Hempul för att förhindra slangning ur soppatank?

Har det gått så pass långt med drägg som även borrar i ens bil/tank för att komma åt soppan så behövs det hårdare åtgärder. Men men jag finns väl inte på riktigt i en svenssons vardag, men dräggen finns och inte ska man behöva flytta för att bli av med dessa problem, snart flyttar de sig till det nya området och slangar där. Men det förvånar mig inte att de vågar sig till sådana ful-knep när ingen fysisk person hindrar dem eller gör saker jobbigt för dem.

om nån får bilen slangad vart 5e år, så är din lösning att sitta på vakt 5år med ett luftgevär? :va :banana

om nån får bilen slangad vart 5e år, så är din lösning att sitta på vakt 5år med ett luftgevär? :va :banana

haha jo men på trådskaparen lätt det som nåt som händer ofta. men visst känns det lite väl knasigt att behöva sitta och vakta ifall det händer så sällan.

Har det gått så pass långt med drägg som även borrar i ens bil/tank för att komma åt soppan så behövs det hårdare åtgärder. Men men jag finns väl inte på riktigt i en svenssons vardag, men dräggen finns och inte ska man behöva flytta för att bli av med dessa problem, snart flyttar de sig till det nya området och slangar där. Men det förvånar mig inte att de vågar sig till sådana ful-knep när ingen fysisk person hindrar dem eller gör saker jobbigt för dem.

Du har suttit på ett jaktpass och väntat ett par nätter tills någon försökt slanga din bil.
Sen hade pundarna stannat kvar när de blivit beskjutna med luftgevär (vilket iofs inte är så farligt eller ens kännbart på 25m+ avstånd med tjocka jackor osv) så du hinner ner och bankar skiten ur dem med ditt baseballträ i lättmetall.

Nu skriver du inte att du har gjort det men att du utan tvekan skulle göra det. Jag tror dig inte. För det första är hela biten med luftgevär något du fantiserar ihop för att låta tuff och kanske för att subtilt meddela att du har ett gevär hemma? För det andra så tror jag inte du skulle sitta ute på en balkong och stirra på en bil flera nätter irad för att något kan hända. Det är ju infantilt.
Alla begriper att du inte har något att backa upp ditt häftiga uttalande med, och att du på allvar tror att vi uppfattar dig som en tuffing är beklämmande. Släpp matchoattityden och tillför något till tråden istället.
Imho.

Du har suttit på ett jaktpass och väntat ett par nätter tills någon försökt slanga din bil.
Sen hade pundarna stannat kvar när de blivit beskjutna med luftgevär (vilket iofs inte är så farligt eller ens kännbart på 25m+ avstånd med tjocka jackor osv) så du hinner ner och bankar skiten ur dem med ditt baseballträ i lättmetall.

Nu skriver du inte att du har gjort det men att du utan tvekan skulle göra det. Jag tror dig inte. För det första är hela biten med luftgevär något du fantiserar ihop för att låta tuff och kanske för att subtilt meddela att du har ett gevär hemma? För det andra så tror jag inte du skulle sitta ute på en balkong och stirra på en bil flera nätter irad för att något kan hända. Det är ju infantilt.
Alla begriper att du inte har något att backa upp ditt häftiga uttalande med, och att du på allvar tror att vi uppfattar dig som en tuffing är beklämmande. Släpp matchoattityden och tillför något till tråden istället.
Imho.

Jaja du är nog en riktig bra människokännare och kan ta Leif G Perssons plats i efterlyst. Tillför nåt själv istället för att analysera mig.

Snubbeltråd, direkt kopplat till ett par klumpar C4. Ska vi nog fan se vem som får soppan först.

På min bil borrade de bara upp tanken och så fick de sin bensin ialf. så lägg energin på annat håll och parkera bussen på något bättre ställe.
Mm, det känns ju nästan så. Fast vi har ju städdagar här hela vintern, så att ställa den nån annanstans än utanför garaget blir extremt bökigt bara det. Och det blir isf i samma område :(

Flytta till ett område med högre social status. Löser allt.
Det finns dock andra hakar med det :gnissla

Knöla ner en massa hönsnät i röret?
Jo, eller iaf i tanken kanske, då kan dom få ur några liter och nöjer sig med det :tummenupp

Snubbeltråd, direkt kopplat till ett par klumpar C4. Ska vi nog fan se vem som får soppan först.

Montera i en cigarett-tändare i tankröret som tänds när man drar ur slangen.
Alltså, problemet var ju att dom snodde soppa för 6-700 kr. Om jag istället måste köpa en ny racebuss varje gång dom slangar ur den känns det inte riktigt som en bra lösning...

Jag tror inte det finns så mycket att göra. Händer det ofta skulle jag nog ställa bussen någon annanstans. Ett lås på tanklocket avskräcker nog bara de mest desperata amatörerna. Många lämnar nog dem olåsta av bekvämlighetsskäl.

Vi kommer nog att se fler bensinstölder ur bilar eftersom bränsle priserna är så höga som de är.

Bor man på knivsöder, så har man lärt sig två saker.
1. Ha inte ett låsbart tanklock, det bryter dom bara upp.
2. Tanka bara fullt när du ändå ska iväg och åka långt.
Eller också kan man ha en dekal med texten "endast diesel" vid tanklocket.
Inte många pundare som kör diesel, vad jag vet.

Om de jävlarna inte kan slanga så kör de väl bara en skruvmejsel rätt genom tanken. Svårt att skydda sig mot den som vill åt soppan. :(

På min bil borrade de bara upp tanken och så fick de sin bensin ialf. så lägg energin på annat håll och parkera bussen på något bättre ställe.

Sen får man inte i dom där i nyare bilar heller.. Och skulle man inte få ner slangen så gör man hål i tanken svårare än så är det inte....

Helt plötsligt hittade jag en fördel med att ha tanken i skuffen. Jag som stått och förbannat idioten hos merca som tyckte det var en bra idé. :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park