Hemmabiotråden.

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Någon som har en susning om varför min DVD inte hittar en endaste TV-kanal när den söker, trots att jag har fungerande signal till min digitalbox som är kopplad dels direkt till tv (fungerar) och från digitalboxens andra utgång är den kopplad till DVD (fungerar inte).

Jättetaxam för jelp.
Hur har du kopplat ihop dvd:n o boxen? Är det bara med scart är det inte så konstigt, boxen skickar ju bara en kanal i taget till tv eller dvd. Har du kopplat med antennkabel borde den hitta kanalerna, iofs med analog signal men ändå.

Hur har du kopplat ihop dvd:n o boxen? Är det bara med scart är det inte så konstigt, boxen skickar ju bara en kanal i taget till tv eller dvd. Har du kopplat med antennkabel borde den hitta kanalerna, iofs med analog signal men ändå.

Det är bara med scart, varför skickar den bara en signal i taget och är du säker på att det är så?
Jag förirrade mig in i någon konstig meny på DVD där man kunde få information om tv-program med mera, Guide Plus hette den. Där hittade jag plötsligt tv-sändning, men sedan avbröt jag för jag hade inte G-LINK kabel inkopplad vilket man tydligen ska ha.
Så, den hittar tv-signal uppenbarligen men inte "där" den borde då den inte klarar att sortera upp kanalerna.

To be continued.

Har du en digitalTVmottagare i DVD:n då?:va

Nej, ja har en separat digitalbox och en separat dvd. Du menar att man måste ha dubbla digitalboxar för att kunna köra genom dvd?

Last edited:
Det är bara med scart, varför skickar den bara en signal i taget och är du säker på att det är så?
Jag förirrade mig in i någon konstig meny på DVD där man kunde få information om tv-program med mera, Guide Plus hette den. Där hittade jag plötsligt tv-sändning, men sedan avbröt jag för jag hade inte G-LINK kabel inkopplad vilket man tydligen ska ha.
Så, den hittar tv-signal uppenbarligen men inte "där" den borde då den inte klarar att sortera upp kanalerna.

To be continued.

Nej, ja har en separat digitalbox och en separat dvd. Du menar att man måste ha dubbla digitalboxar för att kunna köra genom dvd?

Nej det behöver du inte OCH boxen skickar med största sannolikhet ut signal på båda scartutgångarna samtidigt. Jag har aldrig varit med om annat iaf, och jag har säkerligen 5 olika boxar ligger i garderoben.
Däremot så skickar den troligtvis endast ut den inställda signalen du har på boxen, alltså har du kanal 5 på så är det bara det du kan spela in på via dvd'n. Som sagt, du måste ha antennkabel in på dvd'n under förutsättning att den har inbyggd digital tuner vilekt den troligtvis har.
Så testa igen, och läs instruktionsboken i just det kapitlet så klarnar det nog.
Jag drar till Norge inom kort så du får inte mer expertishjälp förrän tidigast måndag kväll om du inte pm'ar nu under kvällen :tummenupp

Hur mkt kan man få för detta tror ni om jag skulle sälja av det?

Receiver: NAD T742
DVD: NAD T512 (reg.fri)
Front: B&W DM303 (2 st)
Surr: B&W DM303 (2 st)
Center: B&W LCR 3 (1 st)
Sub: AudioPro Sub Nova (1 st)
Stativ: Soundstyle XS122 (4 st)
Kablar: Supra Scart, Supra Optisk, Tara Labs högtalarkabel.

Kanske en tv också; Philips 28" widescreen "vanlig".

När jag köpte det på HiFi-Klubben -00 (?) i Stockholm hamnade kalaset på ca 24.000 kr (exkl. TV 5.000 kr och subwoofer 3.000 kr). Alla grejer är välskötta och är som nya, subwoofern kan dock låta med en litet surr om den blir lite varm eller står på för länge. Kontrollen till receivern har gått sönder, så en ny behövs.

Bifogat

• DM303BK_1_m.jpg
    DM303BK_1_m.jpg
    45.3 KB · Visningar: 32
  • LCR3BK_1_m.jpg
    LCR3BK_1_m.jpg
    29.8 KB · Visningar: 32
Hur mkt kan man få för detta tror ni om jag skulle sälja av det?

Receiver: NAD T742
DVD: NAD T512 (reg.fri)
Front: B&W DM303 (2 st)
Surr: B&W DM303 (2 st)
Center: B&W LCR 3 (1 st)
Sub: AudioPro Sub Nova (1 st)
Stativ: Soundstyle XS122 (4 st)
Kablar: Supra Scart, Supra Optisk, Tara Labs högtalarkabel.

10-12k kan du ju försöka få ut exkl tv. Men sen om du får det är en annan femma, men det är ju fina grejjer och de flesta vet vad det är så pröva en annons på blocket, överprisets Mekka :D

10-12k kan du ju försöka få ut exkl tv. Men sen om du får det är en annan femma, men det är ju fina grejjer och de flesta vet vad det är så pröva en annons på blocket, överprisets Mekka :D

En sub som surrar och ingen fjärr.

Jag skulle bjuda 7-8k.

En sub som surrar och ingen fjärr.

Jag skulle bjuda 7-8k.

Missade det, dock tror jag inte att det är något som drar ner det såpass mycket. Jag skulle inte ens bjuda 7-8k men det beror mest på att jag inte vill ha såna grejjer. Men på blocket finns en idiot för varje pryl och till slut hittar man rätt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman