Hemma efter 2 veckor på sjukhus

Kan bara säga träna träna träna träna träna träna å efter det så tränar du lite till.
hur j*vla tråkigt det än är.
i början kan de kännas förjävet men de kommer.

Krockade själv ganska rejält i en likadan olycka som du -01.
bröt lårben, krossade knät totalt å även handlederna samt lite andra "små" brott.
Låg på sjukan i 3månader :död kunde mat menyn utan till....
Idag är ja långt ifrån återställd men rör mig ganska bra.
Men hade ja inte tränat så hade ja nog inte vart mycke till människa idag.
Så håll ut å ge aldrig upp... :tummenupp

Ja det var en rejäl marksyning..Men som sagt det ordnar sig.
Tack! Ska göra allt jag kan!

//Mange
selin skrev:
Tack för det! Det var en jävla smäll du åkte på, kryckor i 1.5 år, helvete vad jobbigt. Men du är ju ett bra exempel på att det blir bra till slut! Lycka till nästa år!

Mvh

Ja, bilderna jag har på skrevet skulle kunna användas ihop med rysk förhörsteknik, bara genom att visa dom skulle få vem som helst att prata :D

Den tanten har jag inte pratat med sen jag låg på sjukhuset, vet inte nå hur hon mår, men hon åkte dit på vårdslöshet i trafik iaf. Hon skulle på Line-dance kurs och hade bråttom och såg mig därför inte.

Kontentan är alltså, allt detta för något så meningslöst som Linde-Dance :rolleyes:

selin skrev:
Så nu väntar en operation där dom tar benmärg från höften och lägger det i mitt brott i lårbenet tydligen :3freak Nån som gjort nåt liknande? Kallade det för "benpackning"? tror jag.

Gjorde en bentransplatation den 19:e Dec 2005. Inga problem, dom öppnar upp bäckenet som en konservburk och gräver ut en härligt röd benmärg. Det ända som händer i höften är att du blir lite stel första månaden men det släpper. Jag var på efterkontroll 24:e Januari, man kunde inte se någon nybildning av ben, så det är bara till att vänta.

Lycka till!!!

Zilversurfer skrev:
Gjorde en bentransplatation den 19:e Dec 2005. Inga problem, dom öppnar upp bäckenet som en konservburk och gräver ut en härligt röd benmärg. Det ända som händer i höften är att du blir lite stel första månaden men det släpper. Jag var på efterkontroll 24:e Januari, man kunde inte se någon nybildning av ben, så det är bara till att vänta.

Lycka till!!!
Håller tummarna, läk ihop nu så att du är fit for fight till våren.

Zilversurfer skrev:

Lycka till!!!

:4skrika

Låter lagom gojsigt! Men tack för infon :)

Fan va trist att lårbenet inte läker ihop :( Får hoppas allt går bra nu då när du ska opereras! Ska snart in och opereras jag med, men jag ska bara plocka ut en skruv i knät, eller hela märgspiken...beror på hur det ser ut.

Lycka till!

Last edited:
Fy helvete grabben, missat tråden innan...

Kan inte föreställa mig smärtan och ångesten att inte kunna använda kroppen, fy fan va vi med friska kroppar har det bra egentligen... :(

Jag hoppas verkligen du blir återställd såpass att du kan ha roligt när väl sommaren kommer!

Krya på dig!

GSXR1100R skrev:
Håller tummarna, läk ihop nu så att du är fit for fight till våren.

No problemas!! Enligt läkaren så ska det inte vara några problem, om jag sköter min sjukgymnastik :tummenupp

selin skrev:
Sorry för mastodont-trådlyftet, men ville återigen påminna hur drygt det är att krocka.

Var idag, snart 5 månader efter olyckan på ytterligare ett återbesök på sjukhuset, har kännts ganska bra på slutet och jag trodde efter 17 veckor på kryckor att jag åtminstonde skulle slippa en av de satans otygen.

Men icke, läkaren suckade lite och sa nåt i stil med att det läker alldeles för långsamt och jag har en stor spricka i benet som det inte hänt ett skit med i läkväg. Han ville inte chansa längre att jag stödde alldeles för mycket på bara märgspiken med risk för att skruvarna i knät till slut går av = inte bra.

Så nu väntar en operation där dom tar benmärg från höften och lägger det i mitt brott i lårbenet tydligen :3freak Nån som gjort nåt liknande? Kallade det för "benpackning"? tror jag.

Fridens

Ja vad ska man säga.. blir inte ledsen nu.. men jag bröt mitt lårben i min olycka för 2,5 år sen.. o mitt lårben e fortfarande inte läkt. så för min del så e jag uppe i 100 veckor med kryckor. Så räkna med minst 20 veckor till!

Har gjort "benpackning" i både lårbenet o i skenbenet. Det e den värsta smärtan jag varit med om.. känns som man blivit påkörd av en buss! man kan inte böja sig på ett par dagar! Men det e klart värt smärtan.. för det läker på rätt bra sen.

Lycka till med rehab!

Maverick skrev:
Ja vad ska man säga.. blir inte ledsen nu.. men jag bröt mitt lårben i min olycka för 2,5 år sen.. o mitt lårben e fortfarande inte läkt.

Jaevlar, vad blev du påkörd/krockade med och hur många ggr ? :confused:

Last edited:
Maverick skrev:
Ja vad ska man säga.. blir inte ledsen nu.. men jag bröt mitt lårben i min olycka för 2,5 år sen.. o mitt lårben e fortfarande inte läkt. så för min del så e jag uppe i 100 veckor med kryckor. Så räkna med minst 20 veckor till!

Har gjort "benpackning" i både lårbenet o i skenbenet. Det e den värsta smärtan jag varit med om.. känns som man blivit påkörd av en buss! man kan inte böja sig på ett par dagar! Men det e klart värt smärtan.. för det läker på rätt bra sen.

Lycka till med rehab!

Ajdå, ingen rolig läsning, då har man lite att vänta med andra ord. Smärta är ju så jävla otroligt drygt, minns att jag var riktigt nära en tår när jag hade runt 3,5 liter blod i låret, den smärtan är då det absolut värsta hittils.

Men jag lärde mig att en riktig ketoganfrukost hjälper en att få en dräglig dag.

Tack för infon för övrigt och jag hoppas att du kryar på dig.

Mvh

Den tanten har jag inte pratat med sen jag låg på sjukhuset, vet inte nå hur hon mår, men hon åkte dit på vårdslöshet i trafik iaf. Hon skulle på Line-dance kurs och hade bråttom och såg mig därför inte.

Kontentan är alltså, allt detta för något så meningslöst som Linde-Dance :rolleyes:[/QUOTE]'

kunde hon med att säga att hon skulle på line-dance och skylla på det?
hon kunde väll dratt till med något viktigt...
jag hade skämmts så över att orsaka någon sån skada för något sådant....

hoppas ni som klotat blir 100% igen och att vi alla slipper klantiga bilförare i all framtid. :fatta!

dsoders2 skrev:
kunde hon med att säga att hon skulle på line-dance och skylla på det?
hon kunde väll dratt till med något viktigt...
jag hade skämmts så över att orsaka någon sån skada för något sådant....

hoppas ni som klotat blir 100% igen och att vi alla slipper klantiga bilförare i all framtid. :fatta!

Hon skyllde inte på det, det var en insikt jag kommit fram till själv :tungan

lorkan skrev:
Jaevlar, vad blev du påkörd/krockade med och hur många ggr ? :confused:
en vägskyllt, två "julgranar" o två fullstora granar.

selin skrev:
Ajdå, ingen rolig läsning, då har man lite att vänta med andra ord. Smärta är ju så jävla otroligt drygt, minns att jag var riktigt nära en tår när jag hade runt 3,5 liter blod i låret, den smärtan är då det absolut värsta hittils.

Men jag lärde mig att en riktig ketoganfrukost hjälper en att få en dräglig dag.

Mvh
mmmm knark :dricka levde på 140 mg oxycontin om dagen i ett halvår.. fina grejer.. :D

kan väl passa på o visa hur mitt underben såg ut..

Bifogat

• skenben030823.JPG
    skenben030823.JPG
    82.1 KB · Visningar: 530
  • skenben1030823.JPG
    skenben1030823.JPG
    76.4 KB · Visningar: 551
Last edited:
selin skrev:

Mvh

Alla har vi olika smärtgräns men, jag tycker inte det är ngn smärta öht efter op i höft...Visst stel, lite ont (inte smärta). Inget av den smärta du har varit med om.

Inget du ska vara orolig för :tummenupp

Zilversurfer skrev:
Alla har vi olika smärtgräns men, jag tycker inte det är ngn smärta öht efter op i höft...Visst stel, lite ont (inte smärta). Inget av den smärta du har varit med om.

Inget du ska vara orolig för :tummenupp

Låter bra det där, jag återkommer med en egen recension nästa vecka :hihi

Maverick skrev:

mmmm knark :dricka levde på 140 mg oxycontin om dagen i ett halvår.. fina grejer.. :D

Oxycontin is tha shit :D Skönt när kompisarna knuffar till en för att man sitter och dreglar och kollar på en död punkt på väggen när dom börjar verka :tungan

Det benet såg inte bra ut, bara smulor kvar.

Last edited:
Maverick skrev:

100 veckor med kryckor låter jävligt surt :( Hur länge satt du i rullstolen...eller är den bara lånad som är på avataren? Underbenet såg inte så snyggt ut, hade du bara extern hoffman-ställning, eller opererade in något också?

Socrates skrev:
100 veckor med kryckor låter jävligt surt :( Hur länge satt du i rullstolen...eller är den bara lånad som är på avataren? Underbenet såg inte så snyggt ut, hade du bara extern hoffman-ställning, eller opererade in något också?

Hade rullstolen i ca ett år.. men började "hoppa" på kryckor efter ca 6-7 månader.. det var ju inte precis så att man kunde gå från rullstol till kryckor på en gång..

Hade bara hoffmanställningen ett par dagar. Dom fixerade benet enbart för att det skulle sitta ihop. Efter den stora operationen (som tog 18 timmar) en vecka efter olyckan så fick jag en hybridram, ett stag i vadbenet och två skruvar i foten.

Efter den såg det ut så här

Bifogat

• skenben030829.JPG
    skenben030829.JPG
    110.5 KB · Visningar: 324
Maverick skrev:
Hade rullstolen i ca ett år.. men började "hoppa" på kryckor efter ca 6-7 månader.. det var ju inte precis så att man kunde gå från rullstol till kryckor på en gång..

Hade bara hoffmanställningen ett par dagar. Dom fixerade benet enbart för att det skulle sitta ihop. Efter den stora operationen (som tog 18 timmar) en vecka efter olyckan så fick jag en hybridram, ett stag i vadbenet och två skruvar i foten.

Efter den såg det ut så här

Ne, benen är väl inte riktigt i form efter så svåra skador och så lång tid i rullstol :( Rätt sjukt hur läkare kan "snickra" ihop en efter olyckor.

Svårt att veta vad som är vad på bilden...gott om häftklamrar hade du iaf :)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D