Hemmabyggd kanon

Hej igen!

Imorron skall jag se hur långt man kan skjuta, är nämligen nere på skjutning med riktiga kanoner med jobbet, och när det är min tur att stå post, dvs kolla att ingen pellejöns yrar in på skjutfältet, så ska jag passa på att dra iväg lite enklare projektiler ut över havet.
Ska försöka tillverka projektiler med spårljus sen, kan bli mycket effektfullt:yoparty

Tror också att den bara fläker sig OM den skulle spricka, då jag använt relativt mjukt stål i den. Dessutom finns det lite luftfickor mellanlagren, så det finns utrymme för stålet att röra sig lite.

Och som jag nämnt, det är bra mycket roligare att bygga själv än köpa färdigt. så krutet gör själv också, kostar ca 20 kr/kg i råvaror, och det funkar hur bra som helst.

/Pajje

Lyfte tråden igen, är bara tvungen att visa bilden polaren tog med sin systemkamera, så jävla läcker. Bilden är tagen med lång slutartid, därav de läckra effekterna.

För övrigt gick mitt test emd att se hur långt man kan skjuta åt helvete, man hinner itne ens se projektilen, så den far nog en bra bit:tummenupp

Bifogat

• kanonskott2.JPG
    kanonskott2.JPG
    74.4 KB · Visningar: 185
Sjukt. Allvarligt talat. Sjukt. Är 100% säker på att de var amerikaner. Hela bunten. Varför!?

Starstriker skrev:
2618537 Sjukt. Allvarligt talat. Sjukt. Är 100% säker på att de var amerikaner. Hela bunten. Varför!?
Det är Amerikaner. Kommer inte ihåg vad, tja vad ska man kalla det "mässan" heter. Men det är där som de samlar överflödig ammuniton också får allmänheten gå dit och betala pengar för att skjuta lite. Sedan avslutar de med att bränna av all överflödig ammunition som ingen annan köpt.

Det verkar som det är det stället iaf :hihi

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back