Hepp.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Inget onsdagsgas :(
Kuggade idag. Första uppkörningen... Garagesvängen jag fruktat mest klararde jag... Serpentinbanan klarade jag på tiden 19 blankt, godkänt altså, men han noterade att jag vände inte där nere som jag borde tyckte han :3freak .

Kontrollbesiktningen då... hm... "Kontrollera fälg, däck och bromsar".
Kollade på däcken och kände lite, rullade hojen fram lite och kollade så det inte satt skit osv... Sen hade jag inte koll på att bakbromsens oljenivå satt under sadeln. Hade verkligen noll koll, sen skulle hojen tydligen upp på centralstöd me så man kan knacka i fälgen o se så det inte är sprickor. Larv säger jag. :4skrika :(

Men men, får ta ett par lektioner och lära mig gubbsakerna också. Sugigt värre. Hoppas inte väntetiden är lång nu för nästa uppkörning. Erfarenheten är ju inte till spillo helt, man vet vad de tycker om vissa saker och så nu, och kontrollbesiktningen ska man nog inte skumma igenom kvällen innan. Det gick till bil, men icke MC.
Tror dom har lite emot privatister, jag vill iaf intala mig det.
Att kugga på kontrollbesiktningen är fan sånt man skämtar om. Aja, ska ta det hela lite seriösare nästa gång, käns dumt att ha slarvat och ta för givet att om man kan köra bra i trafik så kan man klara uppkörningen... hm, ska det inte vara så? :lol

/Slarvig och lite ledsen Kay

Last edited:
Tråkigt... bara på det igen... du måste ju vänta 2 veckor innan du kan testa igen. Men ring varje dag till VV eftersom det finns alltid folk som avbokar sina tider...

Förjäkligt med petnoga uppkörningsgubbar :död, men övning ger färdighet och nästa gång så fixar du det :tummenupp håller tummarna för att du inte får samma person igen då bara.

Kay skrev:
...... Larv säger jag. :4skrika :(

Men men, får ta ett par lektioner och lära mig gubbsakerna också. ....
...
....Kay

Det tror ja g inte men de kollar garantera privatister hårdare eftersom det bland dessa finns mycket konstiga i ideer om tex säkerhetskontroll såsom: " Larv säger jag. :4skrika :( " och "gubbsaker"

:brinnerup

Men du lär dig nog. Bit ihop o kom igen.

Äsh fan, får se till och lära mig kontrollen ordentligt, sen är det till att öva med körskolan på banan så man får flytet de letar efter, trodde det skulle räcka att komma in helskinnad i tid och lyckas väja för konerna i slutet med bra kontroll och utan o låsa bakhjulet. Aja, det blir på't igen, ingen tid skall gå till spillo.

Edit: Han började med att kommentera hur najs mina Alpinestar-stövlar var och att han blir lite avis, så det MÅSTE ju grunda sig i en ren avundsjuka att han kuggade mig, tror ni inte?? ;)

Last edited:
Jag tror att han såg skinnstället du köpte av Johno och tänkte ¨Den jäveln kan vi fanimej inte släppa ut i trafiken!¨... :D

Bättre lycka nästa gång!

Min körskolelärare har inte haft en kuggad elev på snart två år... Pinsamt om jag kuggar! :näsblod

Synd kay! Jag tror absolut att kontrollanterna är "hårdare" när det är privatister som kör upp.

Kay skrev:
Det tror jag med. Men jag kan vara färgad i min uppfattning av det faktum att jag fått köra upp sammantaget fem gånger för bil- och MC-kort :gnissla

Bingo skrev:
Det tror jag med. Men jag kan vara färgad i min uppfattning av det faktum att jag fått köra upp sammantaget fem gånger för bil- och MC-kort :gnissla

Jaja, man ska inte skylla sina egna tillkortakommande på "farbror inspektören" heller... :arsele

Centralstöd??? ...å knacka på fälgen??? :kocko :kocko
Faaan - jag som inte har C-stöd, måste alltså upp på depåstödet (med hjälp) innan varje körning! Tror jag säljer hojjen - visste inte det var så viktigt :arsele
....å bakbromsoljan - behövs den om man aldrig använder bakbromsen? - gnällgöbbe!

Men jösses va nitisk han va då

jag fixa inte gargesvängen på ena hållet o jag klara mig

-Kan man köra upp på annat ställe än i Malmö, i skåne? Tänker på att det kanske är kortare väntetid på nån annan plats?

Körde upp som privatist 3 ggr för bil & 2 ggr för mc, jag är en sopa :gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...