Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gattacca skrev:2374341Har letat på VV´s och Polisens hemsida men hittar banne mig ingen info på min hypotetiska fråga. Eftersom det kryllar av smarta människor här testar jag... :-D
Om man vill ha "skyddad identitet" på sina nummerplåtar, vart ska man vända sig? Tänker mest på om man har en hoj modell dyrare och man inte vill skryta om vem man är och var man bor. Man ska alltså inte kunna kolla upp nummerplåtarna. Kort sagt.
/Mackan
Skulle tro att falskskylta hojen betingar ett betydligt högre bötesbelopp än att köra utan skylt alls.HanneZ skrev:2379269Man kan ju ta lite svart tejp o ändra på någon av bokstäverna eller siffrorna.
PutteLiten skrev:2378898Återstår att se vad som går igenom av det där förslaget.
Men blir säkert dyrare rakt över med bötesbeloppen. Med påföljd att fler kommer att försöka smita.
Jaja, jag har min VV-skylt på plats på alla mina hojar. funkar fint som stänkskärm tycker jag
![]()
Är det låga böter så skiter folk i reglerna.PutteLiten skrev:2382169
Jag håller med 100% om din slutsats.
Skyhöga böter ==> mer smitningar/försök ==> mer olyckor
![]()
sandstream skrev:2382185Är det låga böter så skiter folk i reglerna.
Är det höga böter så drar en del men de flesta låter nog originalskylten sitta kvar.
Håller helt med!PutteLiten skrev:2382197Vi pratar inte bara om skylt böterna. De är ett minimalt problem. Men det är mindre kul att få 6-10 tusen i fortkörningsböter när man förr fick 2000. 2000 kan de flesta fixa, 10.000 blir lite kärvigt för många, så varför inte ta en rövare och dra? Finns en del som tänker så redan för 2000, de lär inte bli färre för 10000... == fler olyckor
Frågna är vad den premien kommer att kosta nästa år?elwe skrev:2382198Tur man kan ta en försäkring mot miniskyltsböter)
En parentes bara...det är 400kr i böter för saknad av reg.plåt...iaf på bil...PutteLiten skrev:2374540Kör utan nummerplåt. Ha den i kutsen så förenklas det när Farbror Batong stoppar dig.
Med lite tur kan du prata dig ur en bot, annars är det bara att betala dina 300 kr vid varje pratstund med di blå.
![]()
mini-knutten skrev:2376428kan man inte bara se till att fixa hemlig adress och nummer hos Eniro![]()
Ja, från och med 1/10 kostar det 2000:- både för bil och MC om skylten saknas, är felplacerad eller av fel typ (dvs att den inte kommer från VV).Mikey skrev:2382235En parentes bara...det är 400kr i böter för saknad av reg.plåt...iaf på bil...
Men är det på riktigt det här med skyhöga böter???????????
sandstream skrev:2382212
Frågna är vad den premien kommer att kosta nästa år?
Japp, den borde öka med samma storlek som böterna, dvs 5 x 88 = 440:-elwe skrev:2383590Kanske mer är 88 spänn![]()
F-n måste bara fråga trots risken att bli idiotföklaradsandstream skrev:2383890Japp, den borde öka med samma storlek som böterna, dvs 5 x 88 = 440:-
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |