Hemmabyggt avgassystem.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
En blocketannons: Blocket

Jäkligt najs hoj, undrar hur bra det där hemmabyggda avgassystemet funkar till en 2-taktare? :hihi

hm...en 16årings dröm... :hihi
Men blåset kan väl mkt väl funka, ser ju "rimligt" ut i storlek iaf.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
hm...en 16årings dröm... :hihi
Men blåset kan väl mkt väl funka, ser ju "rimligt" ut i storlek iaf.
//Tobbe
Jag kanske ser fel, men saknar inte blåset expansionskammare? En tvåtaktare utan expansionskammare går ju inte särskilt bra!

stoffer skrev:
Jag kanske ser fel, men saknar inte blåset expansionskammare? En tvåtaktare utan expansionskammare går ju inte särskilt bra!
Eller så ser jag fel :tungan Den stora "bulben" bak kan väl mkt väl vara en kammare?
Men hur som helst så är det en bra massa jobb för att få ngt att platsa i ratbike 125 klassen... :hihi
//Tobbe

jag vill nog också påstå att det där avgassystemet är kasst för en tvåtaktare, tappar säkert en massa effekt på det.

fan han har ju förstört en dt 125 mx, idiot, jag som vill ha en sån i standardskick.

Fast han bodde ju så långt bort ändå.
IDIOT!!!
MARODÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!

stoffer skrev:

Kolla på äldre moppar, typ Puch Dakota eller Honda MB-5 så ser du att det bara finns en yttre "kammare", ser lite ut som den här. Inuti har den dock flera kammare. Förmodligen är det en sån modell på dämparen på denna.

Last edited:
Coola Ola skrev:
Kolla på äldre moppar, typ Puch Dakota eller Honda MB-5 så ser du att det bara finns en yttre "kammare", ser lite ut som den här. Inuti har den dock flera kammare. Förmodligen är det en sån modell på dämparen på denna.

..Och dessa dämpare är HELT värdelösa också, på 70-talet hade man ännu inte förstått hur viktigt det är med expansionskammare på tvåtaktsmotorer.

Jag tog i min ungdom och svetsade ihop en DT50 expansionskammare med en bit från en
krök till en zündapp och skruvade fast denna på farsans gamla original KS50 varvid den gick MÄRKBART bättre, hade den varit trimmad hade skillnaden varit ännu mycket tydligare.

Killen verkar trots allt inte ha jagat efter den ultimata räcern i sitt bygge....
Är långt mer än blåset som är undermåligt på den tingesten :hihi
//Tobbe

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2