Hemgjord "ram-air"

Killen gillar att banta bort vikt från sin föredetta kawasaki. Bara ett exempel på allt han borrat, ersatt med plast osv.

http://bikepics.com/pictures/1784404/

lättad registreringsplåt..
 
Last edited:
Killen måste lida av något iaf. Hans sätt att skriva och vad han pratar om är ju inte riktigt normalt.

Och ha tummen mitt i handen, hanns 05:a är ju helt skrot, överallt
 
Ärligt talat är jag lite impad av en del av hans fantasi och ffa förmåga att kunna gå från måttagning till pappmall och plåt till att vika ihop en plåt till ett 3D-objekt. Kolla på de där aerodynamiska lufthålen han har i bakkåporna. Det är gjort från scratch. Det klarar inte en medelsvensson.

Att hans känsla för proportioner i annat och materialval däremot.. Jag gissar av videos och formuleringar att han är en högpresterande Aspberger som lever livets glada dagar. Motorik nog för att inte köra ihjäl sig har han haft hittills. Kul med udda typer som får hållas. Ännu mer kul att man inte delar vägen (och vardagen) med honom. Come on Shervin!!!
 
Jag måste medge att denna individ fascinerar. Han har bevisligen visst tekniskt handlag men han saknar ju samtidigt totalt förmågan att inse konsekvenserna av sitt handlande. Han klarar av att rita/göra pappersmallar/plåtark som när de viks ihop blir tredimensionella ting med många olika vinklar, vilket tyder på ovanligt stor s.k. rumslig intelligens, men samtidigt så tycks han inte förstå att han snudd på har sågat av sin hoj vid styrkronan?!

3960755986_a147d7b23e.jpg


Lite tufft var det ju

[YOUTUBE-ID]iu7UEcBPT_Y[/YOUTUBE-ID]

Och vad den går sen...
Ön öön ööön :D
 
hmmm... här måste jag ju faktiskt medge att för 10 år sedan så var sådana där tankskydd betydligt tjockare... Mina är nog närmare 1 cm tjocka och (förhoppningsvis) betydligt mycket mjukare att slå tasken i än dagens klistermärken.



Förslag: Om du själv hittat den tråden så lägg ut en länk tack... :)

OM det här är ett troll så har han flyttat gränsen för "trollning" till en helt ny dimension! I så fall är det bara att lyfta på hatten och buga sig i respekt! :) :Bugar

:internetbalrog

270px-Balrog500ppx.png

Jag har sett itvärldens motsvarighet till den där. Eller om det nu ska kallas itvärldens... Men han kallar sig för SpectateSwamp. Och 'är antingen århundradets troll eller riktigt, riktigt jävla dum. En tomte gjorde sig till och med besväret att göra en websida i hans ära: http://thestupidestmanonearth.com/
 
Hahahaa, nu läst hela tråden o kollat på alla närmare 3000 bilderna på flickr.com. JEEZ, makes your head spin...twice!! :D
 
Vilken jävla lirare!!!

ramair grejen han kapade till tar fan priset.
 
Vilken jävla lirare!!!

ramair grejen han kapade till tar fan priset.

Visst gör den, Om killen haft vettet i behåll hade han insett att allt han gör ligger inte med samma skärningslinje mot fartvinden och kommer sänka trycket i luftboxen och därmed försämra den befintliga ram-air:en. F-ö-r-u-t-o-m d-e-t u-p-p-e-n-b-a-r-a kommande ramknäcket. Aluminium och skarpa radier är kunskap från tidigt 50-tal. Googla Comet crash window radius

Detta är ett strålande exempel på att ALLA borde krama närmaste Sporthojägare på gramjakt hårt så att ingen av dem känner sig helt ensam, utan andra vänner än en fågelunge när moddarstollen infinner sig. Ni har alltid någon annan att bolla med. ;P

*kram*:krama

:D
 
Last edited:
Det fanns en snubbe på ett 4x4 forum som för att förbättra framkomligheten fick för sig att svetsa diffen och la upp en bildtråd om det...

Problemet var bara att han hade missuppfattat instruktionerna grovt och svetsade fast kronhjulet i pinjongen :huvet

Stjärnor utan hjärnor finns det gott om, jag träffar en hel del på jobbet.
 
Ramair?

Du menar väl luffarturbo vad?

DVS där luften pressas in i framåtriktade öppningar för att ge tet övertryck i luftboxen och då ge en högre effekt.

Jag är klart tveksam til detta, inte tat det inte skulle funka, Kawasaki började med det här tideigt först falskt men sen på riktigt i början av 90-talet.

Men jag har alltid avskytt att de uppger effekten med övertryck som ju kan innebära 200-250 km/t fart för att funka.

Lägg ner den här skiten och uppge ren vanlig stillastående effekt på alla hojar, det är väl för fan mycket ärligare, om man sen får några hästar mer i 250, happy day, och det var ju så det börjad med, Kawa ZZR1100 gav 147hk och inget jävla övertryck var uppgivit även om det säkert gav nåt då den var den snabbaste serietillverkade hojen tills Blackbird dök upp många år senare.

DEt var ärligt, FUCK OFF för de här jävla låtsaseffekterna.
 
Ramair?

Du menar väl luffarturbo vad?

DVS där luften pressas in i framåtriktade öppningar för att ge tet övertryck i luftboxen och då ge en högre effekt.

Jag är klart tveksam til detta, inte tat det inte skulle funka, Kawasaki började med det här tideigt först falskt men sen på riktigt i början av 90-talet.

Men jag har alltid avskytt att de uppger effekten med övertryck som ju kan innebära 200-250 km/t fart för att funka.

Lägg ner den här skiten och uppge ren vanlig stillastående effekt på alla hojar, det är väl för fan mycket ärligare, om man sen får några hästar mer i 250, happy day, och det var ju så det börjad med, Kawa ZZR1100 gav 147hk och inget jävla övertryck var uppgivit även om det säkert gav nåt då den var den snabbaste serietillverkade hojen tills Blackbird dök upp många år senare.

DEt var ärligt, FUCK OFF för de här jävla låtsaseffekterna.

Var är det påstådda "fusket"? Har någon tvingat andra att INTE göra en ram-air? Är du oxå skeptiskt till att luftmotståndet ökar med hastigheten^3 och att smuts i kalsongen uppfattas som ett tilltagande problem i vindriktningen? :slicka (btw - Har du slutat slå din fru än?)

:hihi
 
Herrejävlar, Shervin Rezaiy ÄR verkligen MC-Borat gone wild!!
Har nog inte skrattat så här mkt på åratal, han helt OTROLIG. Natural born and raised Moppefucko, still going strong without a clue and too much sparetime to kill, obviously...poor poor Ninja though :död
 
Jag kallar det fusk då ingen speiell hastighet anvisas för den effekt som anges, jag föredrra at ala hojar anger effekten som de är och om sen luffraturboeffekten ger nåt extra så är det ok.

För trots allt handlar det inte om nåt annat, et system för tat få folk imponerade att tex R6 hade 137hk med övertryck.

Allvarligt när då och hur då? foölk kör hojarna i andra hastighter än över 200.

Du är dock en av väldigt många som går på de här siffrorna, och ni hr säkert jättetrevligt.

Själv vill jag se vad skiten lämnar på bakhjulet utan ananat trams så det har jag gjort.
 
Jag bryr mig inte om några siffror alls egentligen. Det räcker med känsla, som inbegriper mer än bara stiffa siffror ur en ortonormerad tabell.. Du märker vad det lämnar på bakhjulet. TIPS! det varierar med varvet och växeln förutom hastigheten..

Förstår att man gillar bänkköra för att ha en norm. Men, för det mest rör sig hojarna när man kör... ;P Så vilket värde är mest fel? En toppeffekt med luffarturbo är lika talande i fart som en rullning i vilken slumpvis vald testbänk som helst.. De vet du! OM bänkarna visade samma vore denna diskussion meningsfull. Vi är egentligen av samma åsikt - i grund och botten.:öl
 
Last edited:
Bänkarna visar inte samma.

Men jag ogilar ändå att tillverkare uppger effeken med nån jävla inställning tat man måste köra över 200 för att det ska förvekligas.

Det är det jag stäler mig mot bara.

Nu ser siffroran oavsett vad jag tycker ändå så so du förespråkar, så ja, jag är en fölorare i det här fallet.

DEt trista är att det är löjeväckande att upe vad man gjort i moroten med nån jävla övertryckseffekt inte ens kapad av turbo eller kompressor så ja, det har fått mig att bli skeptisk, vem fan kan bakcka up skiten egentligen?

Och då kommer verkligheten möjligen när alla hojar ställs mot varanndra i tester, då mår jag bättre sen:-)
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top