Hemmabiokunniga - se hit! Eftersläpningar i ljud!

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Hallå alla ljudnördar!

HUR kan det komma sig att mitt digitala TV ljud ger eftersläpningar i mitt hemmabiosystem?

Alltså, jag tar min optiska kabel från min boxeebox till min hdtvbox och vips är ljudet osynkat i mitt hemmabiosystem.

Min hdtvbox från Comhem är helt ny och där finns inte mycket ljudinställningar att göra.
min receiver är en gammal billig sak, är det den som kan vara boven i dramat tro eller är det någon som har någon idé?

Brukar bli så på hd.

Därför har förstärkarna oftast en möjlighet till fördröjning, typ 5,10,15,20ms osv.

Har du testat att ändra digitalingång, alltså testat en koaxial istället om den möjligheten finns? Jag får just detta fenomen på SVT-kanalerna när jag har digitalt ljud inställt på boxen, det försvinner när jag ändrar till analogt. Då testade jag att byta till koaxial och då funkade det, sen om det var boxen eller stärkaren vet jag inte...

Tack för båda tips!

Hittade en koaxialkabel, pillade på fördröjning i ms och upplever ljudet som synkat. Känns dock som det varierar från kanal till kanal lite. Men man blir lite knäpp av att sitta förlänge och hålla på. Ska ta paus och fortsätta.imorgon, då kanske ljudet känns annorlunda...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph