Hemskt

Finns inget annat än "borde vara skottpengar på sånna "människor"!!!
:kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta

Borde verkligen inte ha några som helst rättigheter alltså, hugg K*uken av dom!!

Faan va arg jag blir på såna alltså, går faan inte beskriva!!

Prillan73 skrev:
Tänk att man inte ska kunna känna sig säker......

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,457868,00.html

Vet troligtvis vem tjejen är.....granne......och vart det hände.......nära..... :mad:

Blir det mer & mer eller har det alltid varit så här? Tycker det blivit råare & värre på de senaste åren... :(

Bikerbitch skrev:
Jag är för dödstraff/hårda straff när det gäller människor som förstör resten av livet för andra människor..

Instämmer, pedofiler och våldtäcksmän (/kvinnor) borde inte få vandra länge till.... :fatta!

Bikerbitch skrev:
Jag är för dödstraff/hårda straff när det gäller människor som förstör resten av livet för andra människor..

Vill du ha ett samhälle som säger "Du ska inte döda och gör du det så dödar vi dig"? Dubbelmoralen har aldrig varit så tydlig. Sen finns det massa andra anledningar till att dödstraff är förkastligt.

Mmmm inför dödsstraff,för rättvisa och besparing.
1314 000 000kr <---- summan för vad dom livstids dömda som sitter i sverige idag har kostat tillsammans när dom kommer ut.

Men jag är bara för när det gäller solklara mord o sånt.
när det gäller våldtäkter tillex där det ofta är unga förbrytare tycker jag att man ska skära av allt som sticker ut.

Bikerbitch skrev:

Last edited:
Holger skrev:
Mmmm inför dödsstraff,för rättvisa och besparing.
1314 000 000kr <---- summan för vad dom livstids dömda som sitter i sverige idag har kostat tillsammans när dom kommer ut.

Läs boken "Auswitch & det moderna samhället" Farliga tankar du har...

Henken skrev:
Vill du ha ett samhälle som säger "Du ska inte döda och gör du det så dödar vi dig"? Dubbelmoralen har aldrig varit så tydlig. Sen finns det massa andra anledningar till att dödstraff är förkastligt.

Visst fan är det dubbelmoral. Men kommer dom någonsin lära sig att man inte skall döda/råna/misshandla/våldta?

Skott i nacken på våldtäktsmannen o skicka räkningen på kulan till familjen. :mad: :kulspruta

Om vi inför dödsstraff blir vi ju precis likadana som vilken mördare som helst...men visst är det förjävligt när en människa förstör hela livet för en annan! :(
Hur kan man ens utsätta en annan människa för nåt dylikt..

Usch.. frågan är ju vad man skulle göra om man fick tag i den person som gjort nåt liknande mot en av mina/dina vänner eller flickvän?!

Då skulle jag mycket väl kunna hamna bakom galler själv...

Bikerbitch skrev:
Visst fan är det dubbelmoral. Men kommer dom någonsin lära sig att man inte skall döda/råna/misshandla/våldta?

Alla människor har mer eller mindre kontroll över sina impulser. Jag kör för fort och äter för mycket. Båda är impulser jag har svårt att kontrollera. För min egen del tycker jag att det är väldigt svårt att döma andra som har svårt med impulskontroll, men vilken syn man har på sådana människor beror förstås på vilken människosyn man har i allmänhet. För min del önskar jag att samhället tog sitt ansvar och gav tid och pengar till de som behöver det, både för deras skull och för oss övriga.

Last edited:
Jag röstar för att man kirurgiskt avlägsnar händer på dom - då vet man att de inte gör om det iallafall.
Kastrering kan medföra att de blir ännufarligare.

Fan håller nästan på å slå isönder skärmen. Måste avreagera mig. Blir så jävla arg!!! :mad:

\Masonit

Bikerbitch skrev:

Hört talas om USA? Det var nån dokumentär på tv angående dödsstraff, och det visade sig att det var en HEL del fall som klarats upp efter att en oskyldig blivit avrättad. Har för mig det var ca 1/3 oskyldiga som blev avrättade.

Tänk dig själv att bli oskyldigt anklagad och få 10 000 volt igenom kroppen? Visst kanske man får nån spruta innan så man somnar in, men nog fan vaknar man av den strömstyrkan oavsett vad man fått i sig innan! Hemskt för fan!

Jag är glad att vi inte har dödsstraff i sverige. Det är barbariskt att med lag och rätt få beröva en annan livet. En sak är att slänga in svinen i en mörk håla på bröd och vatten, men det omoraliska ligger i att MÖRDA en människa för att skapa rättvisa. Nej till dödsstraff; Ja till hårdare straff åt våldtäcktsmän. Det är förkastligt. Stackars 19-åring. :(

blue note: Tror jag vet vad du menar; CBS 60 minutes? De hade ett långt reportage om dödsdömda i USA som blivit oskyldigt dömda Fruktansvärt. Staten har altså mördat oskyliga människor!!!! :död :( Mår illa bara jag tänker på det.

Sen borde ni som är för dödsstraff se en avrättning under förhållande då ni inte är i detta arga sinnestillstånd, vilket de flesta av oss är här efter att ha läst artikeln. Att se en människa, vad han/hon än har gjort, ligga på en bänk inför folk som sitter på förstaparket, deathrow, väntandes på att få injicerat gift så att livet sakta släcks, är ingen vacker syn, vad människan än har gjort! Det är så omoraliskt så det är sjukt! att det fortfarande förekommer i I-länder är för mig obegripligt.

Mord är ett brott som innebär att man tar livet av en annan människa med uppsåt, varesig det är en civilperson eller LEGAL AVRÄTTARE.

Last edited:
våldtäktsmännen skall få praktisera som skärtgosse på fängelsena i usa, i nån timme. :tummenupp

Ja, det ÄR fel att döda. Men när ska det sluta daltas med kriminella?
Inser inte folk att dom har gjort saker som är hemska?

"Nä, jag var så sjuk, jag hörde röster i skallen. Fick ingen vårdplats. Ont om stålar för psykhem, så jag ville ha hjälp och dödade en gammal man med järnrör..."

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman