Hemmagjorda dubbisar...

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Så här blev de...

660.jpg

Och så här kunde man köra...

p_is.jpg

och så här
p_is_2.jpg

Lite kassa bilder men de kommer väl fler...... :)

///Micke

Alltid kul med hemmamekare :tummenupp
Ser ut att gå bra också till skillnad från de dubben jag gjorde.
Du har ingen närmare bild / beskrivning på hur du gjorde?

Började med att borra utifrån och in i alla klackar ca 340st per däck...
Sen tog jag 50mm skruv till bakdäcket för att få lite grovlek på skruven, fick iofs kapa alla skruv med vinkelslipen efter... 30mm till framdäcket, de putsade jag bara ner en anning... När jag skruvat i alla skruv i fram och bakdäck så åkte jag till brandkåren och frågade ifall jag kunde få lite slang (fick tipset av grooov här på sidan) för att limma inuti däcket för att inte skada innerslangen... när de var klart så va de bara att kränga på igen....

dubbning.jpg

krngning.jpg

///Micke

Mr_Mike skrev:
Började med att borra utifrån och in i alla klackar ca 340st per däck...
Sen tog jag 50mm skruv till bakdäcket för att få lite grovlek på skruven, fick iofs kapa alla skruv med vinkelslipen efter... 30mm till framdäcket, de putsade jag bara ner en anning... När jag skruvat i alla skruv i fram och bakdäck så åkte jag till brandkåren och frågade ifall jag kunde få lite slang (fick tipset av grooov här på sidan) för att limma inuti däcket för att inte skada innerslangen... när de var klart så va de bara att kränga på igen....

dubbning.jpg

krngning.jpg

///Micke
dom ser tunga ut fan.. tog de långt tid och göra dom..
funkar dom bra???? :tummenupp

Ne vikten är inga probs...... Men däremot att göra dem fy F_N vilket piss göra fick ju panik efter det första 1/5 dels däcket...... Men resultatet va kanon skit bra grepp går ju att göra lika gryma nerlägg som på asfalt om inte mer :)
så greppet behöber man inte oroa sig för det är kanon....

Kul! Men varför kapade du av skruvarna? trubbigt bettar ju inte så där jättebra på isen...?

Mr_Mike skrev:
Ne vikten är inga probs...... Men däremot att göra dem fy F_N vilket piss göra fick ju panik efter det första 1/5 dels däcket...... Men resultatet va kanon skit bra grepp går ju att göra lika gryma nerlägg som på asfalt om inte mer :)
så greppet behöber man inte oroa sig för det är kanon....

var är ni o kör någonstans? Grumlan eller? vore kul o komma o kika nån gång o se hur iskörning är

RirkarD skrev:
var är ni o kör någonstans? Grumlan eller? vore kul o komma o kika nån gång o se hur iskörning är

japp de är på grumlan..... Kan ju höra av mig när det är dax igen...

///Micke

Rasorblade skrev:
Fett!!

Men skulle inte du sälja :confused:

Jo allt är ju till salu men till rätt pris.. haha.... :)

SUGEN????

Mr_Mike skrev:
Jasså är de inget bra bett i dina???? Har du haft några probs med innerslangen???

///Micke

Det sitter för dåligt med dubb i mitten så jag får inte upp den på bakhjulet. Bara slir. Annars funkar dom nog vettigt men du har ju fler och dom är mindre. Tänkte gjort så också men jag har ju inga gummiklackar i mina däck som skulle hålla fast dom så därför blev det bultar istället.

Jag ska fylla på lite dubb denna veckan tror jag. Typ 65st eller nåt. Inga problem med innerslang alls faktiskt, har kört totalt 1,2h med dom däcken. På tok för mycket grusväg med för lite is på.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman