Hempul för att förhindra slangning ur soppatank?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Härom natten bröt några jävla ligister sönder tanklocket på min fulltankade racebuss och slangade ur 40-50 liter :mad: Minst sagt jävligt dyrt, 500-600 för soppan och ett nytt tanklock var helt klart onödiga utgifter.

Planen är nu att sätta in något i tankröret så att det blir omöjligt att få ner en slang den vägen. Problemet är ju bara att tanken sitter mitt under bilen, rakt innanför tanklocket, dvs är det bara några decimeter rakt rör rakt ner i tanken, dvs svårt att få något att stanna på plats mitt i röret. Är det någon som har ett bra tips på hur man ska få ner något som gör det omöjligt att slanga? Att fylla tanken med tankskum skulle ju göra det svårt att slanga, men å andra sidan är sånt ett elände och det skulle få soppamätarn att sluta funka bla.

Kan du inte fixa ett rör/tunnväggig slang med samma ytterdiameter som innerdiametern på tankhålet? Plugga sedan röret i ena änden, stick ner det i tankhålet och fyll det med något riktigt otrevligt som antingen förstör en motor eller känns ordentligt på den som suger i slangen. Kaustiksodalösning är väl kanske att ta i, men nånting som är en aning mindre dödligt :tummenupp

Man kan ju dra i en skruv som sitter mitt i tankröret så de inte får ner slangen. sen får man väll täta med någon bra smörja runt skallen. ligger ju inte sopppa så högt speciellt ofta.:va

http://www2.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1668&iItemId=130860 :fakta

Archive%5CProduct_images%5C33%5CLarge%5C33-590_l.jpg

Nu vet inte jag vad du har för buss men de flesta bussarna har ju tunna väggar inuti. Kapa upp en sån och dra om ledningarna så att du tankar inifrån. Simpelt men mättande.

Kan du inte fixa ett rör/tunnväggig slang med samma ytterdiameter som innerdiametern på tankhålet? Plugga sedan röret i ena änden, stick ner det i tankhålet och fyll det med något riktigt otrevligt som antingen förstör en motor eller känns ordentligt på den som suger i slangen. Kaustiksodalösning är väl kanske att ta i, men nånting som är en aning mindre dödligt :tummenupp
Jo, försåtsminering hade inte vart dumt alls. Problemet är väl bara den dan jag är stressad och glömsk och sitter där med fingrarna i råttfällan själv. Det kommer att hända liksom :huvet

Man kan ju dra i en skruv som sitter mitt i tankröret så de inte får ner slangen. sen får man väll täta med någon bra smörja runt skallen. ligger ju inte sopppa så högt speciellt ofta.:va
Skulle ju kunna vara något, om man kommer åt, och får det tätt vill säga. Kruxet är väl bara att få tillräckligt många skruv så det blir "tätt", utan att röret spricker sönder.

Jodå, den har varit med i beräkningarna, men dels kan den nog minst sagt bli svår att få i, dels sitter röret från tanklocket rakt ner i tanken, det är dessutom vagt koniskt (större neråt) ser det ut som om man tittar på bilder på lösa tankar, dvs kommer den bara ramla ner i tanken och skvalpa runt :( Bra idé annars dock :tummenupp

Nu vet inte jag vad du har för buss men de flesta bussarna har ju tunna väggar inuti. Kapa upp en sån och dra om ledningarna så att du tankar inifrån. Simpelt men mättande.
Jo, fast då börjar det bli en jävla massa jobb. Dessutom är allt ihopgjutet, påfyllningsrör och tank, dvs rätt bökigt att börja dra om det. Rätt klent med vettiga platser att sätta det på inne i bussen också, som är en VW Caravelle T4.

Om de jävlarna inte kan slanga så kör de väl bara en skruvmejsel rätt genom tanken. Svårt att skydda sig mot den som vill åt soppan. :(

På min bil borrade de bara upp tanken och så fick de sin bensin ialf. så lägg energin på annat håll och parkera bussen på något bättre ställe.

Varför inte biltemaspiralen pågängad på en bit gängstång/eller rör så den inte faller ner utan gängstången tar emot i botten av tanken. Eller finns det nån risk med det?

En spiral är jävligt lätt att ta bort... Jag personligen skulle ta ut skiten direkt om jag ville slanga bilen...

Sen får man inte i dom där i nyare bilar heller.. Och skulle man inte få ner slangen så gör man hål i tanken svårare än så är det inte....

Så hur skyddar man sig mot slangare då? Ett garage är nog enda lösningen tyvär...

Varför inte parkera bilen på utsatta öppna platser, sitta och vänta med luftgevär och lära dem en läxa? och gå ner till dem när de är arga med en baseball aluklubba och läxa vidare?

För med er mentalite är det självklart att ni inte får ha era grejer i fred, tråkigt men sant.

Varför inte parkera bilen på utsatta öppna platser, sitta och vänta med luftgevär och lära dem en läxa? och gå ner till dem när de är arga med en baseball aluklubba och läxa vidare?

För med er mentalite är det självklart att ni inte får ha era grejer i fred, tråkigt men sant.

Visst är det lätt att sitta och skrävla på internet hur tuff man är va?
Herregud, finns du ens på riktigt?

Visst är det lätt att sitta och skrävla på internet hur tuff man är va?
Herregud, finns du ens på riktigt?

Har det gått så pass långt med drägg som även borrar i ens bil/tank för att komma åt soppan så behövs det hårdare åtgärder. Men men jag finns väl inte på riktigt i en svenssons vardag, men dräggen finns och inte ska man behöva flytta för att bli av med dessa problem, snart flyttar de sig till det nya området och slangar där. Men det förvånar mig inte att de vågar sig till sådana ful-knep när ingen fysisk person hindrar dem eller gör saker jobbigt för dem.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park