom "bara för att"?

vad tycker ni?

Självklart så skall vi slänga ut ett par miljoner skattepengar på det!! :3freak

"Skylten borde glädja miljöpartisterna Maria Wetterstrand och Karin Svensson Smith som kräver varannan Gårman ska vara en kvinna."

De är säkert feminister och fula.

Solid snake skrev:
"Skylten borde glädja miljöpartisterna Maria Wetterstrand och Karin Svensson Smith som kräver varannan Gårman ska vara en kvinna."

De är säkert feminister och fula.

Maria är påsättningsbar! Man då får hon behålla gummistävlarna på!

Vad är det som säger att den nuvarande skylten är en siluett av en manskropp?
Skulle ju lika gärna kunna vara en plattbröstad feminist med combatfrilla.

Tjet skrev:
Vad är det som säger att den nuvarande skylten är en siluett av en manskropp?
Skulle ju lika gärna kunna vara en plattbröstad feminist med combatfrilla.

Ja inte kan man ju ha stora bröst på den, det säger ju åt alla unga flickor att man måste ha stora bröst för att vara perfekt

:kocko :kocko

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...