Herråå - Offroad

Nämen grabbar vad håller ni på med? Köra cross på allmän väg? hahaha... orka bry sig...

Hur som helst... det var precis detta jag ville se nu!
Riktigt bra film och en av den bästa på senare tid, här på SH.

Keep up the good work!!!

//M

När jag själv hade cross senast för snart två år sedan så körde jag den på gatan till närmaste grusgrop tre minuter bort. Smidigast så.

Precis just vad det egentligen handlar om här, även om det inte framgår i filmen.
Alla asfaltsklipp är klipp från när vi är på väg till/från våra "sweetspots" :)

Sen kan jag ju tillägga för Mr. asball-som-kissar-på-HD-skylt att alla vi möter när vi är påväg till våra lekplatser hejar så glatt så, för de vet precis vilka vi är då vi bor i en håla på landet där "alla känner alla". Så du behöver inte oroa dig för något dåligt rykte pga oss :krama

PEACE
peace.gif

Meeeeeeeeeeeeeeeeera! :tummenupp

Psst kunde ni inte ha tagit med när ni ev spolade av kille i kallingarna med högtryck eller nåt. :D

:tummenupp:tummenupp Alltid roligt med sådär lagom seriösa filmer..... Tack för kvällens smile...

Last edited:
Helvete va gött, bästa filmen på länge!!:tummenupp

Ps. hade inte hört låten innan, den är numera favorit, passar klockrent som ringsignal, blir lika glad varje gång det ringer!!:yoparty

Var ligger det här Herråå?! Vill ha ett najs ställe att köra på i öret...

Härlig film, ge oss mer! :tummenupp

Visste inte att man var tvungen att vara världsbäst för att få köra cross/enduro för att slippa bli kallad "krycka"? Är det samma sak med sporthojar? Är man inte Rossi, så har man inget att hämta på vägen? :D

Visste inte att man var tvungen att vara världsbäst för att få köra cross/enduro för att slippa bli kallad "krycka"? Är det samma sak med sporthojar? Är man inte Rossi, så har man inget att hämta på vägen? :D

Det där var en ganska underlig tolkning av mitt inlägg. Jag tycker alla som vill ska köra cross/enduro eller rr, men ingen av dom har nåt att hämta på vägen oavsett förarkompetens.

Jag har en väldigt liberal inställning vilket nog framkommit här på sporthoj många gånger och att någon kör sin crosshoj lite diskret till banan stör mig egentligen inte det minsta.
Men att man gör det till en ball grej att wheela med crosshoj på gatan gillar jag inte och att dessutom filma det hela gör saken än sämre i mina ögon eftersom det skickar fel signaler utåt.

Angående "kryckor" så är det bara min erfarehet att det är dessa individer som kör sina crosshojar på gatan. Seriösare förare brukar ha en annan syn på hur man bör behandla sina idrottsredskap.

Jag kommer från en mindre kommun där man dagligen ser crosshojar på gatan under sommaren. Och det lustiga är att dessa individer ser man väldigt sällan på crossbanan. Om dom mot förmodan kommer dit så står dom och hänger över styret i depån och tittar. Sedan gasar dom iväg järnet i depån så gruset sprutar på bilarna. Ut på banan vågar dom aldrig.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...