Hemgjorda kraschpuckar...

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Snurrade till en uppsattning puckar till 929:an, sa blir den lite mer talig till nasta ars bandagar :)

Hade tankt satta ett par pa "vanliga" stallet (framre ovre motorfaste), och ett par pa framaxeln, men funderar aven pa att ev ha ytterligare ett par nere vid svingaxeln, nan som provat? Vore ju gott att slippa knacka fotpinnar, broms o vaxelpedal vid nasta krasch...

Bifogat

• kraschpuckar1.JPG
    kraschpuckar1.JPG
    27.6 KB · Visningar: 177
  • frampuckar.JPG
    frampuckar.JPG
    13 KB · Visningar: 151
Last edited:
Kolla PDFen i min signatur här nedan.
Jag har dessutom testat dom, HÅRT! Och de fungerar!

//Niklas

southwick skrev:
Snurrade till en uppsattning puckar till 929:an, sa blir den lite mer talig till nasta ars bandagar :)

Hade tankt satta ett par pa "vanliga" stallet (framre ovre motorfaste), och ett par pa framaxeln, men funderar aven pa att ev ha ytterligare ett par nere vid svingaxeln, nan som provat? Vore ju gott att slippa knacka fotpinnar, broms o vaxelpedal vid nasta krasch...

Plast är dessutom bättre/skonsammare mot ramen än aluminium, även det har jag testat! =)

Fint gjort!

campar skrev:
Kolla PDFen i min signatur här nedan.
Jag har dessutom testat dom, HÅRT! Och de fungerar!

//Niklas
Ser jakligt fina ut! Roligare att gora saker sjalv an att kopa, eller hur!!? Gjorde mina i massiv alu, o glasblastrade dom, mest for att hojen till nasta ar blir helsilvermetallic, sa puckarna kommer nog knappt synas. /Lasse

RS "Alex" skrev:
OT men va fan står de Volvo för?
wild guess.... volvo har lånat ut sina maskiner till en av sina anställda. :hihi känner jag en volvoanställd rätt så lånade volvo även ut personal. :D dvs han gjorde dom på jobbet under arbetstid.

Kör plastpuckar ist, aluminiumet kommer göra märken i ramen vid en vurpa.

Som Campar sa, vi har provat.

crashtestdummy skrev:
wild guess.... volvo har lånat ut sina maskiner till en av sina anställda. :hihi känner jag en volvoanställd rätt så lånade volvo även ut personal. :D dvs han gjorde dom på jobbet under arbetstid.
I detta fallet lanade AB Volvo endast ut sin Colchester...och kanske en stump 50mm alu...

Tjoffe skrev:
Kör plastpuckar ist, aluminiumet kommer göra märken i ramen vid en vurpa.

Som Campar sa, vi har provat.
Det ligger helt klart nat i resonemanget...tyckte alut kunde lira fint med silvermetallicen, men jag kanske skulle andra taktiken till plast istallet. Fast jag tycker ju iofs att alut borde palla en krasch utan att vika sig, och puckarna sitter ju monterade vid framre/ovre motorfastet, sa dar finns ju inte sa mkt att repa/trycka till? Eller menar ni att man kan skeva till hela ramen om smallen blir for stum? /Lasse

southwick skrev:
Det ligger helt klart nat i resonemanget...tyckte alut kunde lira fint med silvermetallicen, men jag kanske skulle andra taktiken till plast istallet. Fast jag tycker ju iofs att alut borde palla en krasch utan att vika sig, och puckarna sitter ju monterade vid framre/ovre motorfastet, sa dar finns ju inte sa mkt att repa/trycka till? Eller menar ni att man kan skeva till hela ramen om smallen blir for stum? /Lasse

Ja precis så är det tyvärr :huvet

Men det va fina puckar du hade gjort :)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back