Hemlarm UTAN abonnemang

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Denna kan funka också men då borde man kanske ta kontakt med ha först och se om det är okej. :)


7872ff03f47dbdfb70f92c5e6d21a3b4.jpg
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Jag har funderat på något i ungefär samma andemening. Som talar om att de i detta nu filmas och jag kommer att lägga all min tid på att söka reda på dem och eliminera på de mest fasansfulla sätt och gräva ner i skogsbacken... bara en diskret signal om att de ger sig på fel kille. Men så kom jag på bättre tankar och att det säkert väcker anstöt hos familj och grannar osv :D

Men vi varnar för hunden och att det finns kamerabevakning och larm.
 

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
På andra sidan bron
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Jag skulle säga att det absolut bästa man kan göra är att ha en väl upplyst trädgård runt huset. Exempelvis strålkastare med rörelsedetektorer. Iaf om man har grannar.

Rätt få inbrottstjuvar är så dumma att de står och bryter i strålkastarljuset.

Men helt klart räcker det med klisterlapparna sålänge de inte kommer från Biltema eller att alla grannar har klisterlappar. Då tar de huset där man kan se de dyra prylarna genom fönstren.

Hörde i och för sig en pundare som blev intervjuad på radion för en tid sedan han hade väl gjort några tusen bryt i sina dar. Hans komentarer om hur man skulle skydda sig.

Strålkastare.
"Bra arbetsbelysning skall man inte underskatta"

Larm
"Jag kollar hos grannen först om det inte finns nått lätt innanför fönstret"

Hund
"Jag går vidare"

Fejkdekaler
"Helt jävla blåst är man ju inte"
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
jag sitter som ansvarig för Europa på Chuango/Smanos.. För att göra det enkelt är det lite som Toyota och Lexus. Chuango kommunicerar med 433Mhz med alla tillbehör och Smanos med 868Mhz. Smanos har oxå wifi alarm (inget GSM kort) vilket Chuango inte har ännu.. Tänk på att Chuango tillbehör inte fungerar med en Smanos panel.. Likaså fungerar inte Smanos tillbehör till en Chuango panel.. (olika frekvenser)
 

errno

Medlem
Gick med
13 Nov 2009
Ort
Floda
Hoj
2017 Africa Twin ,2009 Yamaha WR450 f
Har precis installerat ett Smanos L020, verkar fungera riktigt bra. Ska kompletera med lite fler dörrkontakter och sirener.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har man en granne som är radioamatör ska man absolut inte ha ett trådlöst larm som går på 433Mhz.

Inte nog med att larmet stör din granne med sina evinnerliga databurstar med 100mW, din granne har full rätt att sända med 1000W på exakt samma frekvens som ditt larm använder.

I bästa fall så slår det bara ut larmet totalt, i värsta fall falsklarmar det konstant.

Det är ett jävla skit att tillverkare lägger fel utrustning i det med radioamatörer delade frekvensbandet, det var aldrig avsett för sådan utrustning, utan enbart för intermittent bruk som låsning/upplåsning av billarm, och även där har vi ju sett att folks billås inte fungerar i närheten av amatörradiosändare, vilket gör att folk som går ifrån bilen och trycker på knappen utan att kolla har lämnat sina bilar olåsta och olarmade.

http://www.pts.se/sv/Privat/Radio/S...ch-tv-mottagning/Fjarrkontrollen-funkar-inte/
 

errno

Medlem
Gick med
13 Nov 2009
Ort
Floda
Hoj
2017 Africa Twin ,2009 Yamaha WR450 f
Jag har en granne två hus bort som är radioammatör, tur att Smonos kör på 868mhz :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Såg reklam för verisiur på tv idag å tänkte nyfiken som man är va de skulle kosta.. De är inte alls så att jag vill ha larm utan va de kan kosta..
Vart väldigt förvånad va svin dyrt de va... Med rabatt skulle priset hamna på typ 12.000 kr för larmet å 600 kr i månaden för att vara uppkopplad... Nästan billigare me en hund då i mat å inköp...
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top