Hemma från Rom

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Man kan säga att på några dagar i Rom kan man få lära sig ett och annat. Nämligen:

*Om bilen inte får rum i parkeringsrutan på ena ledden, så kan man ställa in den på en annan ledd.
*Om nån gör nått dumt eller om någon gör nått överhuvudtaget, då är alltid bästa lösningen att hänga på hornet.
* Har du en feting Merca.. så får du INTE rum med hjulparen i parkeringsrutorna
* Om en parkeringsruta, som du vill ha, är upptagen, då kan du ställa dig i bredd med bilen, eller ev. bakom/framför
* Bilen Smart är italienarnas Volvo
* Skoter/vespa o. dyl. tvåhjuliga fordon är minst lika vanliga som bilar, och går lika fort... :eek
*Trafikvett i Rom innebär att tuta, tränga sig, köra om där det får plats, (spelar inte så stor roll vilken sida), parkera korkat, köra i höga hastigheter i stan samt att blänga surt på gångtrafikanterna när det är grön gubbe*s*
* Ska man ha sporthoj, så ska man ha det senaste, de RIKTIGA hojar jag såg var allihopa, som äldst en 02:a (bortsett från en svart ER5 som var 00:a och en R6 årsmodell okänd, men såg inge ut som den var ny)
*Ju större vindruta på skotern, desto bättre. (här verkar ingen bry sig om vindmotstånd eller nått)
*2 ordentligt stora väskor går visst att transportera på skoter. På ett eller annat sätt. :dummer
*Italienarna föredrar Ducati, med underbart lustiga läten vid rödljusen.
*Inte en enda gång såg jag en sporthoj gör en stoppie, burna eller wheela. Däremot har jag aldrig sett någon fara fram i en sån fart och med sån finess över vägar som till 99% består av gatsten.
*Romarna är helt tokiga.. för att inte säga wild and crazy

Behöver jag tillägga att jag var ganska glad över att ta mig till fots genom Rom? :rolleyes:

Bilder kommer senare

För er som inte provat köra i sån där trafik kan jag rekomendera det! Det är helt enkelt skitkul! Ett tips är att köra minst lika offensivt som de gör själva, för hänger man inte med i tempot orsakar man lätt problem å då blir de sura.

Kreuger skrev:
För er som inte provat köra i sån där trafik kan jag rekomendera det! Det är helt enkelt skitkul! Ett tips är att köra minst lika offensivt som de gör själva, för hänger man inte med i tempot orsakar man lätt problem å då blir de sura.
Kan tänka mig att de e rätt så kul.. men så var det ju x antal olyckor varenda dag åxå.

Romare verkar ju tro att om man kraschar, så slår man bara i huvudet...

Fast det var ju bra att de ÅTMINSTONE hade hjälm

Som en vanlig eftermiddag i Uppsala när jag är ute då... Rom verkar vara en stad i min smak! :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti