hemförsäkring!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Har hört att man kan få ut kruka och handskar osv på hemförsäkringen när man skrotat...
Hur bär man sig åt då?

NoicE skrev:
Har hört att man kan få ut kruka och handskar osv på hemförsäkringen när man skrotat...
Hur bär man sig åt då?

Det kan du fråga mig om, jag har provat mer än en gång, om man tappar hjälmen i marken som jag har gjort med 2 hjälmar & tagit ut 2 nya så måste man ha en drulle försäkring.

Sen ringer man till F.bolaget & säger att man har tappat sin MC hjälm i tex. asfalten, då säger dom, skicka in hjälmen till oss så skickar vi ut en tex utbetalnings avi. = KLART

Jag har bara tagit ut hjälmar när jag har tappat dom i marken, nå annat har jag inte provat.

Men har du vurpat med hojen så får du ut hjälm, handskar, skinnställ på hojjens försäkring.

Handskar & skinnställ kanske dom lagar, du kanske inte få ut nya saker

NoicE skrev:
Skrotat hoj på halvförsäkring, hade en dyr fin AGV kolfiberkruka...

Då borde trafikförsäkringen stå för en ny kruka,,,,,eller............

Skulle behöva ta ut en ny kruka och skinbyxor efter min klotning...
Men har 6000:- i självrisk på hojen och det känns lite onödigt att ta ut det när jag ändå ska fixa hojen själv..... ????

Har inte ringt till f-bolaget och kollat va dom säger.... ängående hemförsäkringen.....

När jag vurpade (med halvförsäkring) fick jag beskedet att hojens trafikförsäkring endast ersatte skadade kläder (dvs utrustning) om föraren blivit skadad.

Eftersom jag inte blivit skadad vände jag mig till hemförsäkringen som ersatte grejorna istället. Men jag tror det beror lite på vad man har för hemförsäkring, jag hade med "drulleförsäkring" upp till 30 000:-.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti