Socrates
Guest
Maverick skrev:ta en koll på denna.. så kanske du förstår mer..
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=27977
Å fy fan...vad ska man säga

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maverick skrev:ta en koll på denna.. så kanske du förstår mer..
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=27977
selin skrev:Så nu väntar en operation där dom tar benmärg från höften och lägger det i mitt brott i lårbenet tydligen![]()
Socrates skrev:Hur går det...har du fått tid för operation?
selin skrev:Skulle blivit opererad idag, men det frös på och blev halt så en jävla massa kärringar ramlade och bröt höften + nån trafikolycka, så jag fick vänta tills imorgon förmiddag istället.
Återkommer med en rapport!
selin skrev:Skulle blivit opererad idag, men det frös på och blev halt så en jävla massa kärringar ramlade och bröt höften + nån trafikolycka, så jag fick vänta tills imorgon förmiddag istället.
Maverick skrev:en vägskyllt, två "julgranar" o två fullstora granar.
mmmm knarklevde på 140 mg oxycontin om dagen i ett halvår.. fina grejer..
kan väl passa på o visa hur mitt underben såg ut..
Ska oxå in på op nu under våren.. ska till läkaren på onsdag i linköping för o se vad som skall göras. Det jag e mest rädd för e just för att få en ny ställning om dom få för sig att räta ut underbenet.. givetvis vill man ha ett rakt underben, men så kul e de inte att gå 6 månader med en ställning runt ben o fot. speci inte nu när tillökning väntas..jocke i köping skrev:Va fint med en liten "Hoffman" armatur på fossingen ,, jag hade en liknande på min högra handled -04 från maj månad till veckan efter midsommar ,,
inte mycket till muskler kvar efter detta ,,
jag ska dessutom in på Op i höst o få handleden förlängd 1cm med hjälp av en liten benbit från min höft som dom ska såga ur o förlänga handleden med ,, mysigt va ,,,
Maverick skrev:Ska oxå in på op nu under våren.. ska till läkaren på onsdag i linköping för o se vad som skall göras. Det jag e mest rädd för e just för att få en ny ställning om dom få för sig att räta ut underbenet.. givetvis vill man ha ett rakt underben, men så kul e de inte att gå 6 månader med en ställning runt ben o fot. speci inte nu när tillökning väntas..
nja.. där håller jag nog inte med.. jag tror det e precis samma läktid. Tror inte kroppen känner skillnad på trauma o planerat. Ta ett riktigt dumt ex, om du skär dig på ett papper så så kommer det att ta lika lång tid att läka som såret du själv gör med samma papper.jocke i köping skrev:Tror inte det är samma läktid på ett planerat ingrepp i kroppen som efter ett trauma ,, min handled tog 4 månader o få till så ja kunde jobba igen,8 veckor med Hoffman + resterande tid till rehab,
ja ska åxå "justeras lite men inte förrän i höst o då ska dom "låna" en bit av min höft för att skarva i 1cm som min handled är fel ,, o överläkaren sa att det skulle bli gips i 6-8V sedan rehab igen,, jag har gjort en deal så op blir inte förrän i senhöst så ja kan åka på millen hela sommaren.
![]()
Maverick skrev:nja.. där håller jag nog inte med.. jag tror det e precis samma läktid. Tror inte kroppen känner skillnad på trauma o planerat. Ta ett riktigt dumt ex, om du skär dig på ett papper så så kommer det att ta lika lång tid att läka som såret du själv gör med samma papper.tror faktiskt att det funka typ samma med ett benbrott, även om det e avslaget eller uppsågat.
Maverick skrev:nja.. där håller jag nog inte med.. jag tror det e precis samma läktid. Tror inte kroppen känner skillnad på trauma o planerat. Ta ett riktigt dumt ex, om du skär dig på ett papper så så kommer det att ta lika lång tid att läka som såret du själv gör med samma papper.tror faktiskt att det funka typ samma med ett benbrott, även om det e avslaget eller uppsågat.
2ono skrev:Hur lång tid det tar att läka beror på trauma enerigin typ av ben din ålder.
Principen är att rörben tar längre tid än lednära frakturer att läka
Högenergitrauma tar längre tid efersom mjukdelarna ofta är mer skadade
En ungmans fraktur läcker mycket bättre än den gamles.
En instabil fraktur läker långsammare än en stabil dito
Etc blablabla.
![]()
jocke i köping skrev:Tack Meistro![]()
Du tog orden ur min mun *smile*
jag har en ytterligare teori ang läkande frakturer ,,
kan det vara så att om jag mot förmodan skulle vara riktigt vältränad i min nuvarande slappa kropp och råkade ut för samma som jag gjorde på Gelleråsen
med handleds kras skulle läka fortare än om jag är som nu,, slö slapp som bara den ,,![]()
alltså ,, vältränad kropp=kortare läktid
min kropp= något(ìroni) längre läktid ?
eller är jag på fel spår ?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|