Hemsida med turbohojar

R1 T

Sänkt kompression
Gick med
30 Mar 2003
Ort
(Utan för Örebro)
Hoj
GSXR1000 utan turbo??????
Hej på er
Jag har en hemsida som heter http://www.turbo-bike.net som en del av er kanske känner till.
Den handlar till 90% om R1 turbo, för att i första hand kunna ge lite hjälp och idéer till de som vill bygga turbo på sin R1:a.

Nu hade jag tänkt lägga upp en ny hemsida http://www.turbo-bike.com där jag tänkte samla ihop så många olika turbohojar som möjligt. Iden är att kunna ge hjälp och idéer till de som vill bygga en turbohoj av annat märke än R1.

Efter som jag bara har erfarenhet av R1 turbo (förutom en gammal Honda CB900 F med sugturbo),så undrar jag om ni är intresserade av skicka lite bilder på era byggen till mig.

Skriv gärna en text till bilderna helst på engelska, då det mest är folk från USA, Australien m.m. Har ni en egen lösning på något, skriv gärna hur ni har gjort och några bilder på det.


Hoppas att ni tycker att det är en bra ide :)
Tack på förhand

Skicka text och bilder till
bilder@turbo-bike.com

Ps. allt arbete är ideellt så jag tjänar inga pengar på det. ds.


R1 T
 
Ska plocka isär min i vinter lackning montera returpumpen jag mailade dig om mm,blev lite hastigt ihop satt i våras.Så då kan jag ta lite detalj bilder!
 
Tja, vore oxå trevligt med en turbosida på svenska, engelska sidor finns det ju gott om, men svenska lyser med sin frånvaro. Har letat febrilt efter en bra sida om gsxr m insprut men jag har kört fast.
 
turbo

halloj
Pga att streetbike klassen med 99% säkerhet kommer att försvinna nästa år från dragracingbanorna kommer det att bli dubbelturbo bygge av busan i vinter och kommer med största glädje dela med mig av med och motgångar under vägen...din sida ligger nu under mina favoriter (även om jag normalt får magont och klåda av yamaha) :hihi
 
Kanske lite fel tråd men här verkar ju kunna bli en hel del turbo kunnare så varför inte. Hur mycket kusar kan man plocka ur en busa med turbo utan att hela tiden behöva tänka på om den skall hålla? Hade varit kul med turbo hoj som man kan bruka och köra mycket med :)
 
gsxr1200 skrev:
Ska plocka isär min i vinter lackning montera returpumpen jag mailade dig om mm,blev lite hastigt ihop satt i våras.Så då kan jag ta lite detalj bilder!


Ser jag verkligen fram emot,mycker bilder o text! :Bugar

Mkt bra insiativ R1 T
 
andersbrink skrev:
Då har du aldrig provat en överladdad hoj. Mer vanebildande än sprit/knark/cigaretter/choklad! Adrenalinkickar får man inte bara av att skrapa knäpuckar.

Gsxr och sprut? Svenska Megasquirt-sidan kanske kan vara nåt?
http://www.ms-nordic.tk/
megasquirt känns lite för osäkert för mig, tändningen måste ju oxå fixas i så fall. Det jag eg. undrar över är om det går att använda orginalsprutet så det passar till turbo, eller. måste man använda eftermarknads sprut, eller funkar det med piggyback typ powercommander? vad jag kan se på el-schemat så finns det någon form av MAP sensor (IAP) orginal, sen är det ju det där med hur man löser oljereturen, pump eller inte och i så fall hur? Har grejat med turbo på bilar men motorcykel är nytt för mig. Skulle gärna vilja se nå'n hoj (GSXR 750) som hade turbo&insprutning i verkligheten. Grenrör och dylikt kan jag svetsa ihop själv. Vill ha en hyfsat billig och enkel lösning som jag kan snickra ihop i vinter.
 
Mawerick skrev:
halloj
Pga att streetbike klassen med 99% säkerhet kommer att försvinna nästa år från dragracingbanorna kommer det att bli dubbelturbo bygge av busan i vinter och kommer med största glädje dela med mig av med och motgångar under vägen...din sida ligger nu under mina favoriter (även om jag normalt får magont och klåda av yamaha) :hihi

Var har du hört det ?? (Angående street bike klassen)
 
gsxr1200 skrev:
Ska plocka isär min i vinter lackning montera returpumpen jag mailade dig om mm,blev lite hastigt ihop satt i våras.Så då kan jag ta lite detalj bilder!

Så många smaskiga detaljer som möjligt :D :tummenupp
 
Mawerick skrev:
halloj
Pga att streetbike klassen med 99% säkerhet kommer att försvinna nästa år från dragracingbanorna kommer det att bli dubbelturbo bygge av busan i vinter och kommer med största glädje dela med mig av med och motgångar under vägen...din sida ligger nu under mina favoriter (även om jag normalt får magont och klåda av yamaha) :hihi

Det låter bra mycket bilder, men glöm inte texten så det blir som ni vill ha det. :tummenupp

Den enda klådan jag har fått av min hoj, är det j-a avgasbandaget det kliar som f-n. :lol
 
Blyfot skrev:
megasquirt känns lite för osäkert för mig, tändningen måste ju oxå fixas i så fall. Det jag eg. undrar över är om det går att använda orginalsprutet så det passar till turbo, eller. måste man använda eftermarknads sprut, eller funkar det med piggyback typ powercommander? vad jag kan se på el-schemat så finns det någon form av MAP sensor (IAP) orginal, sen är det ju det där med hur man löser oljereturen, pump eller inte och i så fall hur? Har grejat med turbo på bilar men motorcykel är nytt för mig. Skulle gärna vilja se nå'n hoj (GSXR 750) som hade turbo&insprutning i verkligheten. Grenrör och dylikt kan jag svetsa ihop själv. Vill ha en hyfsat billig och enkel lösning som jag kan snickra ihop i vinter.

Hör med Andersson Turbo eller Marklund dom har små fina tilläggssprut att sälja.
 
R1 T skrev:
Någon mer som har bilder, på turbo hojen eller turbo bygget.

Har inte haft tid än men det kommer. Lämplig storlek på bilder? Text i word dokument eller vad blir bäst?
 
Mawerick skrev:
halloj
Pga att streetbike klassen med 99% säkerhet kommer att försvinna nästa år från dragracingbanorna kommer det att bli dubbelturbo bygge av busan i vinter och kommer med största glädje dela med mig av med och motgångar under vägen...din sida ligger nu under mina favoriter (även om jag normalt får magont och klåda av yamaha) :hihi



Säg till när man kan komma och dregla på den
 
gsxr1200 skrev:
Har inte haft tid än men det kommer. Lämplig storlek på bilder? Text i word dokument eller vad blir bäst?


Ca 100-200 Kb så funkar det med modem också. Har du inte tid eller möjlighet att göra om bilderna så fixar jag det sen. Word dokument funkar bra, men du kan skriva texten i mailet direkt om du vill.
 
Det vore skit bra om ni kan beskriva hur ni har trycksatt förgasarna,(om ni har förgasare) med ord och bild. Det är väldigt mycket frågor om det.

Har ni insprut så får ni gärna beskriva hur ni har löst det.

Om ni vill, så skriv gärna lite om kamtider, kompression och turbo aggregat.

http://www.turbo-bike.com
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top