Hemförsäkring & Försäkringsbolag i allmänhet

Rejard

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2009
Hoj
Ducati Monster S4
Kära SH!

Har länge misstänkt det här, men är nu övertygad. Försäkringsbolag är i största allmänhet sviniga och ovilliga att ge sina kunder, som betalar sura pengar "ifall något skulle hända", vilket det sällan gör, någon form av servic överhuvudtaget,
förutsatt att man inte ska teckna en ny försäkring.
Det finns i mina ögon ingen yrkesgrupp som förtjänar mindre förtroende eller respekt, möjligen diverse politiker…

Var i kontakt med mitt före detta bolag i ett försök att skriva om min befintliga "vanliga" hemförsäkring till en mer studentvänlig variant, något som tydligen var helt omöjligt. Kanske ska tillägga att bolaget det rör sej om har någon form av röd-vit, cirkulär logga.

Anledningen till min inställning är ett nyligen avslutat samtal med ovannämnt bolag.

Hur som helst, min egentliga fråga är: Finns det något försäkringsbolag som är enkelt att ha och göra med? Vad jag söker är en hemförsäkring för en mycket tunn studentplånbok. Ni andra studerande vad har ni?

Tack på förhand för vettiga svar, för det är väl bara såna man får på SH, eller hur?

Last edited:
Tecknade precis en kombinerad hem-/olycksfallsförsäkring hos LänsFörsäkringar. Acceptabelt pris.

TH har ngt kallat sudiero men det var kanske den du kollade?

Hade TH när jag pluggade för evigheter sen då kostade den runt 120kr tror jag

Vad menar du med "lita på"

Jag har då plockat ut flertal nya hjälmar via "drulleförsäkringen" när jag har tappat dom i marken & det har då inte varit nå problem. Jag har då haft olika FB under denna tidsperiod.

Det rör sig ändå om ARAI hjälmar i prisklass a´6000kr

Länsförsäkringar och Folksam har bägge samma försäkring mot halva priset vad jag gett hos TH, så jo de är helt klart bland alternativen. Jo det var som sagt en Studiero jag tänkte teckna och tänkte mej att eftersom man varit trogen hemförsäkringskund i över 2 år och har/har haft nuvarande/tidigare mc försäkrad hos dem kanske de kunde vara lite hygglo, hell no!

Tackar för svaren!

EDIT:

Vad menar du med "lita på"

Jag har då plockat ut flertal nya hjälmar via "drulleförsäkringen" när jag har tappat dom i marken & det har då inte varit nå problem. Jag har då haft olika FB under denna tidsperiod.

Det rör sig ändå om ARAI hjälmar i prisklass a´6000kr

"Lita på" var kanske inte helt rätt ordval, sant de... Menar väl snarare som är enkla att ha och göra med...

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...