Tänkte höra om någon här har några stalltips när de gäller s.k. "drop-down"-menyer. Min plan vara att saxa in en färdig jawascript-meny i koden. Kruxet är att jag inte vill att hemsidan ska bli beroende av någon extern server. Går detta att fixa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mb skrev:2423692Tänkte höra om någon här har några stalltips när de gäller s.k. "drop-down"-menyer. Min plan vara att saxa in en färdig jawascript-meny i koden. Kruxet är att jag inte vill att hemsidan ska bli beroende av någon extern server. Går detta att fixa?
Är det krångligtkorvgubbe skrev:2423783Ett litet tips kan vara att lägga scriptet i en egen fil som du sedan anropar på alla sidor så behöver du bara ändra scriptet på ett enda ställe om du lägger till / tar bort menyalternativ.

mb skrev:2423933Är det krångligt![]()
Schyrranskorvgubbe skrev:2424003nej, det är väldigt enkelt.
Hittade lite enkla exempel på hur du kan göra(läs främst på om includes):
http://www.quirksmode.org/js/placejs.html
mb skrev:2423692Tänkte höra om någon här har några stalltips när de gäller s.k. "drop-down"-menyer. Min plan vara att saxa in en färdig jawascript-meny i koden. Kruxet är att jag inte vill att hemsidan ska bli beroende av någon extern server. Går detta att fixa?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |