Hemma efter 2 veckor på sjukhus

hamnade själv i samma situation. Slapp bryga något och äve härligheten kom undan men mitt ben såg ut lite av ditt. Ush va surt dedär alltså. :huvet
6 veckor har gått nu för min del. Benet är fortfarande ömt. Fick mina försäkringspengar igår föresten. De är inte alltid så snabba dedär.
Önskar dig verkligen allt gott.. fy sjutton va surt!. hoppas du vågar köra hoj igen!.

Krya på dig!

Om det är någon tröst så kan jag meddela att jag gjorde en fin buckla i tanken med pungen i början av sommarn...hade visserligen suspensoar...men det kändes fan inte som det. När jag vaknade upp efter operationen (Operationen var dock inte för pungens skull) och tog en titt innanför kallingarna var det ren skräck :skrämd

Krya på dig, halva rehab delen är att inte förlora viljan.

Kroppen är helt otrolig på att laga sig själv.

Benet blir säkert helt bra, hoppas att de andra delarna oxå blir hela, känns ju nästan viktigare.

Socrates skrev:
Krya på dig!

Om det är någon tröst så kan jag meddela att jag gjorde en fin buckla i tanken med pungen i början av sommarn...hade visserligen suspensoar...men det kändes fan inte som det. När jag vaknade upp efter operationen (Operationen var dock inte för pungens skull) och tog en titt innanför kallingarna var det ren skräck :skrämd

funderar på att starta poll

hur många är det som kör med suspensoar på sporthoj?

jag har själv aldrig gjort det inte under dom 10 år jag kört cross heller men tidigare i år åkte jag en riktigt pung krossar väg, kanske ska börja använda:3freak

ungefär såhär buckla-flyga-bromsa-krossa-gasa-buckla-flyga-bromsa.... å det kändes men vid en krasch kanske man har mer användning för den.... vore ju tråkigt att bli av med kalle:rolleyes:

RS "Alex" skrev:
funderar på att starta poll

hur många är det som kör med suspensoar på sporthoj?

jag har själv aldrig gjort det inte under dom 10 år jag kört cross heller men tidigare i år åkte jag en riktigt pung krossar väg, kanske ska börja använda:3freak

ungefär såhär buckla-flyga-bromsa-krossa-gasa-buckla-flyga-bromsa.... å det kändes men vid en krasch kanske man har mer användning för den.... vore ju tråkigt att bli av med kalle:rolleyes:

Jag hade suspensoaren på av ren tillfällighet...mitt skinnställ satt lite för hårt om kronjuvelerna, så jag tänkte töja ut det i grenen genom att köra med suspensoar ett tag. Tror det var 2-3:e dagen med suspensoar när olyckan var framme.
Läkarn sa sedan att hade jag inte haft suspensoar, så hade jag inte haft några kronjuveler kvar...så om jag skaffar mig en sporthoj igen blir det suspensoar. På motarden jag har nu behövs det inte.

Dregen skrev:
Man kanske ska börja....

de får nog fan bli det

till dig som tråden handlar om, hoppas du kryar på dig och försök sätt dig på en cykel så fort du kan så du inte blir avskräckt "lätt hänt"

:( Stackare det där såg ut att göra vääääääldigt ont, hoppas du blir bra till nästa år så att du kan köpa dig en ny Trippel

Hoppas den som körde bilen får nåt straff, iaf böter :4skrika

Krya på dig alltså.
Ja man får vara försiktigt med såna ouppmärksamma bilister i trafiken.

Babe skrev:
Hoppas den som körde bilen får nåt straff, iaf böter :4skrika

Äsch, inte då, det var ju bara en mc hon krockade med, sånt räknas inte! Fast hon kanske åker in nått år om hon har glömt betala bilskatten? :4skrika

Krya på dig, hoppas allt läker ihop ordentligt! Och som sagt, fuska inte med träningen, ge inte upp, det tar tid, gör ont och är jobbigt, men det lönar sig!

Tack återigen!

Träningen är bra dryg, mitt knä är forfarande grymt svullet, så det är rejäl smärta när man tränar böjning.

Som grädde på moset så slarvade kirurgen lite vid operationen av lårbenet och avlägsnade inte 2 st benflisor som slitits loss. Dom flisorna gör riktigt ont nu, en står ut ca 1 cm (!) när jag böjer benet och den andra är placerad rakt under låret så jag kan varken sitta eller ligga normalt.

P.G.A hög infektionsrisk så vill dom inte operera innan benet läkt, vilket är om c.a 6 månader :rolleyes:

Nån som klotat och är duktig på hur man ska sköta sina kort vid försäkringsärenden? Kontakta mig gärna via PM

Angående att köra med suspensoar, så kommer det blir det inte en meter för mig utan i fortsättningen iaf :gnissla

Mvh

selin skrev:
Tack återigen!

Träningen är bra dryg, mitt knä är forfarande grymt svullet, så det är rejäl smärta när man tränar böjning.

Som grädde på moset så slarvade kirurgen lite vid operationen av lårbenet och avlägsnade inte 2 st benflisor som slitits loss. Dom flisorna gör riktigt ont nu, en står ut ca 1 cm (!) när jag böjer benet och den andra är placerad rakt under låret så jag kan varken sitta eller ligga normalt.

P.G.A hög infektionsrisk så vill dom inte operera innan benet läkt, vilket är om c.a 6 månader :rolleyes:

Nån som klotat och är duktig på hur man ska sköta sina kort vid försäkringsärenden? Kontakta mig gärna via PM

Angående att köra med suspensoar, så kommer det blir det inte en meter för mig utan i fortsättningen iaf :gnissla

Mvh

De där benflisorna låter inge vidare :gnissla

Suspensoar är inköpt, men att få plats med den under stället blir liksom lite knepigt :3freak Man har ju redan grejer där som tar plats :D Men tanken är god och i alla fall för trafikkörning så är det nog att rekommendera.

@selin: Sådär såg mitt högerben ut också hösten 2002 efter att ha smällt in i en bil som körde ut framför mig i en korsning. Det tog ett halvår innan jag gick utan att halta, ett år innan det inte kändes så mycket i höften och två-tre år för att få upp 100% av rörligheten i knät (man stelnar till fort när det inte går att röra sig pga svullnaden). Kan fortfarande ha känning av spikarna i höftleden, men om de ska tas bort eller ej återstår att se. Jag har fortfarande inte fått mitt ärende slutligt bedömt av försäkringsbolaget (och läkare) - det går skitsegt!. Pengar för sveda och värk kom snabbt, men det var inte mycket att hänga i julgranen med tanke på hur mycket besvär det medför. Så tipset är att vara på dem som en igel, men man måste ändå vänta minst ett år efter skadan för att de ska kunna göra en vettig bedömning av kvarstående men o.d.

Jag krossade ett par kotor i ryggen vid en MColycka för ett par år sen.

1. Kolla upp hur dina försäkringar gäller och anmäl skadan, du kommer få ett förskott för sveda och värk och sånt.

2. Efter en tid fick jag ett erbjudande på en liten summa pengar men tackade nej för jag ville avvakta och se om jag skulle få men osv. Då ska man vänta till ett år efter olyckan, tog två år innan jag fick tid hos läkaren som skulle skriva intyget.

3. Du får ett intyg av läkaren på hur skadan såg och ser ut, om du har nån invaliditet etc. Sedan har försäkringsbolaget en läkare som bedömer det här till invaliditet i procent och ger dig ersättning där efter.

4. Om du har ärr osv så skicka in foton och förklara vilket lidande de ger dig.

Min skada bedömdes till 5 procents invaliditet hos ett bolag och 3 procent hos ett annat. Jag överklagade och fick upp det till 5 procent hos det andra bolaget med, det var ca 25 000 kr mer i ersättning. Så är du inte nöjd så överklaga!

Lyfter en gammal tråd då jag var lite inaktiv på forumet ett tag.
krya på dig och var tackam för att du lever.

Jag och tjejen krockade med en vänster svängande bil den 28/8
Jag som du bröt också lårbenet och låg på sjukhus i två veckor. Som tur var klarade jag mig ifrån att mossa kulorna. fick istället en krossad armbåge och trasiga lungor.
Tjejen ligger fortfarande på sjukhuset med en hel del frakturer bland annat lårbenet. Hon åkte också på en hjärnskakning som gjorde att hon fick en "mindre" hjärnblödning och flera microblödningar. Men hon har tagit sig tillbaka väldigt fort och har blivit sig själv igen men hon har en lång rehablitering framför sig.

Det jag ville komma till i alla fall är att även om vi har ont som fan ska vi vara glada att vi är i livet eller att vi kan ta hand om oss själva. Nästan direkt när jag blev utskriven i från sjukhuset så ville jag åka motorcykel igen men nu när jag vart med tjejen på hennes avdelning och sett patienterna där som vart med i mc olyckor vet jag inte om jag kommer våga köra mera. Har sett så mycket tragiskt och "förstörda" liv.

ojoj.. Blev lite långt men det kändes skönt att skriva av sig.

Fy Fan! :( Krya på dig och tänk på alla roliga minne du har av hoj körningen :)

/Regards Cel

krya på dig!

själv har man erfarenhet av lite skador. slagit sönder knän och brutit ben och sånt. det kostar att ligga på topp :yoparty

jag tycker verkligen att det är förjävligt att man ska behöva få såna här skador för att någon annan gör något fel. alla mina skador har jag orsakat helt på egen hand. jag hoppas verkligen att bilföraren får ett rejält straff. vet du var bilföraren har fått för något straff?

Tack för ert stöd och alla tips när det gäller försäkringsärendet.

Just nu känns det som om man är alldeles för skraj för att åka igen, är livrädd när jag åker bil efter olyckan. Att åka mc är det roligaste man kan göra och jag kommer att göra det igen.

Rehabiliteringen känns ju riktigt pissig med den långa vägen man har tillbaka, trots dom förhållandevis små skadorna. Men det gäller väl att inte ge upp.

Har inte hört något om hur det gått för bilföraren, men jag ska ta reda på det den här veckan.

selin skrev:
Tack för ert stöd och alla tips när det gäller försäkringsärendet.

Just nu känns det som om man är alldeles för skraj för att åka igen, är livrädd när jag åker bil efter olyckan. Att åka mc är det roligaste man kan göra och jag kommer att göra det igen.

Rehabiliteringen känns ju riktigt pissig med den långa vägen man har tillbaka, trots dom förhållandevis små skadorna. Men det gäller väl att inte ge upp.

Har inte hört något om hur det gått för bilföraren, men jag ska ta reda på det den här veckan.

Av ren nyfikenhet lyfter jag tråden igen....hur går det för dig Selin?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT