Hemsidehjälp: Tips & inspiration

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hallå html-gudar!

Har med lite hjälp kommit en ganska bra bit på min hemsida: www.barrett-racing.com

Allt fungerar inte helt felfritt än, har t.ex. gjort vissa fel i media-sektionen. Men det behöver vi inte fokusera på här.

Det jag skulle vilja ha lite tips om är hur jag lägger upp ett snyggt & lätt uppdaterat galleri. Har kört fast lite & är tom på idéer. Förslag & tips?

Detsamma gäller gästbok. Den jag har nu suger verkligen. Jag skulle vilja ha en som är integrerad i sidan & skulle vilja kunna svara/komentera varje inlägg. Hur det kan tänkas gå till är dock långt över min nuvarande kunskaåpsnivå när det gäller html-knapprande.

Se till att lägg gästboken innuti sidan som dom andra sidorna. Sen ser du till att du hittar en gästbok där du kan ändra färger och så enkelt så de passar in på din sida.

Sen tycker jag det är lite skumt att texterna bli mindre när man håller över dom, det brukar va tvärtom. Vad det brukar va är ju inte alltid rätt dock! Snygg design annars!

HanneZ skrev:
Se till att lägg gästboken innuti sidan som dom andra sidorna. Sen ser du till att du hittar en gästbok där du kan ändra färger och så enkelt så de passar in på din sida.

Sen tycker jag det är lite skumt att texterna bli mindre när man håller över dom, det brukar va tvärtom. Vad det brukar va är ju inte alltid rätt dock! Snygg design annars!

Bravenet gästboken jag har nu suger på alla tänkbara vis så jag har inte brytt mig om den. Gick inte få i mina färger & såg illa ut när man la den innuti sidan. Under alla omständigheter ska den bytas & då till en utan reklam dessutom.

Kolla gästboken på http://www.jockeracing.se/. Absolut inget disignmässigt underverk men just den funktionen till att kuna svara på inlägg skulle jag önska.

Ang. knapparna så tyckte jag det blev bra så då effekten blir som om dom blir intryckta ...typ. Att det är tvärt emot vad som är brukligt är ju precis som du säger inte nödvändigtvis negativt.

snygg sida. men en sak som du kan fixa om du har ork är att ändra scrollbaren från windows orginal till något annat kul :)

-Rosen- skrev:
snygg sida. men en sak som du kan fixa om du har ork är att ändra scrollbaren från windows orginal till något annat kul :)

Där sa du ngt jag faktiskt tänkt på. Fast hur det ska gå till vet jag inte, får väl försöka luska ut det :)

Så där, då är ett galleri upplagt. Börjar ju bli grym på det här! :banana

Nu ska jag bara hitta en schyst scrollbar. :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!