Hemmabyggd Ljuddämpare

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
TJA!

Har en hemmabyggd ljuddämpare som jag tänkte snygga till lite.
Någon som vet hur/vad jag ska använda mig av. Om det finns något bra att klä in den i???

spectre skrev:
till moppen köpte jag ett carbonark och lindade in dämparen. vart hur bra som helst :).. körde 250-300 mil (fullgasmil) med det och det syndes inte..

Okej... Vet du var jag kan handla de?

Att tapetsera ljuddämparen kommer inte att vara särskilt varaktigt. Om det är en hembyggd ljuddämpare kanske du kan snickra till ett eget, nytt hölje till den? I rostfritt eller nåt, kanske.

Mattias skrev:
Att tapetsera ljuddämparen kommer inte att vara särskilt varaktigt. Om det är en hembyggd ljuddämpare kanske du kan snickra till ett eget, nytt hölje till den? I rostfritt eller nåt, kanske.

Jo, det får väl bli något åt de hållet... Så jobbigt bara, tänkte mig en lättare väg.. Men ska det vara fint så ska de!

Hej.

Kolla in min tråd om ljudämpare så kanske du får någon ide.

(Min egen gjorda ovala alu ljudämpare) :tummenupp

M.V.H
HARKE

HARKE skrev:
Hej.

Kolla in min tråd om ljudämpare så kanske du får någon ide.

(Min egen gjorda ovala alu ljudämpare) :tummenupp

M.V.H
HARKE

Den var nice med oval ljudämpare! Min är rund ska fixa en bild på den oxå, ligger på landet just nu.. Man får ett sånt skönt ljus i hemmabyggda! :yoparty

Men herregud det är väl ingen moppe du har! Kolfiberlook borde förbjudas och enligt min mening borde alla som ens överväger att använda det på vare sig bil eller motorcykel omedelbart skjutas! Folk som använder kolfiberlook är sådana som också handlar stylingprylar hos Dan mobility och sedan åker till Vallåkra och tror att dom ska får priset för Best In Show! :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats